Diversion F stelt zich voor ..

Fred Hur

Die hard MF'er
28 mrt 2007
328
81
Westland
Hallo allemaal,

Net nieuw hier, dus ik stel me direct maar even voor. :)

Ik ben Fred, eind 40 en woon ik het Westland. Startte halverweg de 70-er jaren met motorrijden en stopte er ongeveer begin jaren 90 mee door allerlei omstandigheden. In die tijd met veel plezier de volgende motoren gereden:

1. Zündapp KS 50 1 cil 1970
2. Yamaha 100 cc 2 cil 1970
3. Jawa 350 cc 2 cil 1975
4. Kawasaki Z 900 4 cil 1974
5. Suzuki T 500 cc 2 cil 1975
6. Honda 500 Four 4 cil 1975
7. Honda 750 Four 4 cil 1975
8. Suzuki GT 750 cc 3 cil 1976
9. Montesa Cota 348 cc 1 cil 1978
10. Honda CBX 1000 6 cil 1978
11. Montesa Cota 349 cc 1 cil 1979
12. Suzuki GSX 400 cc 4 cil 1982
13. Suzuki GS 550 cc 4 cil 1982
14. Suzuki GS 850 cc 4 cil 1982
15. Kawasaki GT 550 cc 4 cil 1984
16. Suzuki GSX 550 cc 4 cil 1987

Heb al vaker gedacht om weer te beginnen en nu gaat het er echt van komen: sinds kort heb ik een nieuwe baan in hartje Rotterdam. Dat houdt in dat ik het eerste deel van mijn woon/werkverkeer met de auto doe en onderweg in de trein stap voor het tweede deel.
Dit trein bevalt me slecht, dus was het nu echt tijd om weer een motor aan te schaffen (met een prima verhaal voor het thuisfront bovendien ;) ).

Ik heb goed rondgekeken welke fiets goed geschikt was voor mijn doel en kwam op een Yamaha Diversion uit. Heb gekeken naar de 900, m.n. voor het cardan, maar liep ook tegen een superfrisse 600 aan, in optische bijna-nieuwstaat en voorzien van wat leuke extra's en bivendien met een heel lage km-stand. Vond dat ook nog wat lekkerder handelbaar door het lagere gewicht (opa moet weer even wennen tenslotte...) en snel zat voor mijn doelstelling. Dus dan toch maar gewoon een ketting stellen en deze aangekocht.

De bedoeling is de Diversion eind deze week of eind volgende week op te gaan halen. In de tussentijd moet ik eerst zorgen voor een motoruitrusting (dus heb je toevallig wat in de aanbieding en woon je niet al te ver van me af dan hoor ik het graag). Ga straks ook even kijken wat er op het forum al te koop staat natuurlijk.

Kortom, ik ga met veel plezier binnenkort weer "herintreden" en heb daar veel zin in, ook om in de vrije tijd weer eens lekker te :] natuurlijk. Zal zeker regelmatig op het forum te vinden zijn voor nuttige info en gewoon voor de lol.

See you !
Fred
 
Laatst bewerkt:
full
 
Bedankt mannen ! ;)

Vandaag de nieuwe aanwinst opgehaald en er gelijk maar wat km's op gezet: beetje toeristisch rijden en als eerste gelijk een rit naar de motorzaak en nieuwe winter- en zomerhandschoenen gekocht (want die ontbraken nog, naast de broek en laarzen die er binnenkort ook nog moeten komen).

Beviel me weer prima, ook al was het al weer een tijd geleden voelde het eigenlijk direct vertrouwd; wat dat betreft is een "allemansvriend" Diversion natuurlijk ook een prima motor om weer opnieuw op te stappen.

Kortom: de eerste dag is prima bevallen en heb dus lekker met een brede smile rondgereden..... :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan