Dnepr K750

Vandaag heb ik een stuk gereden. Het toerental valt inderdaad sneller terug, nu ik de ontsteking iets later heb gezet. Maar nu pakt de motor veel minder lekker op. Dus vanuit stationair en flinke dot gas, dat werkt niet. Als je al iets hoger in toeren zit, dan pakt hij wel goed op.

Iemand nog een idee? Toch gaan kijken naar een grotere sproeier?
 
dan stond de onsteking niet zo heel verkeerd , ik zou hem weer iets terug zetten dan .
denk omdat hij langzaam in toeren zakte probeer de gasnaald eens op zijn hoogste te zetten nadat je de onsteking weer terug gezet hebt
 
had vandaag even iets met e K750 , als ik de koppeling los liet hoorde ik een hel's kabaal , als ik hem een beetje inknijp is het goed
Ik dacht he dat heb ik eerder gehad met mijn M72 , toen was een bout los geschoten van de koppeling ,
dus heb nu alles uit elkaar gehaald , niets aan de hand ???
IMG-20210109-WA0008.jpeg
IMG-20210109-WA0010.jpeg
IMG-20210109-WA0013.jpeg
IMG-20210109-WA0016.jpeg
IMG20210109194601.jpg



Dit ijzerdraad is het enige wat een beetje glad was , zou het kunnen dat het vliegwiel hier tegen aan schuurt ???
Dat zou toch niets te maken hebben met als je de koppling 10% inknijpt dat het geluid weg is ?
 
Boutje van het voorste lagerhuis zou ook kunnen... of een beginnend-rot krukaslager. even de eerste dingen die bij me opkomen zonder hem te zien of horen.

Overigens een kleine tip: De ijzerdraad-borging van je achterdeksel-boutjes zit niet goed. Dat werkt alleen als de draad de bout vast trekt in de draairichting. bij de bout links boven trekt de borgdraad de bout juist richting "los". Nu je je vliegwiel er toch vanaf hebt...
 
volgens de vorige eigenaar zou zit een NOS blok wezen uit rusland of Moldavia? maar het zit dus fabriek's af niet goed in elkaar ? bijzonder .
lagers lijkt me niet kunnen na +- 300 km te rijden , maar alles kan .
het geluid is net je een hamer op allumium slaat , gaat met de toeren/snelheid mee . geluid is totaal weg als je een Beetje de koppeling in houdt .
 
volgens de vorige eigenaar zou zit een NOS blok wezen uit rusland of Moldavia? maar het zit dus fabriek's af niet goed in elkaar ? bijzonder .
lagers lijkt me niet kunnen na +- 300 km te rijden , maar alles kan .
Als ik zo naar de achterste koppelingsplaat kijk dan is die minstens drie keer gemonteerd. Die puntjes worden op de kopse kant van het gleufje van de koppelingsbout geslagen als borging. Die twee extra hebben geen functie en zijn dus "bonus" van een vorige montage.
Op zich is dat niet per definitie slecht - er bestaan uitstekende herbouwde blokken - maar het past niet bij "NOS" en waarom zou je het als verkoper anders voordoen??
 
Het blokje zelf (van binnen) is wel brandschoon , maar dat kan iedereen doen inderdaad . die koppeling is inderdaad meerdere keren los geweest . maar het kan ook wel gewoon een 'goed' blok wezen inderdaad geen NOS , kan ook niet voor de prijs wat ik voor de complete motor heb gegeven :X

ik zal morgen alles weer monteren en weer even proberen , zal proberen het op video te krijgen , de koppeling opspannen lijkt me niet de oplossing . maar alles ziet er nog goed uit geen 'nieuwe' slijtage wat glimmend is .
 
dan stond de onsteking niet zo heel verkeerd , ik zou hem weer iets terug zetten dan .
denk omdat hij langzaam in toeren zakte probeer de gasnaald eens op zijn hoogste te zetten nadat je de onsteking weer terug gezet hebt

Wederom bedankt voor de tip. Gisteren nog eens alles nagelopen en vandaag 40-50 km gereden. Volgens mij staat hij zo wel goed.

Thanks! En sorry aan de topicstarter voor het kapen van zijn topic.
Volgende keer zal ik er zelf een starten.

Dennis
 
Terug
Bovenaan Onderaan