Documentaire *Jumping* Jack Middelburg

Wilddam

MF veteraan
11 mei 2003
17.273
45
Almelo
let op! Deze uitzending is geweest in 2004! Verderop in dit topic staat een link naar de docu online.














Voor diegene die het interesseren:

Kreeg net een mailtje van de NPS dat er een documentaire word uitgezonden op 17 september 2004 over wijlen motor coureur Jack Middelburg.

In welk programma en op welke zender en tijden zijn mij helaas nog niet bekend.
Als ik meer weet zal ik het hier nog posten.

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Shit, ben ik op vakantie...zet m'n buurman wel aan de video!

Ik heb ook nog zo'n mooi boek over Jack (Te vroeg aan de finish)...

Jammer dat dat soort figuren er met prive machines niet meer aan te pas komen...
 
Het is inderdaad op vrijdag 17 September in het programma *vrijdagprinsjesnacht*
van Joost Prinsen.

Bron: http://www.omroep.nl/nps/vrijdagprinsjesnacht/sportfilmpjes/inhoud.html

17 september
Een plein in Assen voor Jumping Jack
Eind jaren zeventig, begin jaren tachtig was de motorsport enorm populair in Nederland. De Grote Drie (Boet van Dulmen, Wil Hartog en Jack Middelburg) wonnen in de 500 cc regelmatig de Grand Prix.
Jumping Jack Middelburg – zo genoemd omdat hij zo vaak naast z’n motor lag – won in 1980 de TT van Assen. Vier jaar later vloog hij tijdens een race in het Groningse Tolbert uit de bocht. Twee dagen daarna overleed Middelburg, nog geen 32 jaar oud. Portret van een motorcoureur die zacht en geliefd was naast de baan, maar bikkelhard en gevreesd als hij zijn motor besteeg.
 
Bedankt voor deze info ga zeker kijken, heb Jack een keer heel even gesproken (in 1982), was een goeie vent.
 
YES THX zeker weten dat ik ga kijken :} :}
Staat genoteerd

Heb heel wat races gevolgt van deze machtig mooie coureur was een van mijn grote favorieten.
Toen liep iedereen ook nog gewoon door het rennerskwartier te wandelen en kon je een babbeltje maken met de meeste.
 
Als iemand de docu opneemt (liefst digitaal) houdt ik me aanbevolen. Bij mij is de kabelverbinding zo slecht dat elke film een antarctica documentaire lijkt (bedankt chello :( ) Ik heb vroeger in het rennerskwartier regelmatig een paar woorden met hem gewisseld. Altijd even vriendelijk en sympathiek.

[me]TZ750 Owner z'n TZ750 is een oude fiets van Jumping Jack[/me]
 
Bij mij is de kabelverbinding zo slecht dat elke film een antarctica documentaire lijkt (bedankt chello :( )
Effe of-topic:
Heb je je verbindingen al gechecked (goede coax en goede connectoren gebruikt dus metalen en niet van die plastic Gamma pruttel?)
Heeft bij mij een wereld van verschil opgeleverd!

Mooi dat er eindelijk weer eens aandacht besteed wordt aan één van de allerbeste coureurs die Nederland gehad heeft. Jack's vechtlust was ongeevenaard! Ik ga zeker de video mee laten snorren.
 
De tijden en de zender is bekend:

Vrijdag 17 september 23.07 uur tot 0.12 uur (vrijdag prinsjesnacht)
 
thankx , ik ga zeker kijken , ik was derbij tijdens zijn fatale wedstrijd .

damn Natas heeft te veel dodleijke ongelukken gezien in de nederlandse wegracerij :-(

maar de mooie herrineringen blijven
 
Shit, ben ik op vakantie...zet m'n buurman wel aan de video!

Ik heb ook nog zo'n mooi boek over Jack (Te vroeg aan de finish)...

Jammer dat dat soort figuren er met prive machines niet meer aan te pas komen...
---------------------------------------------------------------------------------
Dat boek wil jij vast niet kwijt neem ik aan. :9
Oftewel :weet iemand nog ergens dit boek te koop links of rechts/
gr.Driver
 
Terug
Bovenaan Onderaan