[Diversion XJ600S] Goede deal?

Shabby

Rookie
27 okt 2004
27
0
Enschede
Ik heb een deal gemaakt om een Diversion XJ600S (45KW) van 96 met 34600km te kopen voor €2800 bij een betrouwbare dealer. De motor krijgt een grote beurt en 1 jaar garantie. Ik krijg ook een ixs broek ter waarde van 170 euro. Achterband is nieuw, voorband 50%.
Verder ziet hij er netjes uit, ik heb nog geen roest kunnen ontdekken. De proefrit ging ook goed en hij schakeldt ook heel soepel vergeleken met mijn les honda cb500.

Is dit een goede deal of kan ik voor dit geld beter iets anders halen? Als ik het vergelijk met andere occasions is hij wel goedkoop.

p.s Kleur is trouwens rood en niet groen zoals de meeste diversions. :P
 
Deal gemaakt om te kopen=niet, ik heb gekocht... Bandito

TS: Ga gerust verder kijken ;)

Aardig aan de prijs...
 
Voor deze prijs kan ik hem kopen. Ik heb hem nog niet gekocht. Wat zouden jullie dan kopen voor dit geld?
 
Voor deze prijs kan ik hem kopen. Ik heb hem nog niet gekocht. Wat zouden jullie dan kopen voor dit geld?

Een motor O-)

Ja jeetje...

Je zal toch een beeld hebben van wat je ongeveer wil...

Als je je zinnen op een Div heb gezet, dan zit je niet aan deze vast, maar ga je op zoek naar iets wat meer klopt wb prijs. Zo'n Div uit '96 is ook voor ca €2500 te koop. En die is er echt niet per definitie minder om. Het is aan jou. Als jij dit een superdeal vindt en het voelt goed...Doen dan :}

Ga maar eens kijken op Motoroccasion
Zoekmogelijkheden genoeg.
 
Ik heb nog even gekeken op het occassion.nl maar als ik het zo bekijk is het wel een goede deal. Voor 2500€ kan ik ze niet vinden met ongeveer de dezelfde specs.
Ik wil alleen zekerheid hebben dat ik niks over het hoofd zie. Ik denk dat ik hem morgen ga kopen. Tenzij iemand anders een wereldaanbieding heeft voor mij. :P
 
Lijkt mij ook een heel mooie deal. Zeker met die grote beurt en de nieuwe achterband. Als hij voor de rest niet te veel slijtage vertoont, zou'k eerlijk gezegd niet twijfelen.

Enneuh, niet alle diversions zijn groen hoor. Die van mij (Divi 600) is mooi donkerblauw. En de 900 van mijn vriend is bordeau.
 
Ik heb nog even gekeken op het occassion.nl maar als ik het zo bekijk is het wel een goede deal. Voor 2500€ kan ik ze niet vinden met ongeveer de dezelfde specs.
Ik wil alleen zekerheid hebben dat ik niks over het hoofd zie. Ik denk dat ik hem morgen ga kopen. Tenzij iemand anders een wereldaanbieding heeft voor mij. :P
Ik zou toch eerder voor deze gaan: http://www.amcmotoren.nl/amcpryslyst.html
Hier staat een Suzuki GSX600F te koop voor E2999, bj 1995, 44.188km op de teller en nieuwe banden.
Ook niet zo heel ver van Enschede.

Edit: Ik zie nog wel andere betere ook, gewoon ff zoeken.
Hier http://www.muldertrading.nl/ staat ook een GSX 600F, alleen met wat minder km.

Ach, je moet maar kijken, je kan ook gewoon voor de div gaan.
 
Laatst bewerkt:
2800E in nederland lijkt me een faire prijs.
vooral met een nieuwe achterband en groot onderhoud
echt groot? dus ook benzine/lucht/olie filter, nieuwe rem olie? kleppen en carbs afgeregeld?)
zo ja, dan heb je een eerlijke prijs vast. probeer nog een iets hoger windschermpje of een goed slot of een gratis eerste onderhoud los te peuteren, kwestie van het spel bieden/tegenbieden in ere te houden.
 
2800E in nederland lijkt me een faire prijs.
vooral met een nieuwe achterband en groot onderhoud
echt groot? dus ook benzine/lucht/olie filter, nieuwe rem olie? kleppen en carbs afgeregeld?)
zo ja, dan heb je een eerlijke prijs vast. probeer nog een iets hoger windschermpje of een goed slot of een gratis eerste onderhoud los te peuteren, kwestie van het spel bieden/tegenbieden in ere te houden.
:^

800 euro krijg je er niet af, een mooi abus slotje vast wel! (even opletten of ie art gekeurd is, zie art.nl oid).
Daarnaast heb je die 1 jaar garantie ook niet nodig, mischien verminderen naar een half jaar en wat euro's van de prijs af?

(Ik heb ook een div gehad, mooie en een fijne fiets om mee te beginnen)
Maar als dit je eerste fiets is die je ziet, zou ik deze deal wèl in het achterhoofd houden.
 
Ik denk dat ik hem maar ga kopen. Meeste van jullie hebben mij wel overtuigd. Slotje moet er nog wel af kunnen denk ik. Ik hou jullie op de hoogte. En ik zal ook eens vragen wat hij allemaal bij een grote beurt doet.
 
Argh, een 50% voorband bij aflevering door een dealer vind ik echt beneden alle peil :X

Maar een div is een fijne fiets, dat kan ik je verzekeren :]
 
Argh, een 50% voorband bij aflevering door een dealer vind ik echt beneden alle peil :X


een 50% band kan toch nog een 6000km mee, hoef je niet forfait te vervangen (zeker niet bij een fiets van 2800E), 50% is net voldoende tot de eerstvolgende smeerbeurt ... niet relevant dus!
 
Ik zou 't doen... maar dat is alleen maar zodat we zo snel mogelijk (lees: wanneer 't weer 't toelaat) meters kunnen gaan maken ;)
 
Heb je die Diversion nou al in de schuur staan?

Waar je nog wel even op moet letten, is de benzinepomp.
Hier is een modificatie op geweest, er zat een vacuümpomp op die vervangen dient te zijn door een elektrisch pompje. Met de vacuümpomp kan het zijn dat na een tijd stilstaan de carburateurs geen benzine meer krijgen en dus de motor niet start.

Mijn vriendin rijd op een 600S (blauwe)voor woon/werk en ik heb nog een 600N (zilvergrijze) te koop staan.

Het was of is geen slechte koop! :9
 
Hij staat bij de dealer te wachten op mij. Ik had gezegt ,toen ik hem kocht, dat er niet zoveel haast bij was, omdat er toch slecht weer voorspeld was. Vorige week was het nog slecht weer dus wel aardig ingeschat dacht ik zo.

Ik zal vanmiddag eens opbellen of ik hem van het weekend kan ophalen. :P

p.s En ik heb ook al mooie ixs broek uitgezocht a 200 euro. Die hangt er ook al.
 
Hij staat bij de dealer te wachten op mij. Ik had gezegt ,toen ik hem kocht, dat er niet zoveel haast bij was, omdat er toch slecht weer voorspeld was. Vorige week was het nog slecht weer dus wel aardig ingeschat dacht ik zo.

Ik zal vanmiddag eens opbellen of ik hem van het weekend kan ophalen. :P

p.s En ik heb ook al mooie ixs broek uitgezocht a 200 euro. Die hangt er ook al.
Alvast gefeliciteerd ermee en veel veilige kilometers gewenst! :] Kom je 'm nog even showen in één van de Diversion-topics?
 
Ik heb een deal gemaakt om een Diversion XJ600S (45KW) van 96 met 34600km te kopen voor €2800 bij een betrouwbare dealer. De motor krijgt een grote beurt en 1 jaar garantie. Ik krijg ook een ixs broek ter waarde van 170 euro. Achterband is nieuw, voorband 50%.
Verder ziet hij er netjes uit, ik heb nog geen roest kunnen ontdekken. De proefrit ging ook goed en hij schakeldt ook heel soepel vergeleken met mijn les honda cb500.

Is dit een goede deal of kan ik voor dit geld beter iets anders halen? Als ik het vergelijk met andere occasions is hij wel goedkoop.

p.s Kleur is trouwens rood en niet groen zoals de meeste diversions. :P


ps die van mij is Paars :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan