dnepr afschuren

30 jun 2010
138
0
antwerpen
wil mn dnepr afschuren om hem nog mooier te maken daarna.
maar ik vraag me af hoe ik de gerolde verf er makkelijk kan verwijderen.

ben nu aan de slag gegaan met schuurpapiertje en een beetje white spirit.

maar dit gaat een werk van zeer lange adem worden. zijn er betere methodes?

gegroet
 
Kun je een foto posten van de dnepr en het tot nu toe geboekte resultaat?
 
kan geen foto posten, heb er namelijk nog geen gemaakt van het huidige taffereel...

eigenlijk gaat het afschuren best goed, enkel aan de randjes en bultjes gaat het nogal moeilijk.
ik zoek misschien een middel dat de verf er beter afweekt, of iets dat goed in putjes bultje en kantjes schuurt...

de machine van vroembert is me iets te duur, daar heb ik bijna een nieuwe dnepr voor...
 
ik heb het ooit eens met schuurlinnen gedaan, *D duurde ook wel ff voordat het kaal was
maar had wel het voordeel dat de frame buizen rond bleven.
 
Als ware amateur ga je aan de gang met afbijtmiddel voor de moeilijke stukjes,ook een verfstripper kun je gebruiken.
Resultaat wordt beter naarmate je er meer aan doet,stralen is het beste,maar dat kost je geld.
 
MEK is hét middel voor de meeste verfsoorten(BUITEN DOEN!), maar soms kun je een bijna perfect resultaat krijgen met afbijt, en wat je dan nog beter kunt doen is:

De afbijt er dik opzetten en dan van die doorzichtige huishoudfolie eroverheen, beetje gladstrijken, dagje wachten en de hele zooi is boterzacht.
Als je de folie niet gebruikt droogt de afbijt op en laat het meeste niet los.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
laatste tijd gebruik ik superafbijt van alabastine, deze doet in ieder geval nog iets. Die goedkope huismerk afbijt doet niet veel. Folietruk zal ook goed doen, want dan kan het oplosmiddel langer zijn werk doen.

Als het gewone verf is kan thinner ook goed werken.
 
Als ware amateur ga je aan de gang met afbijtmiddel voor de moeilijke stukjes,ook een verfstripper kun je gebruiken.
:Y
Resultaat wordt beter naarmate je er meer aan doet,stralen is het beste,maar dat kost je geld.
Het stralen zijn de kosten niet, alleen het poedercoaten is prijziger.
Voor beiden geldt wel dat je het of laat doen of zelf doet :)
Hier in de buurt zit een bedrijfje die zelf stralen verhuurt(dus zelf stralen in het bedrijf). Kost iets van 15euro de uur.
Het meest gangbare is om dan het frame op korte termijn te laten poedercoaten(doet eerder genoemd bedrijfje ook).
 
Laatst bewerkt:
Verstripper (zo'n turbo föhn) werkt voor mij altijd het beste. Geen smerige afbijt, die de laatste jaren echt veel slechter zijn geworden, en je kan het beter doseren.
 
ben er vandaag aan begonnen, klein stukjes schuurpapier, thinner, keukenrol om af te kuisen en overzicht te houden.
tevreden met resultaat.
de hoekjes waar ik niet goed bij kom heb ik met mn dremel gedaan.
komt wel goed.

dan begint het volgende deel, het spuiten...ben er al uit welke kleuren ik ga gebruiken, moet ze enkel nog te pakken krijgen.
primer zal waarschijnlijk uit spuitbussen komen, die heb ik sowieso nog voldoende staan...
het frame is een jaar geleden gepoedercoat dus dat hoeft niet meer.
 
wat ik je kan aanraden : kijk eens op www.nonpaints.nl (of com) en zoek daar onder `spuitbussen aan de linkerkant naar Spraymax, dat is echt schitterend mooi(bijna prof.).
Je hebt daar 2k van, voor de grond en kleur, ten eerste kun je het na eerst een dun plaklaagje opgezet te hebben echt mooi dik spuiten zonder druipers/zakkers, ENNN!!!! Benzinevast!
 
kan geen foto posten, heb er namelijk nog geen gemaakt van het huidige taffereel...

eigenlijk gaat het afschuren best goed, enkel aan de randjes en bultjes gaat het nogal moeilijk.
ik zoek misschien een middel dat de verf er beter afweekt, of iets dat goed in putjes bultje en kantjes schuurt...

de machine van vroembert is me iets te duur, daar heb ik bijna een nieuwe dnepr voor...


Shit ik moet geloof ik m'n cb project verkopen en Dnjepr gaan rijden. Vond die dingen vroeger als er een zijspan aan zat wel gaaf :P

Die machine is duur, maar dat komt omdat ik ze professioneel gebruik. Een goedkope excenter van parkside einhell of b.v. ferm kan al heel veel handwerk schelen. Meestal krijg je op die goedkope machines ook garantie (minimaal 1 jaar, maar op sommige Ferm machines heb ik 3 jaar gehad) Jammer dat ze altijd net de garantie overleefden B|

Koop eens een goede verfafbijt (dus niet de milieuvriendelijkere variant) wel goed naspoelen met water.


Of wat ik vroeger bij auto's ook wel deed, was een kleine gritstraler, met opvangzak en straalmallen, op de roest of verfplek zetten, paar seconden stralen en kaal was de plek, dat kan zelfs met een kleine compressor.

Als voorbeeld: Werkplaatsinrichting & Gereedschap voor Auto en Motor
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan