Diversion 900 Dynamo/spanningsregelaar defect

PIPOOO

MF'er
13 okt 2007
182
0
Hallo,

Volgens de dealer is de dynamo en spanningsregelaar defect. Ik kan kiezen uit

1. Nieuw € 1.500,--
2. Gereviseerd € 900,--
3. Gebruikt € 750,--

Ik moet zeggen dat ik erg schrok van deze prijzen is dat normaal? De motor komt uit 1996 en heeft slecht 15.000 km gereden!

Is zoiets eenvoudig zelf te vervangen?

Ik hoor jullie adviezen reacties wel.

Groet Bert.
 
http://www.wemoto.com/index.dyn?oid=2147991 (Hier)kun je ook onderdelen kopen. Dan moeten ze er nog wel in.

En zoek eens op ebay.co.uk en ebay.com. Er is echt wel wat goedkoops te vinden.

Ik vind zelf het verschil tussen nieuw en gebruikt belachlijk: het verschil is al meer dan de nieuwwaarde van de onderdelen :r

Ik snap best dat er ook veel werk zit in het vervangen, ik zou het aantal uren niet kunnen schatten, maar ook dat kan beter.

Overigens zou ik bij een garage die deze prijzen noemt voor nieuw, gereviseerd en gebruikt, heeeel erg wegblijven.
 
Hier heb je een gebruikte dynamo+regelaar voor ongeveer 59 euro.

Even kijken of ik een wphb heb, om te zien hoe het inbouwen gaat...

~[edit]

Ik heb alleen een boek voor de 600. Als die blokken redelijk gelijk zijn, is het echt geen zware klus.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Martell,

Hartelijk dank voor je reacties. Als je een stukje wphb over de inbouw. Dan ga ik een poging wagen. Het lijkt me niet zo moeilijk als ik dit zie.

Bvd Bert.
 
Die prijzen is pure oplichterij !
Ik zou met hun al geen zaken meer doen.


Kijk eens bij motorsloop "Woesthoff" in Brummen (bij Zutphen)
Die hebben best veel voor de XJ.
 
wegblijven daar man, die vraagt enorm veel geld. Die dingen kan je goedkoper vinden en ze zijn helemaal niet zo moeilijk om zelf te plaatsen. de spanningsregelaar is bij de meeste modellen maar met een fiche aan te sluiten en 2 vijzen vast te zetten en de dynamo staat uitwendig bij de xj als ik het goed voorheb dus dat valt ook nog best zelf te doen
 
Ja echt over de top die prijzen ! :r
Je kunt ook eens bij Kommer informeren, die kunnen dynamo's reviseren.
Voor mijn Suzuki RF900 zou het max. 200 euro worden.
Overigens zou ik wel eerst even nagaan of het wel de dynamo is....
Wordt de accu niet bijgeladen ? (met multimeterje accu meten terwijl motor loopt, zou ong. 14.5 V moeten aangeven).
Probeer eens een andere motordealer anders
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik was een weekje met vakantie en mijn dealer had intussen een gebruikte geregeld. Hij had deze gemonteerd en toen ging weer de hoofdzekering kapot. Ik geef hem nog deze week de tijd is het dan noig niet geregeld dan gaat hij daar weg. Hoe weet ik nog niet maar dat zie ik wel.

Bvd voor jullie reacties.

Bert
 
Heren,

Vandaag de info ontvangen van mijn dealer, revisieachterrem + gebruikte dynamo.

Totaalprijs € 1.100,--.

Ga morgen ff praten met ze.

Groet Bert.
 
Revisie van je achterrem is iets wat goed zelf te doen is. Mits geen twee linker handen. Heel moeilijk is het niet. Een setje nieuwe rubbertjes is iets van 35 euro en een flesje remvloeistof 10 of zo. De remklauw is er ook gemakkelijk van af te halen. Ik zou afscheid nemen van deze dealer.
 
Helaas ben ik het met bovenstaande mensen eens, en hoop ik voor je dat de dealer er wat vanaf haalt.

Gebruikte dynamo's staan ook op Marktplaats en kosten echt niet veel.

Ik denk dat je dit bedrag normaal gesproken kwijt bent voor een blokwissel incl de kosten van een tweedehands blok...
 
Jaja, volgens mij is het een kortsluiting die de dealer al lang en breed gevonden heeft en gefixt wordt onder het mom van veel geld willen verdienen dus we vervangen dynamo en SR. Want... de eigenaar snapt er toch niks van en de dealer kan hem alles wijs maken.
 
Hallo,

Ik heb mijn motor opgehaald en bij de dealer € 750,-- afgetikt. Dat had ik in principe afgesproken. Nu komt het verrassende op 2 km van mijn huis de motor weer helemaal dood en 2 km duwen in de spits is erg ver en je krijgt het erg warm. Snel ff gekeken of de hoofdzekering door was maar wat schets mijn verbazing. Deze is nog heel! Intussen zit hier dus al de 3e dynamo in en de motor werkt nog steeds niet!

Heeft iemand nog suggesties?

Overigens heb ik direct de dealer weer gebeld en deze komt hem ophalen.

Groet Bert.
 
Hallo,

Ik heb mijn motor opgehaald en bij de dealer € 750,-- afgetikt. Dat had ik in principe afgesproken. Nu komt het verrassende op 2 km van mijn huis de motor weer helemaal dood en 2 km duwen in de spits is erg ver en je krijgt het erg warm. Snel ff gekeken of de hoofdzekering door was maar wat schets mijn verbazing. Deze is nog heel! Intussen zit hier dus al de 3e dynamo in en de motor werkt nog steeds niet!

Heeft iemand nog suggesties?

Overigens heb ik direct de dealer weer gebeld en deze komt hem ophalen.

Groet Bert.

Laat het de dealer maar uitzoeken. En laat hem weten als het niet binnen twee weken is opgelost, het op zijn kosten door een ander wordt gedaan.

~[edit]
en als het zo ver is, kom dan maar naar mij. Het gaat € 2567,63 ex btw kosten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan