dnepr spuiten

oke, het afschuren is begonnen.
hoe doen jullie dit?

momenteel ben ik bezig met een combinatie van wasbenzine, inwrijven en dan met schuurpapier erover gaan.

zijn hier andere methodes voor? want er zijn nogal wat hoekjes en kantjes aan waar ik toch wel een stuk meer moeite zal moeten doen of het zal een eeuwigheid duren...

wat de kleur betreft zal het luftwaffe grau worden met geen rode accenten, ik heb besloten deze toch in een soort kaki groen te doen. dan kan ik er makkelijker militaire atributen bijhalen en combineren...


gegroet
 
oke, het afschuren is begonnen.
hoe doen jullie dit?

momenteel ben ik bezig met een combinatie van wasbenzine, inwrijven en dan met schuurpapier erover gaan.

zijn hier andere methodes voor? want er zijn nogal wat hoekjes en kantjes aan waar ik toch wel een stuk meer moeite zal moeten doen of het zal een eeuwigheid duren...

wat de kleur betreft zal het luftwaffe grau worden met geen rode accenten, ik heb besloten deze toch in een soort kaki groen te doen. dan kan ik er makkelijker militaire atributen bijhalen en combineren...


gegroet


een rus afschuren is vreselijk geduldig werk waar veel bij word gevloekt en gezweet.

wil je specialistische hulp?
vraag het dan HIER daar zitten de mannen die het OF gedaan hebben, OF hebben laten doen, OF willen gaan doen.

ikzelf heb het toen anders gedaan.. gewoon goed schoonmaken, grof schuren en dan met de kwast spuiten..

MM06.jpg


vele positieve reacties gehad en motor zag er best goed uit...
doordat ik grof had geschuurd en toen gekwast had bleef de roest ook goed verborgen cq weg

nu spijt da'k um weg heb gedaan |(
 
begin meer en meer richting enkel wat grof schuren te denken, ga wel nog steeds spuiten.

mr Q heeft ook een mooi resultaat trouwens. zag het er van dichterbij ook goed uit?
mijne is nu met de kwast gedaan, maar er liggen echt hier en daar zoveel dikkere lagen op dan elders, niet echt een zicht vind ikzelf...(al is het een rus)
 
Ik heb mijn Dnepr ooit helemaal kaal "geschuurd" met een staalborstel op de slijptol. Die russische lak vliegt er daarmee af, en dan hou je blank materiaal over. Daarna heb ik hem in de loodmenie gewast en daarna gerold met een viltroller. Daarna 1 laag zwarte hammerite met de kwast, en ook even na gerold ... prima resultaat behaald (al zeg ik het zelf)

full
 
Voor een rus vond ik het een heel acceptabel resultaat voor weinig kosten.
Hiermee "geschuurd" dus:

full


Heel de motor heb ik zo gedaan, alleen het zijspanspatbord was geen succes ... dat roestte op één of andere manier van binnenuit hahaha.
 
Laatst bewerkt:
begin meer en meer richting enkel wat grof schuren te denken, ga wel nog steeds spuiten.

mr Q heeft ook een mooi resultaat trouwens. zag het er van dichterbij ook goed uit?
mijne is nu met de kwast gedaan, maar er liggen echt hier en daar zoveel dikkere lagen op dan elders, niet echt een zicht vind ikzelf...(al is het een rus)

welke kleur wil je hem hebben??
ik heb bij de dump amerikaanse leger verf gehaald.. ( sahara en zwart) zijn beiden mat dus erg goed mee om te gaan.
niet verdunnen en goede kwast geven zelfde resultaat als rollen.
spuiten van een rus is meer voor professionals of mierenneukers :P

een strakke rus ziet er ongeloofwaardig uit..
ga eens buurten in Tholen bij Gossie..da's de importeur van die dingen.
daar staan ok splinter nieuwe russen..en geloof me..die zijn er "af fabriek" al niet gespoten uit
 
een rus afschuren is vreselijk geduldig werk waar veel bij word gevloekt en gezweet.

wil je specialistische hulp?
vraag het dan HIER daar zitten de mannen die het OF gedaan hebben, OF hebben laten doen, OF willen gaan doen.

ikzelf heb het toen anders gedaan.. gewoon goed schoonmaken, grof schuren en dan met de kwast spuiten..

[afbeelding]

vele positieve reacties gehad en motor zag er best goed uit...
doordat ik grof had geschuurd en toen gekwast had bleef de roest ook goed verborgen cq weg

nu spijt da'k um weg heb gedaan |(

Je passagier in de bak laten overwinteren :?
 
~
begin meer en meer richting enkel wat grof schuren te denken, ga wel nog steeds spuiten.

quote]

Spuiten mag wel, maar niet te mooi. Wat zakkers, geweldig, stof erin, oke . . . want je moet het resultaat wel willen gebruiken, en niet bang zijn voor een paar krassen, of dat ie nat word in de regen . . . kinderen die er in willen klauteren. Materiaal halen bij de bouwmarkt of de sloper . . .
 
\
begin meer en meer richting enkel wat grof schuren te denken, ga wel nog steeds spuiten.

quote]

Spuiten mag wel, maar niet te mooi. Wat zakkers, geweldig, stof erin, oke . . . want je moet het resultaat wel willen gebruiken, en niet bang zijn voor een paar krassen, of dat ie nat word in de regen . . . kinderen die er in willen klauteren. Materiaal halen bij de bouwmarkt of de sloper . . .

Daar hebben papa's met een mooie Mercedes ook last van ;) Maar ik zie om mij heen ook dat dat gebeurt. Mijn VFR span heb ik super strak afgewerkt, maar ben niet bang om een krasje. Het moet worden gebruikt. Deze heeft ook een 1 persoonsbak wat niet handig is met kids. Daarom ook de bouw van het VF span met een bredere bak. Deze ga ik ook niet heel strak afwerken om de reden die jij hier boven noemt.

Trouwens een span wat goed in de lak zit roest niet in de regen ;)

Als je daar bang voor bent moet je een glazen kastje kopen van 2,5 x 2 x 1,5 meter _O-
 
Laatst bewerkt:
Niet helemaal meer een Dnepr, maar ooit deze motor met de hand geschilderd.
Geheel gedemonteerd, onderdelen tot het kale staal afgeschuurd, geprimerd met industriele 2K primer en afgelakt met 2 a 3 lagen machineverf. De grijze machieneverf gemengd met groene machineverf. En zie het resultaat.
full
 
wees gerust, het resultaat wordt gebruikt en gebeuld, daar heb je een rus voor.
het is praktisch een traktor. en gekuisd wordt hij ook al niet al te vaak.

vandaag weer eens een heel stuk afgeschuurd, benzinetank is klaar, voorspatbord ook. morgen achterspatbord en beetje in primer zetten.

dan volgt volgende week de zijspan...
 
wees gerust, het resultaat wordt gebruikt en gebeuld, daar heb je een rus voor.
het is praktisch een traktor. en gekuisd wordt hij ook al niet al te vaak.

vandaag weer eens een heel stuk afgeschuurd, benzinetank is klaar, voorspatbord ook. morgen achterspatbord en beetje in primer zetten.

dan volgt volgende week de zijspan...

Ga je het kwasten of spuiten. Met spuitbusjes of met een (prof) spuitap.
In elk geval een klus die voldoening kan geven.
 
Ik heb mijn dnepr destijds met vloerlijmverwijderaar (werkt beter dan afbijt) kaal gemaakt en gekwast met schoolbordverf. Dit kun je in groen en rood krijgen, ook in spuitbussen(hema). Het voordeel is dat je een routebeschrijving met krijt op de tank kan schrijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan