Diversion sleuteldag

Poll Diversion sleuteldag

  • 25-04

    Stemmen: 0 0,0%
  • 26-04

    Stemmen: 0 0,0%
  • 09-05

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10-05

    Stemmen: 0 0,0%
  • 16-05

    Stemmen: 4 50,0%
  • 17-05

    Stemmen: 1 12,5%
  • 06-06

    Stemmen: 0 0,0%
  • 07-06

    Stemmen: 2 25,0%
  • 13-06

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    8

Wuppie

MF veteraan
10 jun 2011
1.909
1
Brielle
In het Diversiontopic is inmiddels weer een paar keer de jaarlijkse sleuteldag aan de orde geweest. Bedoeling van de sleuteldag is met hulp van een aantal ervaren sleutelaars (zoals Kees Den Haag, Jaap1976 en motormuisie) onderhoud en/of speciale klussen aan de Divjes uitvoeren. Nevendoel is gewoon een gezellige dag met forumgenoten.
Voor de catering wordt gezorgd, overnachting is mogelijk, evt. met een tentje.

Locatie: Wuppie's Place, omgeving Brielle (ca. 20 km onder Rotterdam), vanaf 9 uur kunnen jullie komen aanwaaien.

Als je opgeeft welke klussen je zou willen doen kunnen de techneuten aangeven of dat mogelijk is en welke materialen je evt. moet meenemen.

Aan mijn 900 hoeft weinig te gebeuren: flushen en olie+filter verversen, maar misschien doe ik dat binnenkort zelf. En de choke moet even gecontroleerd, lijkt weer niet helemaal goed te werken (Kees weet wat het euvel is)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van 25 april t/m 10 mei op vakantie!
Daarna zijn nog veel data mogelijk.
Aan mijn div hoeft niet veel te gebeuren, wellicht nieuwe olie, maar die gooi ik er hier thuis voor de deur ook wel in ;)

Maar ik ben altijd bereid om andere te helpen *O*

BTW vorig weekend als het eerste kampeerweekend met de motor gedaan. Twee dagen in de Eifel geweest, was weer lekker :]
 
Lijkt me leuk en heb gestemd.
Mijn Diversion XJ600S zal dan nieuwe olie + flushen, bougies, luchtfilter nodig hebben en een carb sync (lees ik zo uit het wphb).
En de snelheidsmeter heeft kuren. Het reinigen van de kabel had geen enkele invloed en heb een "nieuwe" opnemer liggen maar die moet er nog op.
 
Even voor de duidelijkheid: het is de bedoeling op alle data te stemmen waarop je zou kunnen, dan hebben we wat meer mogelijkheden. Mocht je dat niet gedaan hebben geef de andere opties dan even in een post aan, in de poll zal denk ik niet meer lukken.
De eerste data lijken al af te vallen, Jaap is een van de topicleden die er eigenlijk wel bij moet zijn.
 
16 mei heeft mijn voorkeur. Heb sinds vandaag het euvel dat ik wanneer ik van deelgas plots naar volgas ga de motor stotterend accelereert. Ik heb niks aan de motor gedaan behalve brandstof van de BP getankt. Iemand enig idee?
 
Mei komt mij niet uit :} :} :} maar 6-7 juni heb ik wel tijd.
werkzaamheden weet ik zo 123 net. maar voor de gezelligheid alleen kom ik al! :W :W :W :W
 
Lijkt me super gezellig om langs te komen hiervoor.

Ik kan na mijn vakantie vanaf 6/7 Juni de meeste weekenden wel. Qua werkzaamheden moet ie een kleine beurt hebben. Ik denk dan zelf aan: Olie en oliefilter, cardanolie, bougies, luchtfilter, carb sync.

Veel ervaring heb ik niet, en veel sleutemateriaal ook niet.

Die carb sync kan iemand wellicht aan mij leren, ik heb de spullen (en ervaring) hier niet voor maar zou dit graag een keer doen.

Ik vind zelf dat de motor bij starten altijd veel choke nodig heeft, als ie warm is geen probleem, maar zelfs met mooi weer moet ik de choke gebruiken, anders slaat ie af. Ik weet niet wat hier de oorzaak van is, heel erg is het niet, ik denk er al niet zoveel meer over na bij het starten.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet even kijken hoe ik eea kan combineren met bezoek aan zoon en kleinkind, ik denk dat de carbs wel eens schoon gemaakt mogen worden en gesynchroniseerd. Is de 900f veel anders dan de Div900?
 
Gaat dit nog door of slaan we een jaar over? Ik heb diverse klusje op de lijst staan namelijk dus zou het leuk vinden als het wel door gaat.
Mijn lijstje tot dusver:
- Olie koeler dicht smeren
- Dashboard verlichting repareren (nieuw lampje)
- Tank spoelen en brandstof filter vervangen
 
Dat zal wel meevallen denk ik.

Dan kijk ik naar je remmen. Want meer dan kijken is meestal niet nodig.
O dan zou ik ook wel kunnen komen. Misschien doe ik het nóg voordeliger Wuppie, want Kees is een echt vakman en ik ben niet meer dan welwillend amateur! _O-

edit: ik zie nu dat de meeste data in de poll in het verleden liggen. Is de dag al geweest? Nee toch hè :?
 
Laatst bewerkt:
Dat zal wel meevallen denk ik.

Dan kijk ik naar je remmen. Want meer dan kijken is meestal niet nodig.
O dan zou ik ook wel kunnen komen. Misschien doe ik het nóg voordeliger Wuppie, want Kees is een echt vakman en ik ben niet meer dan welwillend amateur! _O-

edit: ik zie nu dat de meeste data in de poll in het verleden liggen. Is de dag al geweest? Nee toch hè :?
O dan zou ik ook wel kunnen komen. Misschien doe ik het nóg voordeliger Wuppie, want Kees is een echt vakman en ik ben niet meer dan welwillend amateur! _O-

edit: ik zie nu dat de meeste data in de poll in het verleden liggen. Is de dag al geweest? Nee toch hè :?

Nee hoor maar de stemming was niet echt eenduidig en Jaap gaf aan pas in juni te kunnen. Ik ga morgen op vakantie, ben 4 juni terug. De cursusdag skip ik, dus wat mij betreft zou het 6 of 13 juni kunnen.
 
Nee hoor maar de stemming was niet echt eenduidig en Jaap gaf aan pas in juni te kunnen. Ik ga morgen op vakantie, ben 4 juni terug. De cursusdag skip ik, dus wat mij betreft zou het 6 of 13 juni kunnen.
Dan hou ik het voorlopig op 13 juni. Zal 't direct ff aanklikken. Ben wel in juni met vakantie maar misschien niet ver weg en dan breek ik er wel ff uit. Kun je me alvast zeggen waar ik dan moet zijn, evt. in een pb?
 
Ik heb ook een klusje. Stond net met lege accu, na 40 km rijden? Heel vreemd. Toen maar naar huis gereden, en thuis paar keer uitgezet en gestart, maar dit gf geen problemen? Mss dat Kees hem dan door kan meten, dynamo of accu? Tevens mijn achterrem schoonmaken, nieuwe blokken en rubbers.

Vooralsnog heb ik alleen een verjaardag s middags.
 
Terug
Bovenaan Onderaan