Diversion xj600s laad probleem

Cobus la Duck

Rookie
17 okt 2017
5
0
Beste mensen.
Ik heb een probleem met het laden vd accu.
Dynamo op alle drie de draden 65 volt gemeten in kruis meting.
Spanningsregelaar contacten schoongemaakt en aarde aan de motor gecontroleerd.
Stationair 12.6 volt. Op 400 toeter 13.7 volt .
Die laad goed zou je denken.
Maar dan doe ik het licht aan en zakt de spanning acuut terug naar een sobere 12.2 volt en
Is de accu na een paar dagen rijden met licht aan leeg .
Wie kan mij weer op de goede weg helpen , wat zie ik over het hoofd .
Alle How to's heb ik gelezen en uitgevoerd .
:?
 
Beste mensen.
Ik heb een probleem met het laden vd accu.
Dynamo op alle drie de draden 65 volt gemeten in kruis meting.
Spanningsregelaar contacten schoongemaakt en aarde aan de motor gecontroleerd.
Stationair 12.6 volt. Op 400 toeter 13.7 volt .
Die laad goed zou je denken.
Maar dan doe ik het licht aan en zakt de spanning acuut terug naar een sobere 12.2 volt en
Is de accu na een paar dagen rijden met licht aan leeg .
Wie kan mij weer op de goede weg helpen , wat zie ik over het hoofd .
Alle How to's heb ik gelezen en uitgevoerd .
:?

Wat voor een lamp zit erin???

Idd SR zit achter het linker zijpaneel....accu is nog wel goed?
 
Laatst bewerkt:
Interne weerstand over de dynamo meten, even het wphb erbij pakken voor de juiste waarden.

Heb er eentje staan met hetzelfde probleem. Dynamo geeft net niet voldoende prik om alle elektra+verlichting aan te slingeren door te hoge interne weerstand.
 
Kool borstels zitten er niet in , het is waarschijnlijk loch de SR .
Ik heb een andere besteld , kijken of het daarna beter gaat.
De spoel vd dynamo is doorgemeten en goed bevonden.
 
Koolborstels?
Bij sommige motoren zitten er koolborstels in de dynamo die ervoor zorgen dat de veldspoel spanning krijgt zoals bij een auto dynamo. Deze motor heeft dat niet en al zou hij het wel hebben kon ts natuurlijk geen 3x 65 volt meten op de dynamo en al helemaal niet als ze versleten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan