diversion fighter? advies gezocht

StengelS

Die hard MF'er
7 feb 2006
299
0
Berkel en Rodenrijs
Ik heb een yamaha XJ600S diversion. Grappig fietsje maar eigenlijk erg saai. Hij is dan ook helemaal standaard.
Ik ben nu een beetje aan het twijfelen om het te gaan verbouwen. Ik vraag me namelijk af of mijn divje genoeg “fighter” potentie heeft. Daarbij komt ook nog eens dat het maar een 600CC is…. 62 PK vind ik ook eigenlijk beetje weinig voor een fighter…
Hieronder een lijstje met nadelen:

-       tamme diversion uiterlijk
-      weinig standaard onderdelen voor handen (maar dat zou je ook als voordeel kunnen zien)
-      heb eigenlijk geen ruimte ervoor.
-      Kan zelf niet lassen/buigen/etc.

Wat vinden jullie? Is het wel de moeite om te gaan verbouwen? of kan ik beter sparen en opzoek naar een fiets met meer mogelijkheden?

Dit is mijn div:
full


En dit is enigszins mijn inspiratie:
full

dit is wel een 900 maar qua uiterlijk verschillen ze erg weinig
 
Vind het wel origineel, een Diversion ombouwen. Weer 's wat anders dan die eeuwige Suzuki's.

En als ie niet genoeg power heeft, dan moet ie maar enorm veel herrie maken, zodat het in ieder geval lijkt alsof ie veel power heeft.

Je vind zelf dat ie lekker rijdt toch? Gewoon deze ombouwen. Als je er eenmaal aan begin komt er vanzelf wel een tweede project bij :Y
 
900 blok op de kop tikken en er onder hangen? Zit de bak aan het blok ? Anders zit je met het cardan van de 900...
Anders zou ik de jouwe netjes verkopen en een schade fiets, of een Duitse goedkope, terug kopen en die maken in de trand van die grijze..mooie machine!
 
Je moet het zelf weten, maar ik denk dat je goedkoper kan zijn door een leuke basis te kopen (zwaarder).

Volgens mij is je div 600 ook nog wel redelijk wat waard.

Grtz Zieke
 
Is dat frame van die 900 origineel?
Zo ja dan zou ik een 900 blok in jouw frame wurmen.
Ik vind het een mooi frame.
Dan ga ik er wel van uit dat het frame voor een 600 en een 900 gelijk zijn.
 
ik geloof (maar dat weet ik niet 100%) dat het frame hetzelfde is. idd goeie opmerking om dan ook even naar de schakelbak te kijken....

@zieke: waarde valt erg mee... hij is uit 1991 en heeft 40000km. dus verwacht rond de 1500 ofzo...
wat kost een beetje schade fiets?

zou trouwens ook liever een V-twin hebben...
 
Laatst bewerkt:
ik geloof (maar dat weet ik niet 100%) dat het frame hetzelfde is. idd goeie opmerking om dan ook even naar de schakelbak te kijken....

@zieke: waarde valt erg mee... hij is uit 1991 en heeft 40000km. dus verwacht rond de 1500 ofzo...
wat kost een beetje schade fiets?

Voor 1500 koop je ook makkelijk een GSXR 750 met wat kuipschade bijv. Met een beetje mazzel misschien zelfs een 1100. Dan heb je dus al een USD vork, een sterk blok en een leuke basis. Maar het kan ook een uitdaging zijn om deze helemaal gek te maken hoor. En 1500 euro dat bedoel ik met best redelijk geld.


Grtz Zieke
 
Hmmm, zoals BeTon het al zegt, met een Diversion ben je wel 'Different' ( :P ) dan al dieSuzuki's inderdaad, en is de kans wel groter dat je een 'unieke' fiets in elkaar draait.

Zal mischien wel wat lastiger zijn om bepaalde 'standaard' delen voor een fighter te vinden die zo in een keer passen.
 
Wat de anderen ook al zeggen: je bent wel heel origineel als je op basis van een diversion een SF gaat bouwen :} Zeker als ie nog "maar" 1500 euro waard is zou ik gewoon de gok wagen. Je kan voor hetzelfde geld idd ook een GSXR kopen, maar ja, daar rijden er al zoveel van rond. Je kan hiervan ook de originele onderdelen verkopen die je niet nodig heb en op die manier weer wat extra geld bij elkaar rapen.

Ik vind het persoonlijk wel een leuk idee om een diversion om te bouwen en als jij je er goed bij voelt zou ik er gewoon voor gaan :Y

Ben je een beetje handig? Het is zonde als je heel veel moet laten doen, dan gaat de lol er een beetje af (ook qua geld) je kan hier op het forum natuurlijk een hoop hulp krijgen maar het is wel heel handig als je een hoop zelf kan.

iig veel succes met wat je ook besluit te doen. En hou ons op de hoogte!

Als je begint en je hebt vragen kan je altijd binnen het Streetfighters gedeelte hier terecht, zat handige jongens hier! :}
 
Weet waar je aan begint, gaat meer werk, tijd en geld in zitten dan je denkt. Als je zelf niet zo handig bent/geen werkplaats hebt wordt het al snel prijzig. Eindresultaat is toch ook deels afhankelijk van de basis.
Die grijs / oranje is echt heel erg mooi, maar dat is een bijna professioneel gebouwd ding. Spuitwerk/uitlaat etc.. Heb hem wel eens op marktplaats zien staan.
 
wel een upsidedown vork erin he :9 en als je eenmaal een figher hebt gebouwd is het vervangen voor een 900 blok ook een eitje :9
 
:Z sinds waneer heeft een YZF koelribben?



Ik ben zelf zeker een voorstander van de 'wat anders dan anderen' basis.
Maar dit frame is gewoon (understatement) 'minder makkelijk'..
Het komt achter het blok nogal laag uit waardoor het nogal lastig is om de kont er op een mooie manier aan te maken, datzelfde probleem had ik met mijn gsx-f ook en blijf me storen aan die lelijke buizen '(
dat is ook de rede waarom bij die grijze div. de kont zo laag zit :Y
 
mensen bedankt voor alle reacties :}

ondanks (naast de enkele negatieve) alle positieve reacties ben ik nog steeds erg aant twijfelen. ik ben niet onhandig, maar heb ook geen twee rechter handen... (gewoon zoals het hoort 1 links en 1 rechts dus 8-) ).
en ook de ruimte is 1 van de dingen die mij nog tegenhoud, wil zoveel mogelijk (alles) zelf doen. maar motor past niet in de berging, en om het nou midden op straat te gaan doen.... verder ook geen mogelijkheid om metaal te bewerken...

ben dus bang dat ik nog ff moet w88 met de aanvang van zowiezo een project ;(

tenzij iemand omgeving rotterdam nog ergens een lege schuur of garage over heeft...


@ roddy: is dat jou divje?
 
hmmzz, als je het niet binnen kan doen zou ik persoonlijk even wachten.... wordt wel lastig om het ding op straat helemaal uit elkaar te halen en fatsoenlijk te verbouwen.. tenzij je een tuin hebt waar je fatsoenlijk aan de slag kan..

Nu komen natuurlijk alle bikkel-buitenklussers vertellen dat het wel kan :+ maar als je net begint hiermee is het wel prettig als je een mooi schuurtje oid hebt om in te klussen :)
 
hmmzz, als je het niet binnen kan doen zou ik persoonlijk even wachten.... wordt wel lastig om het ding op straat helemaal uit elkaar te halen en fatsoenlijk te verbouwen.. tenzij je een tuin hebt waar je fatsoenlijk aan de slag kan..

Nu komen natuurlijk alle bikkel-buitenklussers vertellen dat het wel kan :+ maar als je net begint hiermee is het wel prettig als je een mooi schuurtje oid hebt om in te klussen :)

schuurtje zou mooi zijn.... heb geen tuin alleen een balkon, maar daar ga ik hem niet op kijgen. en in de berging ook niet dus zou onder de poort moeten. denk alleen dat de rest van de flat daar niet zo blij mee is.
moet ik misschien maar een volkstuin nemen })
 
mensen bedankt voor alle reacties :}

ondanks (naast de enkele negatieve) alle positieve reacties ben ik nog steeds erg aant twijfelen. ik ben niet onhandig, maar heb ook geen twee rechter handen... (gewoon zoals het hoort 1 links en 1 rechts dus 8-) ).
en ook de ruimte is 1 van de dingen die mij nog tegenhoud, wil zoveel mogelijk (alles) zelf doen. maar motor past niet in de berging, en om het nou midden op straat te gaan doen.... verder ook geen mogelijkheid om metaal te bewerken...

ben dus bang dat ik nog ff moet w88 met de aanvang van zowiezo een project ;(

tenzij iemand omgeving rotterdam nog ergens een lege schuur of garage over heeft...


@ roddy: is dat jou divje?
:N :N

wel mijn voorbeeld
 
Terug
Bovenaan Onderaan