Beste motoraars,
Mijn favoriete garage beschouwt het inmiddels als een erekwestie: het vinden van de oplossing voor het soms inhouden van mijn XJ600S uit '92.
Een paar maanden geleden kocht ik de motor en was hij uitstekend. Had ca. 30.000 gelopen, veel stilgestaan maar toch regelmatig mee gereden. Toen ik hem net had: 180 zonder enig probleem en nog een versnelling over ook.
Maar langzamerhand startte hij wat slechter en ging de pakking van het versnellingsdeksel lekken. Nieuwe pakking en klaar.
Tot zover eigenlijk niets vervelends, tot hij op een dag erg slecht startte, bij een stoplicht in stationair afsloeg. De motor was nog koud toen ik ging tanken, sloeg daarna weer af bij een stoplicht en net toen ik 120 reed op de snelweg stierf de motor. Op de vluchtstrook gezet en proberen opnieuw te starten. No go. Af laten koelen, starten, no go. Wegenwacht gebeld, die controleerde de benzineleiding, bougies en dat was het probleem niet. Afgesleept naar mijn garage.
Die hebben de zooi schoongemaakt, grotere "pilot jets" (inspuiters?) erin en toen reed hij weer. Maar een paar dagen later was het weer raak. Er was dus iets anders aan de hand. Nieuwe brandstofpomp erin. Motor sloeg niet meer af, maar verslikte zich sindsdien in gas geven. Ook bij 120 km/u rechtdoor houdt hij soms in.
Carbs zijn gecheckt, bleek bij het luchtfilter dat de luchtinlaat naar de carbs werd verminderd. Ook dit werd aangepast.
Motor rijdt alweer een stuk beter, maar nog steeds: vaak bij warme motor, bij 6,500 toeren, bij 120 km/u of bij optrekken valt de power steeds even weg. Net alsof de motor zich "verslikt". De garage en ik weten het niet meer... We zijn er al twee maanden mee bezig.
Iemand enig idee?
Mijn favoriete garage beschouwt het inmiddels als een erekwestie: het vinden van de oplossing voor het soms inhouden van mijn XJ600S uit '92.
Een paar maanden geleden kocht ik de motor en was hij uitstekend. Had ca. 30.000 gelopen, veel stilgestaan maar toch regelmatig mee gereden. Toen ik hem net had: 180 zonder enig probleem en nog een versnelling over ook.
Maar langzamerhand startte hij wat slechter en ging de pakking van het versnellingsdeksel lekken. Nieuwe pakking en klaar.
Tot zover eigenlijk niets vervelends, tot hij op een dag erg slecht startte, bij een stoplicht in stationair afsloeg. De motor was nog koud toen ik ging tanken, sloeg daarna weer af bij een stoplicht en net toen ik 120 reed op de snelweg stierf de motor. Op de vluchtstrook gezet en proberen opnieuw te starten. No go. Af laten koelen, starten, no go. Wegenwacht gebeld, die controleerde de benzineleiding, bougies en dat was het probleem niet. Afgesleept naar mijn garage.
Die hebben de zooi schoongemaakt, grotere "pilot jets" (inspuiters?) erin en toen reed hij weer. Maar een paar dagen later was het weer raak. Er was dus iets anders aan de hand. Nieuwe brandstofpomp erin. Motor sloeg niet meer af, maar verslikte zich sindsdien in gas geven. Ook bij 120 km/u rechtdoor houdt hij soms in.
Carbs zijn gecheckt, bleek bij het luchtfilter dat de luchtinlaat naar de carbs werd verminderd. Ook dit werd aangepast.
Motor rijdt alweer een stuk beter, maar nog steeds: vaak bij warme motor, bij 6,500 toeren, bij 120 km/u of bij optrekken valt de power steeds even weg. Net alsof de motor zich "verslikt". De garage en ik weten het niet meer... We zijn er al twee maanden mee bezig.
Iemand enig idee?