Dnepr aan r850r

TDM68

Die hard MF'er
16 okt 2013
502
0
Marknesse
Ben alleen een schwenker gewend maar wil beginnen met het verzamelen van wat tips voor de aanbouw van een velorex bak aan een cb500, wil graag een vastspan voor mijn vrouw maken die graag wil beginnen met zijspan rijden.
Heb de vraag laast ook aan jfj gesteld maar na de vele biertjes herinner ik mij dat hij gezegt heeft dat het kan.
Maar toch voor de zekerheid nog maal de vraag, is het mogelijk, kan ik alleen de bak aanbouwen zonder de vork aan te passen, wel met een stuurdemper.
 
Ja hoor, dat kan

Het stuurt alleen wel een beetje zwaar door de lange naloop
 
Ik heb een CB550four gehad met een MZ bak. Dat ging prima, met een stevige vorkbrug. Zonder brug gaat niet, dan vouw je de vork op. Het stuurt wel zwaar, een cross stuur is gewenst.
 
full



gaat best, stuurt wel een tikje zwaar. Zoals gezegd; een lekker breed stuur er op werkt ook.

En een stuurdemper
 
Laatst bewerkt:
Of het stuur een beetje naar rechts zetten zoals dat bij mijn oude Jawa met Velorexbakje ging
 
Bakkie lijkt me oké toch?

Ja hij leek mij er ook goed uitzien, maar soms als je er komt kijken kun je nog wel een schrikken.
Maar ik dacht er een leuk span voor mijn vrouw van te maken, kan ze mooi ervaring opdoen.
En als ze het te zwaar sturen vindt moet de voorloop maar verandert worden.
Bakkie is kwestie van aanbouwen en gaan. :]
 
Ja hij leek mij er ook goed uitzien, maar soms als je er komt kijken kun je nog wel een schrikken.
Maar ik dacht er een leuk span voor mijn vrouw van te maken, kan ze mooi ervaring opdoen.
En als ze het te zwaar sturen vindt moet de voorloop maar verandert worden.
Bakkie is kwestie van aanbouwen en gaan. :]
Naloop
 
Ben vanavond wezen kijken bij het velorex bakje, helaas een oude foto :(
Hij heeft nog wel een leuke ural of duna bak staan moet ik nog even over nadenken.
Ben ook nog bij Hans in ijsselmuiden geweest van hem nog veel tips gehad.
Het enigste wat mijn nog zorgen baat is de dikte van de voorvork is bij de cb maar 37mm
Hans had het over het plaatsen van een extra plaat op de voorvork
 
Ik zou zeker een dikke stabilisator er op plakken. En liever nog een ander vorkje. Schommel is al gauw prijzig maar in een CBtje krijg je zonder veel moeite ook een andere Honda vork in gepropt. Een lekkere dikke jongen uit een oudere supersport bv. Een CBR900rr uit 93-99 heeft een 45 mm vork en dat is nou typisch een fiets waar een hoop aan geknoeid wordt en waar nog wel eens een vorkje overblijft voor weinig.
 
Ik zou zeker een dikke stabilisator er op plakken. En liever nog een ander vorkje. Schommel is al gauw prijzig maar in een CBtje krijg je zonder veel moeite ook een andere Honda vork in gepropt. Een lekkere dikke jongen uit een oudere supersport bv. Een CBR900rr uit 93-99 heeft een 45 mm vork en dat is nou typisch een fiets waar een hoop aan geknoeid wordt en waar nog wel eens een vorkje overblijft voor weinig.

goede tip *D vond het huidige wel erg iel, die zit er zo dubbel onder natuurlijk
 
In de titel staal velorexbak maar het is een ural geworden, misschien is deze bak wel bekent bij jullie. heb deze voor een prikie kunnen scoren :+
Het span is een aantal jaren geleden door iemand in groningen gemaakt heeft de vorige eigenaar mij verteld en er zat een kawasaki z750 aan.
Het regende vanmiddag maar dochter lief moest ff proef zitten ze vond het wel een stuk hoger dan de schwenker.

full


full
 
Zo als sommige al hebben gezien hebben is mijn schwenker de deur uit.
Heb nu een Bmw 850 aangeschaft om daar een frame aan te bouwen.

full


Omdat ik een leek ben wat zijspannen betreft heb ik voor een tripteq gekozen
is makkelijk aan te bouwen zeker voor een leek.

full


full

full


Heb het spartbord er op gezet met een los frame om dat de bak niet orgineel is.

full

full


Ja het viel allemaal wel mee tot dat ik de bak terug kreeg van het straal bedrijf!! ;(
Nu vallen de gaatjes wel mee, alleen toen ik de bak ophaalde hing er een flinke stofwolk en niet van het straalgrid maar van de plamuur B|

full


Er was een poging gedaan om de bak te verbreden voor een autostoel, op zich leuk als het goed is, nu wil ik er ook een stoel inzetten.

full


Maar om dat ik de verbrede bak niet mooi vond de slijptol er in de zijkanten er uit en door de helft.

full

full

full


Zo nu weer ff in elkaar zetten wat Makke kan kan ik ook
Maar ja dat valt dus weer ff vies tegen -O-

full

full

full


Zo iedereen weer wat op de hoogte, dus geen span aan de cb500 maar aan de 850,toch wat makkelijker voor mij.

En ja de bak is aan de binnenkant geschoord om zo veel mogelijk trekken te voorkomen.
Al is het haast niet te voorkomen. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan