Diversion XJ600 koppeling probleem + filmpje

Vanquishdiv

MF'er
27 mrt 2017
75
8
Beste allen,

Ik had een probleem: zwaar terug schakelen en een happende koppeling die niet op een vast punt aangreep.

Wat heb ik gedaan:
Olie ververst
Koppelingsdeksel eraf gehaald, koppelingsplaten en tussenstukken eruit gehaald en schoongemaakt en weer terug geplaatst.

Nu heb ik een groter probleem:

1. Als ik aan het 5-boutige deksel draai(die de koppelingsplaten afdekken met de veren) dan kan ik zonder enige moeite de tussenstukken van de koppelingsplaten laten draaien. (In het filmpje zijn de bouten niet aangedraaid, het probleem is er ook als ik hem volledig heb aangedraaid)

2. Er zit nog aardig wat ruimte tussen de koppelingsplaten en het 5-boutige deksel met veren. Dus geen druk op de koppelingsplaten, hoort dit?

3. Als het 5-boutige deksel is gemonteerd kan ik er met de koppeling in geen mogelijkheid bewegen. Zit muurvast.


Dit resulteert in een niet rijdende motor, ik kan geen koppeling intrekken. Ik kan wel schakelen alleen slipt de koppeling door. Kan dus gewoon met mijn hand het wiel tegenhouden als de motor in de 1 staat. Dit probleem had ik voor de reparatie* niet.

Filmpje:
[verwijderd filmpje]

Wat doe ik fout? Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?

Mvg,
Vanquishdiv

*mislukte reparatie
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er haast op dat je een of meer platen ergens anders hebt laten liggen. Hoeveel platen zitten er in?

Edit: zitten 7,8,9,10 er wel in? Plaatje

En moet de drukplaat (plaat met 5 bouten)niet over de pilaartjes vallen waar je de bouten indraait?
 
Laatst bewerkt:
Bij sommige motoren past de drukplaat (5 boutige plaat) er maar op 1 manier op.

Als je 'm er verkeerd op doet, komt hij niet ver genoeg. (bij sommige motoren dan)

Misschien helpt dat?
 
Laatst bewerkt:
Platen recent vervangen? Oem gebruikt?

Olie voor of na het optreden van dit probleem ververst?

Olie (10W40, semi-synthetisch, niet oem) zoals ik altijd bijvul na het optreden van het initiële probleem ververst, en vóór het tweede probleem.
Na het verversen wel gestart en stukje gereden en schakelen ging toen wel net als daarvoor, moeilijk dus.
 
13 is inderdaad de drukplaat. Volgens mij zit daar aan de kant van de platen een vertanding in die over de tanden van de binnenkorf (nr6 clutch boss assembly) valt. de gaten in de drukplaat moeten (bijna) over die pilaartjes in de binnenkorf.

drukplaat:
platepressure-1_big4BR1635100-02_0bca.jpg


binnenkorf:
clutch-boss-assy_big4BR1637000-02_f36b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt met in het bijzonder
@zeroground @mess @texoot

Ik heb de drukplaat nogmaals op alle vijf de manieren erin gestopt en een beetje gerammeld waarna deze op 1 manier er wel verder in viel. Het initiele probleem is nog niet opgelost maar het laatste probleem gelukkig wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan