diversion carburateur los halen

kroelen55

Rookie
6 apr 2011
14
1
hallo ik ben een yamaha diversion aan het op knappen nu zat mijn choke vast geroest wilde ik hem een beetje gangbaar maken breekt dat pennetje van de laatste carburateur af waar die metalen choke strip aan vast moet nu is mijn vraag kun je dat pinnetje vernieuwen of een andere carburateur kun je die ook los kopen.groetjes dirk.
 
jawel de diversion 900
Dan zoek je dus inderdaad de "starter set" wat Raimond W al aangaf in de 2de post.

Inderdaad iets van STARTER SET for XJ900S 1998 4KM7 HOLLAND 284KM-300E1 - order at CMSNL

De dealer besteld trouwens ook wel onderdelen bij cmsnl, als de fabrikant het niet meer heeft.
Het is dus allemaal een beetje lood om oud ijzer, qua prijs.
Er zijn ook wel sites in Duitsland en in de UK die carburateur onderdelen verkopen.
Maar wil jij dat? Dan komen er weer verzendkosten bij....

Ik zou gewoon naar de Yamaha dealer in de buurt gaan.
Dat bevalt mij altijd goed.
 
ik zag het onderdeel op de site 69 euro vind ik nogal duur klopt dat.
Klopt, dat jij het duur vind.

Maar als je nu even de moeite had genomen en mijn 1e post doorgelezen had had je gezien dat ik ook voor de xj900 een onderdeelnummer vermeld had.

Overigens gaan die dingen nauwelijks kapot en zit hij gewoon wat stroef in de behuizing.
Als je hem nu even wat gangbaar maakt ben je er ook.
 
ik zag het onderdeel op de site 69 euro vind ik nogal duur klopt dat.
Ik heb net even gekeken op de site van Roukema, maar die heeft alle revisiesetjes voor jouw carburateur, maar geen choke onderdelen helaas 🤷‍♂️

Dat was te verwachten...
Maar er is trouwens ook nog de andere weg van tweedehands, als je €70 per setje te duur vind.
Motorsloperijen. Die hebben bakken vol met onderdelen, en vaak zijn de onderdelen van verschillende bouwjaren hetzelfde.
Hier bijvoorbeeld geeft Roukema/Japparts aan dat de carburateurs van 1995 t/m 2003 gelijk zijn: CARBURATEUR REPARATIE SET YAMAHA XJ900S 95-02 [724.08.19KY-0629NR] - €44.90 : Motoronderdelen Roukama!, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open!

Waarschijnlijk goedkoper maar je loopt wel de kans dat je misschien toch een slechter onderdeel meekrijgt, of eentje die hetzelfde lijkt, maar achteraf toch van een verkeerd bouwjaar is.

Waar woon je?
 
Klopt, dat jij het duur vind.

Maar als je nu even de moeite had genomen en mijn 1e post doorgelezen had had je gezien dat ik ook voor de xj900 een onderdeelnummer vermeld had.

Overigens gaan die dingen nauwelijks kapot en zit hij gewoon wat stroef in de behuizing.
Als je hem nu even wat gangbaar maakt ben je er ook.
Ja maar volgens mij zegt hij dat dat wippertje van de plunje waar dat stripje voor de choke bediening invalt afgebroken is.

Dus hij heeft een andere plunjer en afdichting nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan