Diversion toerrit

Divv-jeff

Die hard MF'er
30 jan 2013
440
0
Twello
Hallo allemaal!

Diversion Toerrit 2013

Wie wat waar?

Wanneer?

28 April 2013

10.30 uur vertrek


Wie?

Voorrijder :

Kees Den Haag (Navigatie)

Groep:

MrZandt
Divv-jeff (Navigatie)
Mr. R.
Sandertjer
Rubenos
ElBarto
Dr Insane
Bensi
Legalstar (Navigatie)
Roberto 60
XJ Elff
Appie123
GuidoHs
Amfa (Navigatie)
Stefanrs2
Tyketto (Navigatie)
KarenO (+ man)
Wieker Oosie
Kkock_meeuw ( + motormaat)
RemcoNL

Achterrijder :

Gasbaas (Navigatie)

Waar?

Verzamelpunt McDonalds Huis ter heide Utrecht

Route

8619824557_96d683e32e_b.jpg


Definitieve Bestanden route breukelen Rechts klik -> opslaan als

https://dl.dropboxusercontent.com/u/66330296/routebreukelen tourdag.gdb

https://dl.dropboxusercontent.com/u/66330296/routebreukelen tourdag.gpx

algemene regels voor deze toerrit

- Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt. 

- De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er wordt niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard.

- Weet wie er voor je rijdt maar ook wie er achter je rijdt.

- In principe volg je de doorgaande weg, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je.

- Ga zo wachten dat je zeker weet dat degene die achter je rijdt jou ziet. Rijd pas verder als je zeker weet dat je gezien bent. De rijder achter je zet zijn knipperlicht aan waardoor je weet dat hij ook die richting op gaat. Op deze manier raken we niemand kwijt.

- Rijd je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.

- Laat je niet verleiden nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid- Rij voor jezelf. Bepaal zelf wanneer je kunt inhalen of oversteken, volg niet zomaar de rijder vóór je.

- Rijd baksteensgewijs (behalve in bochten), maar let op de onderlinge afstand en ga niet op de wegbelijning rijden want dat wordt door de sterke arm niet gewaardeerd.

- Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MFBTW: de voorrijder heeft altijd gelijk. Ongeacht wat je eigen navi aangeeft je blijft altijd de voorrijder en dus de groep volgen. Als we dan verkeerd rijden rijden we tenminste met z'n allen verkeerd 

Voor nu rijd ik nog even lekker warm in het koekblik!
8556098216_f1f9af545d.jpg


Groet! :]

Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Beste/lieve allemaal,

Omdat het mij uiterst leuk lijkt een toerrit te rijden, wil ik bij deze een poging doen om met behulp van jullie allen die geïnteresseerd zijn, een toerritje op te zetten!

Wie wat waar?

Wanneer?

Omdat iedereen wel eens niet kan en het weer altijd wel roet in het eten kan gooien dacht ik zelf toch wel een leuke (dynamische) datum geprikt te hebben.
Te weten de eerste mooie en warme zaterdag of zondag vanaf vandaag.
Een betrouwbare weersvoorspelling kan je pas a 3 dagen van tevoren vanuit gaan en ik zal dan ook per einde van de week het weer op de voet volgen om te kijken of het 'wat wordt' .

Aangezien ik nog onder het label beginnend bestuurder val kan ik uiteraard nog geen groep motoren leiden, en we zullen dan ook een voorrijder zowel als een achterrijder nodig zijn.

Waar?

Midden Nederland lijkt mij een geschikte locatie om zo iedereen een overbrugbare afstand te bieden tot de meeting.
De exacte locatie moet nog besproken worden evenals de route, dus weet je nog een leuke, mooie, bijzondere route of locatie (bijv. dat ene lekkere truckers(weg) restaurantje) , gooi het maar in de groep!

Verder wil ik nu graag even de eerste reacties en aanmeldingen afwachten, om vanaf daar verder te kijken hoe of wat!.
Voor nu rijd ik nog even lekker warm in het koekblik!
[afbeelding]

Groet! :]

Jeffrey
Hoi Jeff,
Heb je al data waarop je dit wi lorganiseren in gedachten? ik ga wel mee mits data en plaats van vertrek voor mij te doen is.

Toon
 
31 maart kan een goede optie zijn, het weer moet echter dan al wel bijgedraaid zijn.

Van 28 april weten we inderdaad dat het merendeel kan komen en dat idee is ook niet mis.

De 28ste vind ik nog redelijk ver in de toekomst liggen en.... april doet wat ie wil...

31ste lijkt mij een betere keuze, ten eerste omdat het dichterbij is, en als het dan evt onverhoopt niet door kan gaan we het op kunnen schuiven naar 28 april.

Gaat het toch door de 31ste en het is zo goed bevallen, kan er alsnog op de 28ste een toer georganiseerd worden, zit bijna een maand tussen.
 
Voor nu rijd ik nog even lekker warm in het koekblik!
[afbeelding]

Hahah,die foto! _O- _O-

Mij maakt t niet uit wanneer als t maar op een zondag is en t lekker weer is. :+

Vind dat midden van Nederland wel belangrijk dus mag t rond Utrecht worden?
Lekker centraal,ook voor de mensen die uit t oosten komen wel intressant.
 
Laatst bewerkt:
Oh een feestdag haha.

Dus over het algemeen voor de diversion toerrit :

Datum 28 april 2013.
Plaats centraal Nederland omgeving Utrecht.
 
Ik wil ook mee. Met de Div als ik 'em klaar heb en anders met de Kawa.
Ik heb navigatie en wil graag achter of voor rijden.

zondag 28 april.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook mee de 28e *O*

Voorrijder en achterrijder heb je al zie ik (Kees en Sandertjer) , nu nog een MOOIE ROUTE :]
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het vorig jaar wel gezellig (zag gisteren zelfs nog beelden ervan op joetjoep), dus de 28e ga ik gewoon mee.
Ik heb een zumo, en het maakt me niet uit waar ik rij..
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook mee de 28e *O*

Voorrijder en achterrijder heb je al zie ik (Kees en Sandertjer) , nu nog een MOOIE ROUTE :]

Van sander weet ik niet of die de 28ste kan en hij zou dan alleen kunnen voorrijden, dus misschien dat jij evt ook voor kan rijden ben?.

Kees kan zowel voor als achter, zit te denken om een voorstel te doen om alle niet-diversions achteraan de groep te plaatsen.

welke ik dus bij deze geplaatst heb.

Route zal ik mij eens op storten komende week, tips en suggesties zijn welkom!

Vind dat er al best wat aanmeldingen zijn!, leuk dat jullie meegaan ;)
 
Van sander weet ik niet of die de 28ste kan en hij zou dan alleen kunnen voorrijden, dus misschien dat jij evt ook voor kan rijden ben?.

Kees kan zowel voor als achter, zit te denken om een voorstel te doen om alle niet-diversions achteraan de groep te plaatsen. welke ik dus bij deze geplaatst heb.

Route zal ik mij eens op storten komende week, tips en suggesties zijn welkom!
Vind dat er al best wat aanmeldingen zijn!, leuk dat jullie meegaan ;)
Ik kan niet voor / achter rijden, rij zonder navigatie.
Maar je hebt Kees en Gasbaas die beiden hebben aangegeven met Nav te rijden en zowel voor - als achter kunnen /willen rijden. Dus da's geen probleem ;)
 
Ik kan niet voor / achter rijden, rij zonder navigatie.
Maar je hebt Kees en Gasbaas die beiden hebben aangegeven met Nav te rijden en zowel voor - als achter kunnen /willen rijden. Dus da's geen probleem ;)

ah een zumo is een navigatiesysteem, dacht dat het een motor was haha , my bad!
 
Hahahha, ja een Zumo is een navigatie, geeft niks hoor, je kunt niet alles weten ;)

Ik heb nog wel een paar routes beschikbaar, heb ze nooit gereden maar kijk er maar eens naar.

Hier is de link naar een Zip file met 3 routes.
 
Ik ga ook graag mee. Als het midden-Nederland wordt, kan het wel zijn dat ik maar even mee ga of gewoon iets mee drinken (zorg dus zeker voor een stopplaats :) ). Maar dat zie ik wel op de dag zelf.
 
Ik heb wat route informatie verzameld, dit lijkt mij mooi, maar daar kunnen jullie uiteraard heel anders over denken, als jullie nog even willen laten weten wat jullie van zo een route zouden vinden! bedankt :)

Hahahha, ja een Zumo is een navigatie, geeft niks hoor, je kunt niet alles weten ;)

Ik heb nog wel een paar routes beschikbaar, heb ze nooit gereden maar kijk er maar eens naar.

Hier is de link naar een Zip file met 3 routes.

Bedankt ben!, heb van de utrechtste heuvelrug mooi een stuk gebruikt ;)

Als nieuw lid van het forum en div eigenaar stel ik mij ook beschikbaar voor de 28ste! :D

Groeten, David.

Hey david, welkom en uiteraard hopelijk tot de 28ste! houd je diversion tot dan heel he :]

Ik ga ook graag mee. Als het midden-Nederland wordt, kan het wel zijn dat ik maar even mee ga of gewoon iets mee drinken (zorg dus zeker voor een stopplaats :) ). Maar dat zie ik wel op de dag zelf.

ik heb je erbij gezet appie , tot bij de koffie :P
 
Op zich lijkt het me een mooie route, maar ik zou voor zo'n tocht toch een route niet langer maken dan 150 a 160 km. Met stops erbij ben je dan lang zat onderweg en het moet ook een toertocht zijn, dus geen gejakker.
En denk eraan dat mensen soms van ver moeten komen en dus ook weer ver terug moeten. En dan is een route van 220 km en 4,5 uur wel erg lang lijkt mij.

Maar goed, laat anderen hier ook hun mening maar over geven. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan