Diversion 900, startmotor blijft gaan

sanscorp

MF veteraan
21 sep 2010
4.716
982
Almere
De startmotor blijft gaan zodra je de dodemansknop omzet gaat ie lopen.

Ik heb volgens mij alle relais nu los gehad en er een tik op gegeven.
Ook heb ik de startknop uit elkaar gehad, deze functioneert naar behoren.

Kan iemand zeggen wel relais ik precies moet hebben en wat ik allemaal kan controleren?

Wil het niet in het diversion topic plaatsen omdat ik denk dat er overheen gepraat word |(
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het in "Techniek, vragen en antwoorden" proberen.

Zelf schat ik dat ergens de isolatie van een draad is beschadigd. Rondom stuur / balhoofd?
Maakt draaien van het stuur uit?
 
dikke plus draad van de accu volgen, dan kom je bij het startrelais. Die blijft aan staan.
 
Kijk eerst of de struurspanning continue op het stratrelais staat (12volt)
Als geen meter hebt kan je het stekkertje eraf trekken en dan moet hij stoppen.
Als er geen stuurspanning op het startrelais staat dan blijft het contact van het relais kleven en moet je het relais vervangen.
 
De startmotor blijft gaan zodra je de dodemansknop omzet gaat ie lopen.

Ik heb volgens mij alle relais nu los gehad en er een tik op gegeven.
Ook heb ik de startknop uit elkaar gehad, deze functioneert naar behoren.

Kan iemand zeggen wel relais ik precies moet hebben en wat ik allemaal kan controleren?

Wil het niet in het diversion topic plaatsen omdat ik denk dat er overheen gepraat word |(

check ook of je startknop/schakelaar niet blijft hangen.

Ik heb zoiets gehad omdat de start knop niet meer vrij kwam na het starten.
In mijn geval hielp een beetje WD40 om de startknop weer los genoeg te maken zodat ie weer in z'n neutraal stand kwam.
 
startknop is gecontroleerd.

enige wat ik heb gedaan is startrelais los gehaald (ook de startdraden) en het contact aan gezet.
bij het starten gaan "oil" en "Fuel" branden, deze brandde toen ik het contact aan zette.


ga nogmaals het startrelais loshalen en doormeten zodra de multimeter uitgepakt is (gister verhuisd en ben alles kwijt natuurlijk..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan