Dodelijk ongeluk Zolder

Gatver... verschrikkelijk nieuws zeg :(

2 doden op 1 dag op het circuit is een wel heel zelden voorkomend iets.....

RIP aan de rijders in kwestie en heel veel sterkte aan alle nabestaanden en betrokkenen '(







Is er verder nog iets bekend waardoor het grote snelheidsverschil ontstond? Pech? Grote verschillen binnen een groep? Of slordigheid? :/
 
Ik ben nu opeens heeeel blij dat ik niet kon gaan, want wilde wel een hele dag knallen voor maar 100 euro...
Sterkte aan de nabestaanden en RIP voor de overledenen.....
 
hoe heeft dit in hemelsnaam kunnen gebeuren??? rip voor de overledene

dit zijn de buikpijnberichten zoals vonky zei...
 
Gatver... verschrikkelijk nieuws zeg :(

2 doden op 1 dag op het circuit is een wel heel zelden voorkomend iets.....

RIP aan de rijders in kwestie en heel veel sterkte aan alle nabestaanden en betrokkenen '(







Is er verder nog iets bekend waardoor het grote snelheidsverschil ontstond? Pech? Grote verschillen binnen een groep? Of slordigheid? :/
kijk maar ff in het zx10 topic
 
kijk maar ff in het zx10 topic

Ik heb de post even gequote, lijkt me wel zo handig dit hier te hebben staan:

hier een reply van hetgeen ik postte op het belgische fastforum, heb geen zin om het 2x te schrijven omdat de overleden persoon een goede vriend van me was.

Ik zal de echte info even neerpennen hier.
Jelle en een klant van mijn dealer, gingen samen het rechte stuk op. Jelle was iets sneller dus mijn dealers klant, laat jelle voorgaan. Ze waren helemaal alleen!! Er reed niemand voor hun. Mijn dealers klant had die tragere zx6r opgemerkt en hield daarmee links, en dacht nog dat de jelle die tragere toch zou opmerken??????
Jelle dus plat op de tank, vol gas, blijkbaar zich van niets bewust, knalt in volle vaart zonder remmen ,op dien tragere die zich op een meter van de muur bevond, dus de iedeale lijn voor de meeste..
Mijn dealers klant zei dat Jelle gewoon weggeschoten werd precies of hij werd vanuit een kanon gelanceerd....
Mij dealers klant zei dat jelle zelfs al niet meer bewoog nog voor hij de grond raakte. Hij heeft jelle en de brokstukken zelfs moeten ontwijken...

Spijtig voorval, Jelle was ook een vriend van mij, Ik kende hem heel goed.

Veel sterkte aan de nabestaanden...


Ook mag er gerust respect getoond worden voor die andere "tragere" rijder, die in coma ligt.

Die jongen is NIET zoals geroddeld, "mee geglipt" in de snelle groep. Hij was wel degelijk ingeschreven in de snelle groep.
Het is ook zo dat evenementen zoals een merkendag, dat daar heel veel motards op afkomen die nog nooit op een circuit gereden hebben! Waar moeten die jongens dan rijden??? In de trage groep die reeds snel volzet is evenals de beginners groep!!! Automaticsh komen er tragere onervaren piloten in de snelle groep terecht wegens geen plaats meer in de tragere groepen!!!

Het is dan aan de snelle rijders onder ons om dit mee in't oog te houden en rekening te houden met IEDEREEN, of het nu snel of traag is!!

Dien tragere, reed op zijn juiste lijn en bleef daar rijden, waarschijnlijk met het gedacht van , ze zullen mij wel voorbij vliegen, net als in een club Met koers of andere koersen.

Nu wat is er gebeurd?? Is jelle onwel geworden? Werd hij verblind? Werkten zijn remmen niet goed? en bla bla bla, autopsie zal dit uitwijzen.

De organisatie had de eerste twee ronden al opgemerkt dat die jongen op de zx6r veel trager was en dachten hem net van de pist te plukken....helaas net te laat.

Dus graag ook respecht voor die andere jongen.....
 
pfff zwaar klote hoor.


Maar wel apart dat mensen zonder ervaring in zo`n snelle groep gestopt worden door de organisatie.
 
pfff zwaar klote hoor.


Maar wel apart dat mensen zonder ervaring in zo`n snelle groep gestopt worden door de organisatie.

Hoeft niet per se aan de organisatie te hebben gelegen. Er kan van alles, maar ga niet speculeren.

Ik heb op Zandvoort een soort gelijk iets gezien namelijk iemand die de Bos-uit (luyendijk?) uit kwam en achter een voorligger knalde. Scheur van 30cm in de band van de voorligger en een halve meter van de grond maar niet gevallen. Degene die er achterop kwam is zover ik nog weet ook gewoon opgestaan en met de schrik en een dure rekening vrij gekomen.
 
wow..... dat zulke dingen kunnen gebeuren op het circuit....
Sterkte voor de nabestaanden van dit tragische ongeluk.
 
RIP en sterkte gewenst voor nabestaanden...
Dit soort dingen zet je wel aan het denken en zeker me ouders zullen moeilijker gaan
doen nu ik ook het circuit op ga met me motor..
 
enkele quotes van het forum vanop 2fast4u.be




Het gaat over de Jelle ( die overleden is), ik was samen met hem in zolder.
Teammaat van sankaman cs-racing en een topmekanieker bij mijn dealer


Jelle, je was een toffe kerel spijtig dat dat bij u moet gebeuren.


Flipper








Ninja-san

sorry verkerde info!
Ik zal de echte info even neerpennen hier.
Jelle en een klant van mijn dealer, gingen samen het rechte stuk op. Jelle was iets sneller dus mijn dealers klant, laat jelle voorgaan. Ze waren helemal alleen!! Er reed niemand voor hun. Mijn dealers klant had die tragere zx6r opgemerkt en hield daarmee links, en dacht nog dat de jelle die tragere toch zou opmerken??????
Jelle dus plat op de tank, vol gas, blijkbaar zich van niets bewust, knalt in volle vaart zonder remmen ,op dien tragere die zich op een meter van de muur bevond, dus de iedeale lijn voor de meeste..
Mijn dealers klant zei dat Jelle gewoon weggeschoten werd precies of hij werd vanuit een kanon gelanceerd....
Mij dealers klant zei dat jelle zelfs al niet meer bewoog nog voor hij de grond raakte. Hij heeft jelle en de brokstukken zelfs moeten ontwijken...

Spijtig voorval, Jelle was ook een vriend van mij, heeft de laatste maanden nog 70% van mijn reserve onderdelen gekocht voor de zx10r. Ik kende hem dus heel goed.

Veel sterkte aan de nabestaanden








Jelle RIP ;(








Leo

heel veel sterkte met t verlies ,van je kameraad ;(

Hans

Jelle RIP
 
Laatst bewerkt:
RIP en sterkte gewenst voor nabestaanden...
Dit soort dingen zet je wel aan het denken en zeker me ouders zullen moeilijker gaan
doen nu ik ook het circuit op ga met me motor..



Onzin, circuitrijden is veiliger dan op straat knallen.

Misschien is het risico op vallen iets groter omdat je eerder je limiet opzoekt. Maar de kans op (ernsitg) letsel is op straat vele malen groter.

Er zijn er genoeg die alleen op het circuit rijden omdat de straat te gevaarlijk is.


Dit ongeluk is een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
 
Ben ook net terug van Zolder. Was de finish net gepasseerd toen het gebeurd is, zeiden vrienden van me die het zagen gebeuren. Vreselijk! Ben er nog aangeslagen van '(
Sterkte aan alle nabestaanden, vrienden, kennissen en natuurlijk Kawasaki!
Idemdito hier. Ik was ook net de finish gepasseerd :/
Wat een geweldige dag voor iedereen had moeten worden, ontpropte zich al snel in een tragisch einde... ;(

;( R.I.P. ;(

DanielV zit hier nog steeds met een brok in zijn keel te typen.







Ik wil direct even kwijt dat ik het niet erg netjes vind van bepaalde personen die de organisatie dingen gaan verwijten.
Ik ben van mening dat de organisatie bij dit zéér tragische ongeval niets te verwijten valt.
Coureurs konden zelf kiezen in welke groep ze gingen rijden; Beginners, gevorderden & experts. Dit gebeurde in de expert-groep, waar normaliter enkel ervaren rijders in rond racete.

Helaas heb ik zelf ook met mijn eigen ogen gezien dat er diverse coureurs in die groep aanwezig waren die er eigenlijk niet in thuis hoorden.

Peter, van Motorsportschool Holland, een dikke pluim voor jou en je team voor jullie optreden van vandaag! Niets dan lof...!
 
Even een kleine bijdrage van mijn kant... Ik heb die zelfde sessie gereden en zat er vlak achter...

Ik heb half 4 het circuit verlaten dus ik heb nog een redelijke gang van zaken meegemaakt. De langzame rijder was voor het eerst op circuit en is op een of andere manier overal tussendoor geglipt en tussen de experts op de baan gekomen.

Dat de organisatie later zag dat er een verkeerd startnummer mee reedt hebben ze hem afgevlagd met zwart... Nog voordat hij de baan kon verlaten is hij aan het eind van het rechte stuk zonder benzine komen te staan '( .

En de rest is elders beschreven

Maar om jezelf tussen de brokstukken moeten te manouvreren is toch wel een klap in het gezicht voor me geweest. Ik heb de overleden man nog in de helm gekeken bij het passeren en het was voor mij meteen duidelijk wat de afloop was.

Dat beeld ga ik werkelijk nooit meer vergeten



Ik wens alle nabestaanden veel succes met dit verlies
 
Wél jammer dat de site's van Kawasaki Nederland & België zelfs nú nog steeds de uitnodiging bevatten.

Normaliter zou dit niet echt storend zijn, maar ná een start van de dag zoals vandaag......

[edit]
Vat deze opmerking overigens niet verkeerd op ... uiteraard is het nieuws aangaande die twee mede motorrijders belangrijker dan een website.

Voor de personen die betreffende rijders gekend hebben dan ook mijn oprechte condoleances.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Even een kleine bijdrage van mijn kant... Ik heb die zelfde sessie gereden en zat er vlak achter...

Ik heb half 4 het circuit verlaten dus ik heb nog een redelijke gang van zaken meegemaakt. De langzame rijder was voor het eerst op circuit en is op een of andere manier overal tussendoor geglipt en tussen de experts op de baan gekomen.

Dat de organisatie later zag dat er een verkeerd startnummer mee reedt hebben ze hem afgevlagd met zwart... Nog voordat hij de baan kon verlaten is hij aan het eind van het rechte stuk zonder benzine komen te staan '( .

En de rest is elders beschreven

Maar om jezelf tussen de brokstukken moeten te manouvreren is toch wel een klap in het gezicht voor me geweest. Ik heb de overleden man nog in de helm gekeken bij het passeren en het was voor mij meteen duidelijk wat de afloop was.

Dat beeld ga ik werkelijk nooit meer vergeten



Ik wens alle nabestaanden veel succes met dit verlies

Bedankt voor je toevoeging, er wordt al veel te veel gespeculeerd.
Jij ook heel veel sterkte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan