Diversion met problemen

Moatel

MF'er
4 jan 2006
222
0
Borne
Hé motorliefhebbers even een vraagje.

Afgelopen zondag nog 300 km gereden zonder problemen maar na afloop van de tocht is er iets vreemds gebeurt.

Ik reed met een illegaal vaartje van 170 - 180 naar huis en toen liep hij steeds zachter... 170... 150... 80!!! Ik dacht eerst aan een lege tank (295km op de dagteller) maar na overschakelen op reserve pakte de motor niet meer op.
Dat wil zeggen, het was een aan-uit effect in elke versnelling.

Ik heb de tank volgegooid en ben verder gereden. Het leek er op dat het weer goed was.
Er zou dus troep onder in de tank kunnen zitten dat alleen een rol speelt als de kraan op reserve staat.

Vanochtend geprobeert met volle tank met de kraan op reserve te rijden. Liep echte beroerd. Kraan terug gezet op "on". Nu loopt ie nog steeds beroerd. Dat wil zeggen; er valt niet meer op te rijden. Alleen maar een aan-uit effect in elke versnelling. Tis ja net een achtbaan. :N

Is dit een gevalletje van zooi onder in de tank of heb ik wellicht toch te maken met een motor die echt te warm is geweest. Een "warmloper" of iets dergelijks?

Graag een reactie. Heb in de planning zitten om aanstaande zaterdag naar Denemarken te knallen. Als ie uit elkaar moet dan moet het snel...

Bedankt,
Peter
 
Zou het zo kunnen zijn dat de tankontluchting verstopt zit?
Toen je getankt had (= tank open = ontluchten) was het probleem tijdelijk weg toch?

Hé Papa Bear,

Inderdaad, tanken en het probleem was opgelost. 10 km gereden. Motor stop gezet.
Vanochtend weer gestart en naar mijn werk gereden. Liep weer niet zoals het moest.
Niet op reserve en niet op "on".

Zal vanavond eens naar de ontluchting kijken. Hoorde ook al iets over een vacuumslang die lek kon zijn waardoor hij niet voldoende benzine aan kon zuigen. Dit kon alleen als de kraan een "pri" stand heeft. Zal zo eens kijken of ik zo'n pri stand heb.

Ben bijna vrij, even naar huis stotteren en dan op onderzoek uit...

Bedankt voor de tip :Y

Groeten,
Peter
 
Papa Bear & Bandit Budel, bedankt voor de tip!

Had de slang die vast aan de tankontluchting zit al gecontroleerd en die was gewoon open.
Het pijpje (waar je de slang op zet) onderop de tank zat verstopt. Moest hem open prikken. Kwam allemaal roestwater uit...

Verder klein scheurtje gevonden in vacuumslangetje die vanaf de benzinekraan komt.

Vanmiddag in de pauze even snel een nieuwe vacuumslang kopen. Zet er voor de zekerheid ook maar een nieuw brandstof filter op. Zit licht bruin-gele verontreiniging in. Roest uit de tank?

Vanavond monteren en proberen. Heb er vertrouwen in dat dit (tankontluchting & vacuumslang) het probleem was.

Morgen / vanavond meer nieuws.

Groeten,
Peter
 
Als je vacuumslang lek is gaat deze zeer verrot lopen aangezien deze niet vacuum kan trekken om de benzine aan te zuigen. Pas geleden een knikje bij mijn vacuumslag van de Soes en direkt stotteren en hevig inhouden.
Mocht tie nog rot lopen tankfilter nakijken.
 
Laatst bewerkt:
Als je vacuumslang lek is gaat deze zeer verrot lopen aangezien deze niet vacuum kan trekken om de benzine aan te zuigen. Pas geleden een knikje bij mijn vacuumslag van de Soes en direkt stotteren en hevig inhouden.
Mocht tie nog rot lopen tankfilter nakijken.

Dag Fury! (goeie tieten by the way :9 hahah)

Het was een strijd maar gisteren om 23.00u liep hij weer.

Opsomming:
tankontluchting zat dicht / vacuumslag dicht / benzine filter die voor de pomp zit... redelijk dicht. Alles gereinigd en vervangen.

Gestart - nog niet fatsoenlijk lopen.

Carburateurs afgetapt - nog niet fatsoenlijk lopen maar er liep wel veel bruine uit

Vlotterbakken er af gehaald. Roestbruine pasta! Fuck... Alles gereinigd. Liep een stuk beter. Vlotters zaten een klein beetje vast!

Carbs nog 3 keer afgetapt. Toen alleen nog maar schone brandstof.

Geen idee waar die roest (als het dat was) vandaan komt. Tank is van binnen schoon. Geen roest te zien. Enige wat ik mij kan bedenken is dat het brandstoffilter te vol heeft gezeten en toch iets zooi door heeft gelaten richting de pomp en carbs.

Nou jah, hij loopt weer als een tit. Vanmiddag maar even een flesje Forté er in mikken en dan heerlijk naar Denemarken! :]

Bedankt voor de tips! Heeft me goed geholpen!

Groeten,
Peter
 
deze heb ik pas uit elkaar gehad, dezelfde troep starte niet meer.
CB650
full
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat alles weer loopt maar toch raar, vuile carbs als je tank van binnen gaaf is en je rijdt forse afstanden; misschien ergens zeldzaam onrein getankt ... shit happens.

Dag Willem :W

Ik weet het ook niet...

Als ik in de ochtend de tank vol gooi en dan een stukje van 300km ga toeren dan zou hij toch veel eerder problemen moeten vertonen (indien er troep tijdens het tanken in is gekomen)?

Het enige dat ik kon ontdekken is dat de tankdop licht roest vertoont aan de rand.

Vanochtend voor werktijd nog even snel een keer de carbs afgetapt. Uit de buitenste twee kwam nog licht iets bruins maar gelukkig maar een klein beetje. Wellicht nog iets ergens in een benzine slang gezeten...

Hopen dat het flesje forte wonderen zal doen en zeker een gereedschapsetje meenemen.

Inderdaad: Shit happens!

Groet,
Peter
 
deze heb ik pas uit elkaar gehad, dezelfde troep starte niet meer.
CB650[afbeelding]

Hé zerogrnd,

Herkenbaar... herkenbaar...

Bij jou lijkt het alleen alsof het echt een harde laag is op de wand. Bij mijn vlotterbakjes was het gewoon een natte vloeibare pasta die er onderin lag. Even spoelen en het was weer schoon.

Het is alleen echt roestbruin bij mij. Blijft vreemd.

Hou het gewoon in de gaten en zie wel of het terug komt.

Het weer is super vandaag! Heb nu al zin om op m'n brommer te springen en naar Denemarken te knallen. Hopen dat het weer redelijk blijft.

Groeten,
P
 
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met mijn Diversion :? .. Toch ook maar eens de boel schoon maken en kijken hoe de motor dan loopt.

Tankontluchting, waar zit die precies :?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met mijn Diversion :? .. Toch ook maar eens de boel schoon maken en kijken hoe de motor dan loopt.

Tankontluchting, waar zit die precies :?


membraam is kapot gemaakt door de forte toevoeging. Hebben de eerste type Blackbirds ook last van. Membraampje vervangen en je kan weer gaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
membraam is kapot gemaakt door de forte toevoeging. Hebben de eerste type Blackbirds ook last van. Membraampje vervangen en je kan weer gaan. ;)


Dag Geert,

Dat Forte mag toch geen schade toebrengen aan je motor / carb? Ik weet dat je het niet te vaak moet gebruiken maar ik zet hem bijvoorbeeld elk jaar van +- november tot januari (afhankelijk van het weer) weg met een flesje forte in de tank.

Mijn motor loopt weer helemaal top by the way.
Net terug uit Denemarken. Heb na de rit O-Nederland naar Kiel-DE nog even een keer de carbs afgetapt. Geen smurrie meer.

Brandstof filter is ook nog schoon. Hij pakt weer mooi op als je op het gas gaat.

Vandaag maar eens lekker in de zon de motor schoonmaken. Is wel weer nodig na deze rit.

Greetz, Peter
 
:} thnxx voor de tip, ik had ook forte willen halen voor mijn div 600.
zal het maar niet proberen, heb nu echt geen zin om de hele bubs uit elkaar te slopen.

heb ik nu wel een vraag:
heb nu mijn div 600 een paar weken, de vorige eigenaar is een type rustig rijden en kalm an. :z
nu is de motor niet vooruit te branden en ga dus bij een verkeerslicht niet vooraan staan als er veel voor staat, simpelweg omdat het niet erg snel optrekt.

nu weet ik dat als je aan het zondagrijden bent met een auto, is het op den duur ook niet vooruit te branden maar na een weekje vlot door scheuren is het ook sneller met optrekken

:$ ik schaam me voor de vraag maar is dit met een motor ook zo???? :?

ik ben niet blond of zo!!!
 
Dag Geert,

Dat Forte mag toch geen schade toebrengen aan je motor / carb? Ik weet dat je het niet te vaak moet gebruiken maar ik zet hem bijvoorbeeld elk jaar van +- november tot januari (afhankelijk van het weer) weg met een flesje forte in de tank.

Mijn motor loopt weer helemaal top by the way.
Net terug uit Denemarken. Heb na de rit O-Nederland naar Kiel-DE nog even een keer de carbs afgetapt. Geen smurrie meer.

Brandstof filter is ook nog schoon. Hij pakt weer mooi op als je op het gas gaat.

Vandaag maar eens lekker in de zon de motor schoonmaken. Is wel weer nodig na deze rit.

Greetz, Peter

hij brengt ook geen schade toe aan je carbs of motor. Lost alleen wat zooi op. En sommige membramen kunnen daar niet zo goed tegen.
 
:} thnxx voor de tip, ik had ook forte willen halen voor mijn div 600.
zal het maar niet proberen, heb nu echt geen zin om de hele bubs uit elkaar te slopen.

heb ik nu wel een vraag:
heb nu mijn div 600 een paar weken, de vorige eigenaar is een type rustig rijden en kalm an. :z
nu is de motor niet vooruit te branden en ga dus bij een verkeerslicht niet vooraan staan als er veel voor staat, simpelweg omdat het niet erg snel optrekt.

nu weet ik dat als je aan het zondagrijden bent met een auto, is het op den duur ook niet vooruit te branden maar na een weekje vlot door scheuren is het ook sneller met optrekken

:$ ik schaam me voor de vraag maar is dit met een motor ook zo???? :?

ik ben niet blond of zo!!!


Tuincentrum in Almelo... laat me eens denken... Intratuin!?
Ligt bij mij om de hoek...

Wat betreft je vraag: denk dat het wel zou kunnen maar hoe hard loopt hij nog op top? Het zou ook aan je filters kunnen liggen. Als hij te weinig lucht of benzine krijgt kan het ook een tekort aan vermogen opleveren... Zo heb ik zelf mogen ondervinden...
 
Laatst bewerkt:
:} thnxx voor de tip, ik had ook forte willen halen voor mijn div 600.
zal het maar niet proberen, heb nu echt geen zin om de hele bubs uit elkaar te slopen.

heb ik nu wel een vraag:
heb nu mijn div 600 een paar weken, de vorige eigenaar is een type rustig rijden en kalm an. :z
nu is de motor niet vooruit te branden en ga dus bij een verkeerslicht niet vooraan staan als er veel voor staat, simpelweg omdat het niet erg snel optrekt.

nu weet ik dat als je aan het zondagrijden bent met een auto, is het op den duur ook niet vooruit te branden maar na een weekje vlot door scheuren is het ook sneller met optrekken

:$ ik schaam me voor de vraag maar is dit met een motor ook zo???? :?

ik ben niet blond of zo!!!
Forté Motopower kun je met een gerust hart gebruiken, maakt niets kapot.

Voor wat betreft de slome rij-eigenschappen:
  • wanneer heeft de motor voor het laatst een beurt (olie, filter, bougies, evt. bougiekabels en -doppen) gehad?
  • hoeveel KM staan er op de teller, dwz moeten de kleppen gesteld worden?
  • zijn de carburateurs al eens gesynchroniseerd? Zo nee, doen direct na kleppenstellen en carburateurs afstellen

Voor het afstellen en synchroniseren van de carburateurs krijg je hele leuke dingen op deze website: www.carbtune.com
Een 12mm colortune om het mengsel af te stellen en dan met de carbtune de boel synchroniseren.

Als hij dan nog steeds niet vooruit te branden is, Forté Motopower 1 in de tank en flink gaan gassen op de duitse Autobahn. Een half uurtje vol gas doet het hem meestal wel, daarna is het blok lekker schoon })
Als je niet een half uur vol gas durft te rijden, kun je hem ook lekker hoog in de toeren laten lopen. Doe dit alleen tijdens het rijden, dus niet voor een verkeerslicht aan het gas gaan hangen...daar kunnen luchtgekoelde blokken niet zo goed tegen.
 
Laatst bewerkt:
Dag allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben een beginnende motorrijdster en heb 2 wk geleden een mooie diversion 600. uit 1999 gekocht.

Super blij en enthousiast heb ik er al wat tochtjes op gemaakt, tot dat het gisteren mis ging, kan wel janken. Geen goede motorbeheersing bij het optrekken, en binnen no time schoof ik onderuit.

Gelukkig echt bijna geen schade. Op een afgebroken richtingaanwijzer (rechtsvoor) na. We hebben het geplakt en zijn verder gereden.

Maar ik heb een vraag, toen de motor viel, liep er benzine uit. We hebben hem recht op gezet, verplaatst en gekeken of de motor lekte, dit was niet het geval.

Maar kan een van jullie mij vertellen of dit lekken dan "normaal" is. De motor loopt verder normaal.

Wie kan me helpen bij het vervangen van de richting aanwijzer, kan ik dat zelf of is het erg moeilijk?

Alvast super bedankt.

Groetjes,

Hedwig
 
Dag allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben een beginnende motorrijdster en heb 2 wk geleden een mooie diversion 600. uit 1999 gekocht.

Super blij en enthousiast heb ik er al wat tochtjes op gemaakt, tot dat het gisteren mis ging, kan wel janken. Geen goede motorbeheersing bij het optrekken, en binnen no time schoof ik onderuit.

Gelukkig echt bijna geen schade. Op een afgebroken richtingaanwijzer (rechtsvoor) na. We hebben het geplakt en zijn verder gereden.

Maar ik heb een vraag, toen de motor viel, liep er benzine uit. We hebben hem recht op gezet, verplaatst en gekeken of de motor lekte, dit was niet het geval.

Maar kan een van jullie mij vertellen of dit lekken dan "normaal" is. De motor loopt verder normaal.

Wie kan me helpen bij het vervangen van de richting aanwijzer, kan ik dat zelf of is het erg moeilijk?

Alvast super bedankt.

Groetjes,

Hedwig

Die benzine die er uit liep zou er via je tankdop uitgelekt kunnen zijn.

Een richtingaanwijzer vervangen stelt niet zo veel voor. Ik heb wel een handboek voor onderhoud en reparatie. Als je er belang bij hebt wil ik je wel een pagina inscannen en mailen.

Weet niet of er iets toegelicht is omdat de (de)montage niet zo veel voorstelt.

Heb je al een andere richtingaanwijzer?

Greetz,
Peter
 
Hoi Heds ...

Jammer dat je gevallen bent, maar zonder al te veel erg blijkbaar.
Beschouw het maar als een onderdeel van je leerproces :Y

De benzine die eruit liep, is normaal, deze komt eruit gelopen via de tankontluchting, of de tankoverloop, of zelfs een beetje langs je tankdop.
Absoluut geen paniek.
Vanavend nogges kijken of er niet nog is uitgelopen wat zou kunnen wijzen op een breukje in het benzinefilter of een scheurtje in een leiding. Maar dat zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet het geval zijn.

Richtingaanwijzer?
Is het enkel het oranje glaasje dat van het lamphuis is afgebroken? Als het in niet al te veel stukjes is, kun je dat best wel met een weinig superlijm bijeenlijmen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan