Diversion blok lekt olie

whackerjack

Die hard MF'er
2 dec 2002
306
0
Den Bosch
Specs: Diversion 600 s uit 1992 heeft 53000 op de teller

Ik heb nu een diversion, maar boven lekt hij olie bij het kleppendeksel.
Verder tikt hij als hij stationair loop. Aan de koppelingkant.
Is het alleen de klepdeksel pakking en oliedruklager die stuk zijn of kan er meer aan de hand zijn?
ZIjn er meer mensen die dit probleem gehad hebben?
 
Ok morgen ga ik aan de grote beurt beginnen. Ik heb een nieuwe kleppendekselpakking bij raukama besteld. Deze kostte 37,50 excl btw. Toen ik bij een yamaha dealer even navroeg wat een kleppendekselpakking, schatten ze het op ongeveer 10 euri. Kletst de dealert uit zijn nek of heeft raukama me wel een heel duur stukje rubber verkocht?
 
Ok morgen ga ik aan de grote beurt beginnen. Ik heb een nieuwe kleppendekselpakking bij raukama besteld. Deze kostte 37,50 excl btw. Toen ik bij een yamaha dealer even navroeg wat een kleppendekselpakking, schatten ze het op ongeveer 10 euri. Kletst de dealert uit zijn nek of heeft raukama me wel een heel duur stukje rubber verkocht?
Bij mijn Div600 (2000) zijn afgelopen donderdag de kleppen gesteld. Ik betaalde ook iets van E 44.50 incl. voor de klepdekselpakking (Yamaha genuine). Wellicht zijn er goedkopere alternatieven (imitatie, dus).
 
Het is overigens helemaal gelukt. Scheelt toch weer 170 euro!
maar hij lekt nog een beetje olie bij de slang die links naar het driehoekige ding aan blok gaat (heb ff manual niet bij de hand. Zijn daar ook vaker problemen mee, hoe los je dat op?
 
Nee de post liet iets langer op zich wachten...
Dat koppelistuk waar de olie van en naar het blok en carbs lopen thermoswitch?
Daar lekt hij een beetje, ik denk bij de slang of misschien die pakking.
 
Het tikken kan ook gewoon de distributiekettingspanner zijn, of met heel veel tegenslag dikke slijtage van de ketting en tandwielen!!! Wat je ook kan doe is gewoon keihard doorrijden, veel porrie geven, en kijken wat er stuk gaat. Als je dat dan vervangt is de tik waarschijnlijk weg.......
 
Specs: Diversion 600 s uit 1992 heeft 53000 op de teller

Ik heb nu een diversion, maar boven lekt hij olie bij het kleppendeksel.
Verder tikt hij als hij stationair loop. Aan de koppelingkant.
Is het alleen de klepdeksel pakking en oliedruklager die stuk zijn of kan er meer aan de hand zijn?
ZIjn er meer mensen die dit probleem gehad hebben?

...Dit hoort nu toch in BRIKKEN....thuis. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan