dnepr spuiten

Tot nu toe heeft elke langs komende mod (of de partner er van) een motor met zijspan (gehad).

Het zijn bijna net `echte` mensen, die mods. :X

Zo spuit je overigens een BMW 1200, met een Dnepr weet ik het niet. Zou ik eerder een rollertje pakken.

Of MF-style: een gieter. :+


Vollstrahl-Kdt.jpg
 
goed,
ik ga hem spuiten, enkele keren (3 a 4 keer) een dun laagje erover.
ik ga denk ik "luftwaffen grau" gebruiken, en enkele details met een mat rode kleur doen.
ben er wel van overtuigd dat het goed gaat komen.
weet enkel niet hoe lang het gaat duren...

gelukkig (om weloverwogen redenen) is de dnepr niet mijn enige motor en kan ik hem gerust een tijd uiteen laten liggen...wat wel vaker gebeurde in het verleden.
 
goed,
ik ga hem spuiten, enkele keren (3 a 4 keer) een dun laagje erover.
ik ga denk ik "luftwaffen grau" gebruiken, en enkele details met een mat rode kleur doen.
ben er wel van overtuigd dat het goed gaat komen.
weet enkel niet hoe lang het gaat duren...

gelukkig (om weloverwogen redenen) is de dnepr niet mijn enige motor en kan ik hem gerust een tijd uiteen laten liggen...wat wel vaker gebeurde in het verleden.


Als ik jou plannen in mijn gedachte voor me zie voor het een erg gave motor luftwaffe grau staat erg goed bij een Dnepr -lekker oud- . . . enne de tijd maakt niet uit, maar dan graag wel een paar foto;s

Hier nog een link om wa toepasselijk accesoires:

http://www.oldtimergarage.eu/store/index.php?cPath=23

Sneup daar maar eens rond.
 
luftwaffe grau....

gaaf kleurtje! zou een mooie combi kunnenwezen met zijdeglans zwart... (misschien wel een heel goed idee voor mijn eigen span)

waar haal je dat spul? gewoon bij een autolak zaak?
 
luftwaffe grau....

gaaf kleurtje! zou een mooie combi kunnenwezen met zijdeglans zwart... (misschien wel een heel goed idee voor mijn eigen span)

waar haal je dat spul? gewoon bij een autolak zaak?


Luftwaffe grau Ral 7016
Waarschijnlijk bij de betere verfboer.
 
ik wil nu mijn dnepr redelijk betrouwbaar is geworden
hem ook mooier maken.
als dit nog zou kunnen...
ik wil hem spuiten, liefst een matte kleur, liefst zelfs 2 kleuren.
maar ik heb geen ervaring in het spuiten van carosserie.
ik heb wel een compressor en een zeer goede carrosserie verfspuit met onderbeker.
(heb hiermee zowat heel mn huis geschildert, eindresultaat was perfect, wel uiteraard belachelijk veel nevel...)
kom ik er hiermee?

welke verf moet ik gebruiken?
waar haal ik die?
hoeveel verf zou voldoende moeten zijn?

Om het goed te doen moet je de originele lak wegschuren of stralen.
Als de primerlaag goed is dan kan je daaroverheen schilderen of spuiten.
Volgens mij kan je hem het beste zelf in de metaalprimer zetten / kwasten na het schuren, maar spuiten is wel gladder.
Over de primer moet een, twee of drie laklagen afhankleijk hoe goed je hem in de verf wil zetten.
Veel werk maar dan heb je ook wat.

Voor dit werk kan je de motor het beste uitb elkaar halen zodat je elk afzonderlijk deel goed kan behandelen.
 
beslist kwa kleur,
nu op zoek naar waar ik die verf ga vinden.

uiteraard worden de te spuiten stukken van de motor gehaald.
bij een dnepr gelukkig niet moeilijk of teveel werk. enkel de zijspanbak is wat onhandig groot.
(die heb ik trouwens langst binnen al eens tegen de roest behandelt en matzwart gespoten.)
 
Naar de lokale verfboer, als die een goede basislak heeft is ie toch wel op kleur te mengen volgens mij.
 
Was dat nou weer voor een ding dan Triumph Norton combi?
 
Terug
Bovenaan Onderaan