dnepr op aanhangwagen

30 jun 2010
138
0
antwerpen
ben op zoek naar een aanhangwagen waarop ik mn dnepr mee kan nemen op vakantie.
heb de indruk dat een gewone motortrailer te smal is.
iemand een idee welke wel kan?

gegroet
 
Er worden regelmatig omgebouwde vouwwagens aangeboden, die zijn volgens mij breed genoeg, maar daar heb je natuurlijk wel werk aan.
Er zijn ook aanhangers te koop voor drie motoren. Als je dan de buitenste goten goed plaatst zou er volgens mij ook een Dnepr op kunnen.
 
Voor de vakantie gewoon een huren. Motortrailer voor drie solos is best te vinden (op marktplaats al weet ik) en die zijn groot genoeg. Mijn dnepr doet 1.25 in de breedte (wielen) en loopt op naar 1.60 (cilinderhoogte) dus afhankelijk van de zijkanten van de trailer moet je daar ook rekening mee houden.

Succes,

benno
 
huren is een optie,
maar ik ben een van de gelukkigen met 4 vrije dagen / week, dus ik ga er vrij vaak eentje gaan mogen huren dan. en hier in antwerpen moet je ze normaal gezien lang op voorhand vastleggen enz enz enz
 
Tik op MP even "zijspan" in, en vink het hokje zoeken in titel en beschrijving aan.
Dan kom je inderdaad ad's tegen.
 
Tik op MP even "zijspan" in, en vink het hokje zoeken in titel en beschrijving aan.
Dan kom je inderdaad ad's tegen.
Dan moet je net de mazzel hebben dat het in zuid Brabant is, Zwolle is vanuit Antwerpen al niet echt handig.
Als het voor meer als 3 weekenden per jaar is zou ik toch gaan kijken of het niet mogelijk is om zelf zoń ding te maken of kopen. Er zijn ook opvouwbare motortrailers te koop voor meerdere motoren. Helaas zijn alle sites van fabrikanten als Foldycar uit de lucht. Ik denk dat de markt toch niet zo groot was.
Als je de munten hebt koop je hier voor 1300 euro een heel mooi ding.

Maar wat anders: hoe kan het toch dat ik 40 uur in de week werk en onze regering vindt dat ik langer door moet.
Terwijl België zo goed als failliet is en alle belgen hier niet, of halve dagen werken? Het lijken wel Griekse toestanden.
 
ik werk in shiften, shiften van 12u, dus als ik ongeveer 3 shiften/week doe heb ik mn uren.
dan neem ik mijn shiften zoveel mogelijk achter elkaar en dan heb ik de rest v d week vrij...

ik werk dus wel degelijk voor mn geld ... helaas
 
Maar wat anders: hoe kan het toch dat ik 40 uur in de week werk en onze regering vindt dat ik langer door moet.
Terwijl België zo goed als failliet is en alle belgen hier niet, of halve dagen werken? Het lijken wel Griekse toestanden.

Daar krijg je geen vinger achter...
 
ik weet niet hoe breed je span is... mijn span is veels te breed gebleken voor een normale motoraanhanger....
heb ook nog even geexperimenteeerd met het onderstel van een caravan (die kon ik gratis krijgen) maar die zakte onder de druk van mijn span al zover in de torsievering dat ik er maar geen energie in heb gestopt.

ik heb toen (slechts een maand geleden) een knikchasis auto ambulance gekocht en zelfs daar moet ik nog met het zijspanwiel over de railing rijden, maar das geen probleem

full
 
en met een laadvermogen van 1,5 ton is die ook gelijk iets multifunctioneler inzetbaar en hoef je net zo snel bang te zijn voor overbeladen (een zware auto ervoor is dan wel een aanrader ;))
full
 
stimmt
en ik meen me te herinneren dat ik er aan de voorkant ook nog eentje had zitten, maar die zal ik er al wel af hebben gehaald voor de foto... dus het valt nog best wel mee met mijn aannemers mentaliteit... (en ik hoefde maar 5 km te rijden, maar dat is geen excuus voor wanneer je een fietser harpoeneert met 6 meter steigerpijp....)
 
Nee, maar als je er teveel touw aan hebt wapperen kun je ook mooi een fietsertje op sleeptouw nemen. Vind Piet Pelle ook vast niet leuk....
Je kunt nou eenmaal niet blazen en het meel in de mond houden.......
 
het is ook niet gauw goed hè?



(maar waar zie jij iets wapperen dan?)
 
@EHE vreemd dat dat onderstel zover doorzakte, het lijkt me toch dat een span al met al wat lichter zal zijn dan een complete caravan, die opbouw zit toch snel op een kilo of 800 en een span zal dat toch niet snel overstijgen dacht ik zo.
Dus inderdaad zoals halflive al zei, dan kan je prima investering in een eigenbouw aanhanger.
Heb zelf destijds een auto ambulance gebruikt om het CB span op te halen en dat paste perfect
 
ik had dat ook verwacht, vandaar dat ik een poging gewaagt heb, maar ik zag er al snel geen heil meer in.

overigens staat dat onderstel volgens mij nog steeds bij mijn ouders, dus als er iemand wel wat in ziet, dan meld die zich maar
 
ik weet niet hoe breed je span is... mijn span is veels te breed gebleken voor een normale motoraanhanger....
heb ook nog even geexperimenteeerd met het onderstel van een caravan (die kon ik gratis krijgen) maar die zakte onder de druk van mijn span al zover in de torsievering dat ik er maar geen energie in heb gestopt.

ik heb toen (slechts een maand geleden) een knikchasis auto ambulance gekocht en zelfs daar moet ik nog met het zijspanwiel over de railing rijden, maar das geen probleem

[afbeelding]


hoe breed is de laadvloer van die aanhanger? Lijkt niet echt breed op de foto.

mijn zijspan past makkelijk op mijn ambulance. Maar mijn rand is ook niet zo hoog + span hoger dus pas daar makkelijk over.
 
ik wil de dnepr wel meehebben voor kleine ritjes, maar ik wil ook de vriendin, hond, surfgerief, mountainbikes, ... meehebben.
en ik wil ook de eerste saaie autostradekilometers overslaan...
 
heb een caravan onderstelgevonden,
ga zelf het een en het ander bij elkaar zoeken en laswerk verrichten.
ben zelf heel benieuwd want heb nogni zovee las ervaring...
succes ermee zou ik zeggen...
greetz
lander
 
Terug
Bovenaan Onderaan