Dochter stapt ook op

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
Hoi, mijn dochter gaat ook rijden en is aan het lessen. Nu gaat ze als ze haar rijbewijs heeft sparen voor een tracer. Tot die tijd zou ze graag willen rijden op een goedkoop gebakkie maar wel één met injectie.
Welke oudere goedkope tijdelijke motoren zijn er die injectie hebben?
 
Hoi, mijn dochter gaat ook rijden en is aan het lessen. Nu gaat ze als ze haar rijbewijs heeft sparen voor een tracer. Tot die tijd zou ze graag willen rijden op een goedkoop gebakkie maar wel één met injectie.
Welke oudere goedkope tijdelijke motoren zijn er die injectie hebben?
Ligt er ook aan waar ze op mag rijden volledig A of 1 van de andere,en wat ze wil een sportmotor of een all road of iets anders.
Echt heel goedkope injectie motoren zijn er niet,dan kom je toch bij de carburateur modellen terecht.
 
Ik zou ABS hoger inschalen als prioriteit... vermoedelijk krijg je de injectie er dan "gratis" bij 8-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Ik zou ABS hoger inschalen als prioriteit... vermoedelijk krijg je de injectie er dan "gratis" bij 8-)
Dan kan je het goedkope bij de meeste al helemaal vergeten,bij goedkope injectie fietsen kom je automatisch bij BMW terecht,
de K75 bijvoorbeeld.
 
Voor tijdelijk zie ik niet in waarom 'injectie' zo heel nodig :?
Mijn FZ heeft carbs, mijn BB heeft injectie. Merk weinig verschil in rijden.
(alleen dat de BB een stel extra paarden beschikbaar heeft)

Ik lees ook over mogelijk ABS. Maar dat kan je ook zelf doen!
Al 100-duizenden km's gereden en altijd zonder ABS. Heb 't nog nooit echt gemist.
Wel al een enkele noodstop gehad, dat ik dacht: Yes, op deze plek zou ABS geholpen kunnen hebben. Maar zoals gezegd dat kan je ook zelf!!
Gewoon op moment dat je onderuit dreigt te gaan de rem effe iets los laten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet willen betitelen als onzin.
Maar echt strikt noodzakelijk is het niet, zolang je maar tijdig je voorrem los weet te laten.
 
Ik snap het wel hoor, maar laten we het er alsjeblieft over eens zijn dat ABS in 99% van de gevallen gewoon een goed idee is, net zoals de verbeteringen die ik opnoemde voor de auto's.

Wat mij betreft weer genoeg off-topic.
 
Voor tijdelijk zie ik niet in waarom 'injectie' zo heel nodig :?
Mijn FZ heeft carbs, mijn BB heeft injectie. Merk weinig verschil in rijden.
(alleen dat de BB een stel extra paarden beschikbaar heeft)

Ik lees ook over mogelijk ABS. Maar dat kan je ook zelf doen!
Al 100-duizenden km's gereden en altijd zonder ABS. Heb 't nog nooit echt gemist.
Wel al een enkele noodstop gehad, dat ik dacht: Yes, op deze plek zou ABS geholpen kunnen hebben. Maar zoals gezegd dat kan je ook zelf!!
Gewoon op moment dat je onderuit dreigt te gaan de rem effe iets los laten.

straks ga je ook nog vertellen dat zijn dochter maar 1 rijles moet nemen :')
 
...
Ik lees ook over mogelijk ABS. Maar dat kan je ook zelf doen!
Al 100-duizenden km's gereden en altijd zonder ABS. Heb 't nog nooit echt gemist.
Wel al een enkele noodstop gehad, dat ik dacht: Yes, op deze plek zou ABS geholpen kunnen hebben. Maar zoals gezegd dat kan je ook zelf!!
Gewoon op moment dat je onderuit dreigt te gaan de rem effe iets los laten.

Niet om de discussie over ABS hier op te starten want daar zijn er vele van.

Jij hebt het niet gemist, je zegt het al vele duizenden km's even rem loslaten wanneer het misgaat.

Ik vraag me serieus af of een beginner die net opstapt dat ook voor elkaar krijgt. Waarschijnlijk niet dus ABS is misschien best handig voor een beginner.
Aan de andere kant, rustig rijden en de grenzen niet opzoeken dan moet je met een licht opstap motortje een heel eind kunnen komen,
 
Ik vraag me serieus af of een beginner die net opstapt dat ook voor elkaar krijgt. Waarschijnlijk niet dus ABS is misschien best handig voor een beginner.
Aan de andere kant, rustig rijden en de grenzen niet opzoeken dan moet je met een licht opstap motortje een heel eind kunnen komen,

Niet helemaal mee eens..
Een licht, goedkoop motortje... is toch juist HET gereedschap om je grenzen op te zoeken en te verleggen.

Beter een ouwe fiets in de kreukel als een dure nieuwe waar je nog jaren ziek van bent dat je een leer foutje maakte .
 
Niet helemaal mee eens..
Een licht, goedkoop motortje... is toch juist HET gereedschap om je grenzen op te zoeken en te verleggen.

Beter een ouwe fiets in de kreukel als een dure nieuwe waar je nog jaren ziek van bent dat je een leer foutje maakte .
Voor dat laatste hebben ze verzekeringen uitgevonden,al betaal je wel de hoofdprijs als beginner,
maar goed een injectiefiets koop je nu eenmaal niet voor weinig,buiten de oude K75/K100,VFR.
Verder weten we nog steeds niet voor welk rijbewijs ze gaat en wat voor model ze wil,pa mag wel eens wat
duidelijker zijn,of hij wil niet dat ze op een motor stapt,tja dan zou ik ook geen info geven;)
 
Laatst bewerkt:
straks ga je ook nog vertellen dat zijn dochter maar 1 rijles moet nemen :')

Ja, dat is mss wel de beste insteek.
Ik heb daarvoor al zelf het goede voorbeeld gegeven.......................
Ikzelf heb maar 1 rijles gehad. Daarna examen en sindsdien al vele jaren tevreden motorrijder!! :]
 
Pointy SV650 (2003>) is wel te vinden voor 2k.

Zie verder niet echt de reden waarom het per se injectie moet zijn maar goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan