Dochter stapt ook op

Voor dat laatste hebben ze verzekeringen uitgevonden,al betaal je wel de hoofdprijs als beginner,
maar goed een injectiefiets koop je nu eenmaal niet voor weinig,buiten de oude K75/K100,VFR.
Verder weten we nog steeds niet voor welk rijbewijs ze gaat en wat voor model ze wil,pa mag wel eens wat
duidelijker zijn,of hij wil niet dat ze op een motor stapt,tja dan zou ik ook geen info geven;)
Nou, pa vindt het geweldig als ze op de.motor stapt. 😃
Maar pa had visite gisteren (zelfde dochter.met kleinkinderen) dua even druk geweest.
Ze gaat voor haar zware rijbewijs, is bijna 37 dua dan mag dat. Zou het liefst op een tracer gaan rijden maar heeft daar nu het geld nog niet voor. Vandaar een goedkoop startje waar ze lekker mee kan rijden en oefenen
 
Ik weet niet wie zijn dochter is,misschien is het wel een tenger meisje of een olga lawina achtige jonge dame,
maar veel lezende hier op het forum is de algemene tendens bij dames dat het niet een te zware motor moet zijn,
eerder rond de 600cc en lager dan een grotere zware motor.
Ze is tenger ja maar geen meisje meisje dus een roze.motor hoeft ze niet haha.
 
Honda CBR600F4i misschien een idee, zit wel op/over het randje van de 2k.



Wel goed opletten bij dit model, het zit een beetje op de grens van carburateurs/injectie dus het zou misschien wel kunnen dat ze zowel met carbs als injectie geleverd zijn.

Carburateurs zou ik zelf niet zo bang voor zijn. Mijn carburateur motoren waren tot nu toe altijd zuiniger als de injectie motoren die ik gehad hebt, maar gemiddelde motorrijder (en ik) kijken meestal niet al te veel naar verbruik. De glimlach onder de helm is van groter belang :)
 
Aha ik snap het plan al,de koters bij Opa droppen en zelf lekker gaan motorrijden;)
 
Honda CBR600F4i misschien een idee, zit wel op/over het randje van de 2k.



Wel goed opletten bij dit model, het zit een beetje op de grens van carburateurs/injectie dus het zou misschien wel kunnen dat ze zowel met carbs als injectie geleverd zijn.

Carburateurs zou ik zelf niet zo bang voor zijn. Mijn carburateur motoren waren tot nu toe altijd zuiniger als de injectie motoren die ik gehad hebt, maar gemiddelde motorrijder (en ik) kijken meestal niet al te veel naar verbruik. De glimlach onder de helm is van groter belang :)
Gelukkig is dat heel makkelijk: F4 is carbs, F4i injectie.
 
Als ze een Tracer wil wil ze dus een motor waar je normaal rechtop kan zitten,denk dus niet dat
ze een sportmodel wil,als ik haar was zou ik het budget wat oprekken en voor een DL650 gaan.
 
Heb je hem weer met z,n maar 1 rijles8)7,dat was in de tijd van Ben Hur toen je nog met 1 rijles je strijdwagen kon
gaan besturen🤪,tegenwoordig werkt dat niet meer zo:N:W
Blijkbaar was die '1 rijles' voldoende om veilig aan het verkeer deel te kunnen nemen. Tot nu is het bijna 40jr goed gegaan.
En.....................ik ben echt niet de enige die met minimaal les het volledig A-RBW heeft gehaald.
Rijden leer je niet tijdens rijles, maar gewoon door rijden in het dagelijkse verkeer.
Al die kunstjes die je tegenwoordig moet kunnen, die leer je ook wel als je zelf de weg op gaat. (als het goed is)
Zelf nog geen enkel moment gehad dat ik de pylonnenproef miste die ik nooit heb hoeven doen.:N
 
Laatst bewerkt:
Blijkbaar was die '1 rijles' voldoende om veilig aan het verkeer deel te kunnen nemen. Tot nu is het bijna 40jr goed gegaan.
En.....................ik ben echt niet de enige die met minimaal les het volledig A-RBW heeft gehaald.
Rijden leer je niet tijdens rijles, maar gewoon door rijden in het dagelijkse verkeer.
Al die kunstjes die je tegenwoordig moet kunnen, die leer je ook wel als je zelf de weg op gaat. (als het goed is)
Zelf nog geen enkel moment gehad dat ik de pylonnenproef miste die ik nooit heb hoeven doen.:N
Ik heb er maar 4 gehad,maar wat je eigenlijk zegt is dat rijlessen overbodig zijn,en je iedereen gewoon zo kan
loslaten in het verkeer,vraag me af wat voor chaos dat zou worden.🤪
Je zou eens een dagje mee moeten lopen met een rijinstructeur,ik ben bang dat je gaat schrikken wat voor fratsen sommige
leerlingen voor elkaar krijgen.
 
Je zou eens een dagje mee moeten lopen met een rijinstructeur,ik ben bang dat je gaat schrikken wat voor fratsen sommige
leerlingen voor elkaar krijgen.
En nog veel erger: Wat je dagelijks op de weg ziet met mensen die kennelijk WEL een RBW hebben weten te halen.
Òf hebben ze die gekregen bij een pakje boter. Bekijk 1 aflevering 'slechtste chauffeur' en dan hoef ik niets meer uit te leggen.
Ik zie dagelijks op de weg de gekste dingen gebeuren door onwetendheid in het verkeer.
Zelf zou ik voorstander zijn om eens in de 10-15jr een soort rijtest te moeten doen, om de ergste kneuzen eruit te halen.
Nu haal je je RBW op je 18e en tot 75 heb je niets meer met CBR te maken. Daarna vul je het formulier met wat de minste ellende oplevert.
 
En nog veel erger: Wat je dagelijks op de weg ziet met mensen die kennelijk WEL een RBW hebben weten te halen.
Òf hebben ze die gekregen bij een pakje boter. Bekijk 1 aflevering 'slechtste chauffeur' en dan hoef ik niets meer uit te leggen.
Ik zie dagelijks op de weg de gekste dingen gebeuren door onwetendheid in het verkeer.
Zelf zou ik voorstander zijn om eens in de 10-15jr een soort rijtest te moeten doen, om de ergste kneuzen eruit te halen.
Nu haal je je RBW op je 18e en tot 75 heb je niets meer met CBR te maken. Daarna vul je het formulier met wat de minste ellende oplevert.
Meeste mensen rijden op routine,ik heb voor de gein eens een keer een theorie examen gedaan,ik dacht hoe moeilijk kan het zijn,
nou ik bakte er maar weinig van,vroeger had ik op 1 na al mijn vragen goed,nu was het eerder andersom😨:')
 
Meeste mensen rijden op routine,ik heb voor de gein eens een keer een theorie examen gedaan,ik dacht hoe moeilijk kan het zijn,
nou ik bakte er maar weinig van,vroeger had ik op 1 na al mijn vragen goed,nu was het eerder andersom😨:')
Ik heb 3 jr terug nog een keer het chauffeurs-examen gedaan.
Naast de gewone verkeersregels moet je dan ook nog allerlei dingen weten over personenvervoer.
Effe vluchtig boekje met verkeersregels doorgenomen.
Het viel me op dat ik bijna alles nog wel wist. Ik kon dat niet heel moeilijk vinden.
Meer ellende had ik met maximaal aantal rijd-uren en (gedwongen) rustpauzes ect. Toch wel direct geslaagd.
Ook daarna een praktijk-examen moeten doen (lijkt op gewoon examen) wat ook prima te doen was.
 
Helaas mensen. Ex schoonzoon is het er niet mee eens en gaat nu de kinderen angst aanpraten dat hun moeder zich dood gaat rijden. Volgens hem is er bijna 100% kans dat motorrijders zich dood rijden. Dat vinden de kinderen (7 en 9) dus ook nu. Denk njet dat het er nog van gaat komen op korte termijn. Zelfs achterop is te gevaarlihk volgens hem.
Topic kan wat mij betreft dicht helaas.
 
Tja de meest veilige hobby is het niet en als je kinderen heb moet je daar toch wel rekening mee houden,ze
kan dan beter nog een paar jaar wachten tot ze wat ouder zijn.
 
Nou maar goed dat het mijn dochter niet is,als die motorrijden in haar hoofd heeft wordt het ook motorrijden,wat een ander ook zegt
Maar ik moet er wel wat aan toevoegen ,mijn vrouw heeft een ongelukkig been van een val met motorrijden
 
Helaas mensen. Ex schoonzoon is het er niet mee eens en gaat nu de kinderen angst aanpraten dat hun moeder zich dood gaat rijden. Volgens hem is er bijna 100% kans dat motorrijders zich dood rijden. Dat vinden de kinderen (7 en 9) dus ook nu. Denk njet dat het er nog van gaat komen op korte termijn. Zelfs achterop is te gevaarlihk volgens hem.
Topic kan wat mij betreft dicht helaas.
Dat zei mijn moeder ook tegen me, jaren geleden. Je rijd jezelf dood.. Maar ik leef nog steeds na meer dan 35 jaar.
Weet je, eigenlijk heb ik er niks over te zeggen, maar weet, dingen zo onthouden van mensen is ook niet goed. Mijn neef heeft zichzelf dood gereden in 82. En ik wou rijden, weet je hoeveel moeite het me gekost heeft om het toch te doen...die motor doet niks, als je hem niet start. Het gaat om degene die die gashendel open draait.Ik vind het jammer dat mensen het geluk onthouden word door dingen die er kunnen gebeuren. Dan kun je net zo goed achter je raam, als je er dan bent, de boel dicht plakken op je raam. En vervolgens, later gaan denken, wat als ik het toch had gedaan..maar dan is het te laat.
 
Ik heb altijd mijn hart gevolgd,motorrijden zit in mijn bloed,ik ging toen ik 13 jaar was naar de motorcros in Den Dolder en in Rhenen op de grebbeberg,ik ging er op de fiets naar toe,want ik moest er heen
Toen ik 16 was een kreidler met boele frame en crossen maar,zaterdags werken anders kon ik het niet betalen
Wat later een 250 cc bultaco om te crossen,toen een poosje geen motor gehad,gezinnetje gesticht
Naderhand verschillende motoren gehad voor op de weg
Toen kwam ik in amsterdam in aanraking met speedway,een jawa gekocht en speedwayen
Helaas zit in speedway de klat,het wordt bijna in nederland niet meer gedaan,en ik werd te oud
Dus nu maar een ktm superduke 1290 r se en daar ben ik heel gelukkig mee.
Moraal van het verhaal geniet van het motor plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan