Diversion tikt goed hoorbaar

Krewinkel

MF'er
14 jun 2006
45
0
Zuid-Limburg
Ik heb weer een goed hoorbare tik in m’n blok zitten. Voor dit probleem ben ik al eens naar de dealer terug geweest, die de kettingspanner handmatig hebben ‘doorgeduwd’ en de kleppen hebben gesteld. (hij zei dat 1 klep ietsje los zat??) Maar nu 3 weken later is het weer terug, dit keer is het spontaan ontstaan nadat ik de tank had leeggereden (stom) -O- . Tenminste het lijkt alsof het weer terug is, het klinkt hetzelfde.
Ik ben vandaag bij een automonteur geweest, en die heeft erna en gekeken het leek alsof de nokkenasketting te slap stond maar toen we de spanner handmatig hadden gesteld en dat ketting dus weer strak genoeg stond had hij er nog steeds last van. Wat zou dit kunnen zijn? Het lijkt uit de buurt van de cilinders te komen, maar we kunnen het niet goed traceren. Verder loopt hij onregelmatig en heeft hij wat minder vermogen, vooral bij lage toeren stottert hij wat.
Het gaat om een Yamaha Xj600n Diversion uit 1994. Voor alle duidelijkheid: ik kan niet naar de dealer terug ivm. hun vakantie (en een aantal ‘problemen met de ‘garantie’ als je dat nog zo mag noemen)Ik wil weer rijden :] HELP! Alvast bedankt!
 
Ok... ik heb me geinformeerd over de garantie maar het komt erop neer dat ik er niet veel aan kan doen.

Verder heeft de monteur de cilinder eraf gehaald en kwam daar een ravage tegen: Cilinderbus onderaan (waar hij in het blok zit) gedeeltelijk afgebroken. Zuiger: stukken eraf. Drijstang: Totaal scheef, maar dan echt scheef zoals scheef was bedoelt...

Mijn voordelen op een rij: de krukas is waarschijnlijk nog in orde. De kop is nog in orde.

Dus bij deze IK BEN OP ZOEK NAAR EEN CILINDER OF EEN COMPLEET BLOK!! IEMAND??
 
:^

Als je de drijfstang krom hebt, is dat een aardige klap geweest. Ik kan me niet voorstellen dat de krukas daar niks van meegekregen heeft, en de bigend lagers al helemaal niet. Misschien dat je er nu opties niks aan ziet maar ik ben bang dat ze het straks als jij dit blok weer gereviseerd hebt binnen een niet al te lange tijd gaan begeven. En daarbij, een compleet blok is gewoon veel sneller, even eronder sleutelen, beurtje geven en weer rijden!

Enne... dat cilinderblok niet weggooien he! Kunnen gewoon nieuwe bussen ingeperst worden!
 
Het blok is nu bij de monteur, die gaat het zaakje eronder leggen. Moet ook nog de onsteking en startmotor omzetten van het oude blok. Dus ik neem aan dat als hij zover is dat hij zeker even een paar controlles doet voordat hij het blok gaat monteren. Verder heb ik 2 maanden garantie. En een reserveonderdelen-blok. Het gaat helemaal goedkomen :Y Alleen mijn beurs moet zich nog even herstellen :X blok €600.- kosten voor het monteren afstellen, startmotor en ontsteking monteren, nieuwe olie ed. +- €200.- (ben ook maar student :+ )
 
Het nieuwe blok ligt eronder. Hij rijd weer heerlijk!

Hier de foto's* van wat het oude blok... uhm ja... wat er van over is dan.

*niet geschikt voor motorliefhebbers.



180760338.jpg

Drijfstanf ietsje uhm... krom..

180760324.jpg

nog es drijfstang

180760307.jpg

Dit WAS een mooie cilinderbus

180760294.jpg

Zoals duidelijk te zien rechts een goede en links de gestorven zuiger
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan