Hé motorliefhebbers even een vraagje.
Afgelopen zondag nog 300 km gereden zonder problemen maar na afloop van de tocht is er iets vreemds gebeurt.
Ik reed met een illegaal vaartje van 170 - 180 naar huis en toen liep hij steeds zachter... 170... 150... 80!!! Ik dacht eerst aan een lege tank (295km op de dagteller) maar na overschakelen op reserve pakte de motor niet meer op.
Dat wil zeggen, het was een aan-uit effect in elke versnelling.
Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Het leek er op dat het weer goed was.
Er zou dus troep onder in de tank kunnen zitten dat alleen een rol speelt als de kraan op reserve staat.
Vanochtend geprobeert met volle tank met de kraan op reserve te rijden. Liep echte beroerd. Kraan terug gezet op "on". Nu loopt ie nog steeds beroerd. Dat wil zeggen; er valt niet meer op te rijden. Alleen maar een aan-uit effect in elke versnelling. Tis ja net een achtbaan.
Is dit een gevalletje van zooi onder in de tank of heb ik wellicht toch te maken met een motor die echt te warm is geweest. Een "warmloper" of iets dergelijks?
Graag een reactie. Heb in de planning zitten om aanstaande zaterdag naar Denemarken te knallen. Als ie uit elkaar moet dan moet het snel...
Bedankt,
Peter
Afgelopen zondag nog 300 km gereden zonder problemen maar na afloop van de tocht is er iets vreemds gebeurt.
Ik reed met een illegaal vaartje van 170 - 180 naar huis en toen liep hij steeds zachter... 170... 150... 80!!! Ik dacht eerst aan een lege tank (295km op de dagteller) maar na overschakelen op reserve pakte de motor niet meer op.
Dat wil zeggen, het was een aan-uit effect in elke versnelling.
Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Het leek er op dat het weer goed was.
Er zou dus troep onder in de tank kunnen zitten dat alleen een rol speelt als de kraan op reserve staat.
Vanochtend geprobeert met volle tank met de kraan op reserve te rijden. Liep echte beroerd. Kraan terug gezet op "on". Nu loopt ie nog steeds beroerd. Dat wil zeggen; er valt niet meer op te rijden. Alleen maar een aan-uit effect in elke versnelling. Tis ja net een achtbaan.
Is dit een gevalletje van zooi onder in de tank of heb ik wellicht toch te maken met een motor die echt te warm is geweest. Een "warmloper" of iets dergelijks?
Graag een reactie. Heb in de planning zitten om aanstaande zaterdag naar Denemarken te knallen. Als ie uit elkaar moet dan moet het snel...
Bedankt,
Peter