Geen idee hoe de motorrijlessen vandaag de dag gegeven worden maar in 1982 was het:Een "dode hoek" situatie kan ook "ontstaan" in een moment. Bijvoorbeeld de volgende situatie:
Jij rijd op een 60 weg; en rechts ligt een fietspad. Je gaat afslaan en hebt natuurlijk allang gespiegeld en over je schouder gekeken "er kwam niets".. dus alles veilig om af te slaan. Laat er nou net een opgevoerde brommer aan komen met 80 die vervolgens vol over de kruising knalt.
Net gedurende dat tussen moment van spiegelen (of kijken) / afslaan kan een dergelijk systeem een extra melding geven.
Meerdere situaties: Rechts ingehaald worden op de snelweg door iemand die (veel) harder rijd of een moment van onoplettendheid. We zijn immers ook maar mensen dus ooit zal je ook "even" .. net die ene keer niet checken/spiegelen/kijken.
Vind het systeem ook vallen in de categorie van "Beter hebben en nooit te hoeven gebruiken" net als ABS of airbag vesten.
Spiegeltje—schouder—richting.
En als je dat allemaal goed doet heb je geen dooie hoek.