Dodelijk ongeluk Zolder

Sorry maar ik lees hier veel flauw geleuter..

Verleden jaar nog heeft een goede vriend van mij zich dood gereden op zolder waar ik nota bene op 10m achter hing..
Dus ik weet heus wel hoe erg het is een goede vriend te verliezen..
en wat is er ondertussen in positieve zin verandert niks noppes nul het is alleen maar erger geworden..

Ik post dit enkel in de hoop dat er bij sommige mensen hun ogen zouden open gaan en iets doen aan de situatie waarbij jonge levenlustige mensen het leven laten..

ik gefrustreerd?? dat is maar een gedacht!!!!!!!!!!!!!!!!
Internet-held :r
Via een forum een circuitorganisatie, in dit geval MSH, even zwart proberen te maken, gadverdamme! :r
Wees een vent, bel ze op en spreek wat af. Leg je argumenten voor, wellicht doen ze er wat mee. Ik kan je op een briefje geven dat ze er via deze weg natuurlijk niets mee zullen doen.

't Enige wat je met jouw posts bereikt is een hoop frustratie bij je mede-mens!

Conclusie: Bel ze op i.p.v. de internetheld uit te gaan lopen hangen waar niemand wat aan heeft |( :W
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste mijn medeleven aan alle betrokkenen, ik moet zeggen dat ik met kippenvel en een brok in mijn keel zat te lezen. Zeker omdat ik zelf ook op 4 mei met MSH voor het eerst op Zolder ga rijden. Zo´n gebeurtenis gun je niemand en kan je denk ik ook niemand verwijten.
Tuurlijk had er getankt moeten worden, tuurlijk had hij van zijn lijn kunnen gaan. Maar is er ook geen regel mbt achteropkomende rijders? Wat had MSH moeten doen om dit te voorkomen?? Iedereen zijn tank controleren? De baan op rennen om Jelle te waarschuwen? Lijkt me niet toch??
Dus aub stop met iemand de schuld te geven en laten we gewoon stilstaan bij het feit dat het gebeurd is, dit is al erg genoeg!! En onthoud dat een er altijd een langzamere rijder op de baan kan zijn door domweg problemen met zijn motor en niet een lege tank. Als dit gebeurd roepen we toch ook niet dat MSH het verkeerd doet??
 
Dat is hartstikke waar... Ik ben ook een aantal maal ingehaald met een redelijk snelheidsverschil... Simpelweg omdat ik nog aan het aftasten was. Nieuwe banden, nieuw circuit, eerste sessie. Ik merkte zeker dat het steeds beter ging en steeds meer snelheid kreeg. Ik heb mezelf op dat moment niet als rijdende-chicane ervaren en ik denk ook niet dat de snellere last van mij hadden...

Het belangrijkste vind ik dat je niet meteen de snellere bij moet gaan houden...

Je slaat precies de spijker op z'n kop. Niet proberen om anderen bij te houden maar gewoon je eigen ding doen. Zolang je een "voorspelbaar" rijgedrag vertoont en normale voorspelbare lijnen rijd weten de snellere deelnemers prima op een normale manier in te halen.
 
Die jonge levenslustige mensen doen wel waar ze zin in hebben en gaan 'veilig' circuit rijden, ik weet niet of je aan die situatie iets kan veranderen :? .

Ik denk dat je in dit geval de organisatie geen enkele schuld kan geven en daarom vind ik het ook erg cru om hier te roepen dat MSH ruk is...


Ik zie ook niet in hoe een organisatie verantwoordelijk gesteld kan worden voor rijders met een lege tank, en/of rijders die op de een of andere manier fouten maken.

Ik vind het overigens in een topic als dit zinloos om dit soort discussies te voeren, als je dingen wilt proberen te veranderen, doe dat dan in een open en directe discussie met de betreffende organisatie.
Blijft het nog een feit dat je op een circuit idd harder rijdt dan op de openbare weg, maar wel onder gecontroleerde omstandigeheden, en we met zijn allen bewust deelnemen aan circuitdagen.

En het is ook makkelijk om te zeggen dat iemand gewoon nee kan zeggen, maar dat is voor heel veel mensen best moeilijk.

Kevin, sterkte pik, rustig aan he
 
@chris46r1


Ook ik wens alle betrokkenen erg veel sterkte!

Ik moet zeggen dat het verschil tussen gevorderd en expert moeilijk in te schatten is afhankelijk van je ervaring op een bepaald circuit.
Zelf ooit eens met motor sport school naar croix geweest. Mocht absoluut niet in de snelste klasse omdat ik er nog nooit gereden had. Vervolgens wel constand langzamere rijders in de groep gehad wat ook niet echt prettig /veilig was.
 
Laatst bewerkt:
Even het verzoek dit topic verder niet te vervuilen met verwijten naar betrokken personen en organisaties. Van achter ons toestsenbord is het makkelijk speculeren over oorzaak en schuldigen maar zolang de officiële onderzoeken niet zijn afgerond blijft dat niet meer dan een slag in de lucht. Het is in ieder geval een trieste samenloop van omstandigheden geweest waarbij 2 mensen bij het uitoefenen van hun hobby om het leven zijn gekomen. Hier zoeken naar schuldigen, hoe begrijpelijk ook, is in mijn ogen niet respectvol tegenover hen en hun nabestaanden.
 
Even het verzoek dit topic verder niet te vervuilen met verwijten naar betrokken personen en organisaties. Van achter ons toestsenbord is het makkelijk speculeren over oorzaak en schuldigen maar zolang de officiële onderzoeken niet zijn afgerond blijft dat niet meer dan een slag in de lucht. Het is in ieder geval een trieste samenloop van omstandigheden geweest waarbij 2 mensen bij het uitoefenen van hun hobby om het leven zijn gekomen. Hier zoeken naar schuldigen, hoe begrijpelijk ook, is in mijn ogen niet respectvol tegenover hen en hun nabestaanden.
En daar ben ik het roerend mee eens.
Betrokken partijen zullen zeker kritisch naar hun rol kijken en ieder zal vanuit die rol beoordelen in hoeverre dergelijke verschrikkelijke gebeurtenissen te beperken zijn.
Het lijkt een zeer ongelukkige toevalstreffer te zijn geweest. Laten we hopen dat ons zelf dit nooit mag overkomen.

Veel sterkte aan de nabestaanden, de jongens van MSH en alle aanwezigen van die dag op wie dit ongetwijfeld een onuitwisbare indruk heeft gemaakt.... '(
 
Laatst bewerkt:
Die jonge levenslustige mensen doen wel waar ze zin in hebben en gaan 'veilig' circuit rijden, ik weet niet of je aan die situatie iets kan veranderen :? .

Ik denk dat je in dit geval de organisatie geen enkele schuld kan geven en daarom vind ik het ook erg cru om hier te roepen dat MSH ruk is...

Ik heb dan ook duidelijk gezegd dat het niet over dit ongeval gaat maar over de motorsporschool in zijn geheel..

Ongevallen zoals deze, elk ongeval trouwens moet men proberen te herleiden tot een minimum..

Als men dan begint met 60 man de baan op te laten, ervaren bij minder ervaren rijders toelaat enkel om de centen. Dan vind ik niet dat men s'morgens tijdens de briefing recht van spreken heeft..
 
Internet-held :r
Via een forum een circuitorganisatie, in dit geval MSH, even zwart proberen te maken, gadverdamme! :r
Wees een vent, bel ze op en spreek wat af. Leg je argumenten voor, wellicht doen ze er wat mee. Ik kan je op een briefje geven dat ze er via deze weg natuurlijk niets mee zullen doen.

't Enige wat je met jouw posts bereikt is een hoop frustratie bij je mede-mens!

Conclusie: Bel ze op i.p.v. de internetheld uit te gaan lopen hangen waar niemand wat aan heeft |( :W

jij hebt het duidelijk niet begrepen idioot..

wat heeft dit in godsnaam met internetheld te maken debiel..

Ik ga aan jou verder geen woorden vuil maken je bent het niet waard..
 
Je slaat precies de spijker op z'n kop. Niet proberen om anderen bij te houden maar gewoon je eigen ding doen. Zolang je een "voorspelbaar" rijgedrag vertoont en normale voorspelbare lijnen rijd weten de snellere deelnemers prima op een normale manier in te halen.
:^

alleen,en daar hebben we het punt van....... de transponder,als iedereen voor zich zelf nu eens bekend ,dat wanneer je als bijv.vriendengroep/collega's zo'n circuitdag boekt en het blijkt dat er in diezelfde groep 1 iemand sneller is dan de rest,de anderen graag in de buurt of liever onder die tijd proberen te gaan rijden,stukje competitie zeg maar,helaas blijkt dan toch dat tie ene echt veel sneller(ervarener/aanleg/talent/meer gevoel voor) is/heeft,maw brengen we daar onbewust niet ons mede-cursisten/rijders mee in gevaar??
Voor de rest wil ik mij aansluiten bij de Moderaters(Kofferrek).
Mocht je een circuittraining/dag boeken geniet er dan van,luister naar tips/instructie van de voorrijder/instructeur,gedraag je niet buitensporig,immers een bijv. Rossi/Stoner (of andere grootheden) zullen wij niet worden,dus valt er niets te bewijzen idg ;)
 
jij hebt het duidelijk niet begrepen idioot..

wat heeft dit in godsnaam met internetheld te maken debiel..

Ik ga aan jou verder geen woorden vuil maken je bent het niet waard..


sow zou je zo vriendelijk willen zijn het gescheld ergens anders voort te zetten

ik denk dat ik hier namens bijna iedereen spreek als ik zeg dat jou bijdrage aan dit topic geen meerwaarde heeft en enkel nog negatieve gevoelens oproept

daarom denk ik dat je beter kunt zeggen dat jou vervuilende woorden dit topic niet waardig zijn

dit is een ongeluk geweest en een heel spijtig ongeluk
dit ongeluk kent op dit moment geen daders alleen 2 slachtoffers
zou je misschien respect kunnen tonen voor hen

mvg Clim
 
Even het verzoek dit topic verder niet te vervuilen met verwijten naar betrokken personen en organisaties. Van achter ons toestsenbord is het makkelijk speculeren over oorzaak en schuldigen maar zolang de officiële onderzoeken niet zijn afgerond blijft dat niet meer dan een slag in de lucht. Het is in ieder geval een trieste samenloop van omstandigheden geweest waarbij 2 mensen bij het uitoefenen van hun hobby om het leven zijn gekomen. Hier zoeken naar schuldigen, hoe begrijpelijk ook, is in mijn ogen niet respectvol tegenover hen en hun nabestaanden.

ik ben het volledig met je eens kofferrek !

Dit heet ongeluk , een ketting reactie van gebeurtenisen die leiden tot ..... !

voor mij heeft de organisatie niet gefaald !

ik was ook de hele dag daar aanwezig tot 17.00 uur en alles bewust meegemaakt en zeer berouwbare info !

feiten zijn;

-dat deze beginner bij de (duidelijke)briefing aanwezig was (is bevestigd )

-op zijn dag programma de sessie van 10 uur was omcirkeld (waarschijnlijk door stress in de eerste groep is gaan staan )

-door de vangnetten van de m.s.h. geglipt (208 aangezien voor 20 ?)

-door m.s.h is opgemerkt en geprobeerd te verwijderen

-al doende zonder brandstof komt te staan (voor gewaarschuwd door m.s.h.;'''tank op tijd "

-jelle het zicht door voor hem rijdende vriend al slipstreamend is ontnomen


gecondoleerd voor alle betrokkenen en nabestaanden

FF
 
Laatst bewerkt:
sow zou je zo vriendelijk willen zijn het gescheld ergens anders voort te zetten

ik denk dat ik hier namens bijna iedereen spreek als ik zeg dat jou bijdrage aan dit topic geen meerwaarde heeft en enkel nog negatieve gevoelens oproept

daarom denk ik dat je beter kunt zeggen dat jou vervuilende woorden dit topic niet waardig zijn

dit is een ongeluk geweest en een heel spijtig ongeluk
dit ongeluk kent op dit moment geen daders alleen 2 slachtoffers
zou je misschien respect kunnen tonen voor hen

mvg Clim

yep, nog iemand die de waarheid niet onder ogen durft zien..

je had beter helderziende geworden ipv mf als je denkt dat je spreekt uit naam van iedereen..

ook mvg
 
sow zou je zo vriendelijk willen zijn het gescheld ergens anders voort te zetten

ik denk dat ik hier namens bijna iedereen spreek als ik zeg dat jou bijdrage aan dit topic geen meerwaarde heeft en enkel nog negatieve gevoelens oproept

daarom denk ik dat je beter kunt zeggen dat jou vervuilende woorden dit topic niet waardig zijn

dit is een ongeluk geweest en een heel spijtig ongeluk
dit ongeluk kent op dit moment geen daders alleen 2 slachtoffers
zou je misschien respect kunnen tonen voor hen

mvg Clim

mee eens ..............

volgens mij had kofferrek net een vette post gedaan
 
Laatst bewerkt:
altijd klote om dit soort berichten te lezen,...veel sterkte aan nabestaanden en familie.
'(
 
yep, nog iemand die de waarheid niet onder ogen durft zien..

je had beter helderziende geworden ipv mf als je denkt dat je spreekt uit naam van iedereen..

ook mvg

wat hiervan de waarheid is of niet doet er hier op dit topic nu niet toe

misschien een idee om een eigen topic te starten?

schelden lijkt me hier helemaal niet gepast zelfs oneerbiedig
 
Nee internethelden hebben we zeker niet nodig op dit forum en zeker niet bij deze gebeurtenis.

Ja het is tragisch voor ons alle die het hebben gezien of die daar zijn geweest. Het is erg voor mensen die het gelezen hebben en het meest voor de familie leden en nabestaanden.

Voor mij was het de eerste keer dat ik een dode op de baan heb meegemaakt en opeens is het niet maar eentje maar meteen 2, heb ook de heledag erover zitten praten met me ouders en vrienden, zitten lezen wat precies gebeurt is hoe kon dit gebeuren !!!!!

Nou de meesten hebben nu gelezen op forums en andere informatie bronnen wat nu aan de hand was, het is erg dat door kleine foutjes zoiets kon gebeuren.
Ik bedoel ik kan ook niet begrijpen hoe kan iemand na 4 ronden zonder benzine staan maar het gebeurt en hij was niet de eerste.

helaas alles bij elkaar is het niet teveranderen en hopelijk leren wij allemaal ook iets hier van dat dit niet zinloos is gebeurt. Dat mensen dingen controleren voor ze de baan oprijden rekening met anderen houden en al die dingen wat ze iedere keer voor een circuitdag ook zeggen.

En mensen hier schrijven ook dingen die klopen maar niemand nu even wil horen is de baan groter geworden NEE zijn er meer deelnemers JA. Gaat het maar om geld maken wie weet?
Moeten we dit schrijven !!!! Kunnen we met deze zinnen hier iets veranderen!!!!

ik wil msh ook niet slecht maken ben blij dat ze erzijn en mensen willen leren veilig rijden op het circuit. of is msh ook (schuld of kan er iets aan doen) als club met ongelukken gebeuren of andere evenementen waar msh niet bij betrokken is en iemand de dood vind of en zwaar ongeluk heeft.

Maar goed het is gebeurt en we konden dus lezen wat gebeurt is die dag en denk dat we verder dit topic moeten gebruiken om onze diepste betrokkenheid uittespreken aan vrienden en familie van de slachtoffers en niet voor andere dingen.

Ik hoop dat anderen ook zo denken het is al erg genoeg allemaal.
weet toevallig ook nog hoe de twee motorrijder heet die is overleden want daar over kan ik hier niks lezen heb vernomen dat hij ook aan zijn letsels is overleden.

jelle R.I.P
...... R.I.P
 
Ik leef alleen eigenlijk op dit moment haast alleen mee met de nabestaanden van de 2 rijders die zo onfortuinlijk op elkaar gebotst zijn ;(
Zoeken naar schuld of schuldigen is niet erg zinvol nu.
Dit ongeluk is uniek natuurlijk, en helaas zoals alle verschrikkelijke ongelukken,altijd een optelsom van onfortuinlijke omstandigheden die zonder die optelsom slechts geleid zou hebben tot een een "bijna ongeluk". Dat heeft in dit geval niet zo mogen wezen.
Ik heb er moeite mee dat er vingers gewezen worden naar de organisatie, bertokken rijders, of wat ook. Het is met de beste bedoelingen van alle betrokkenen fout gegaan. Nu alleen verdriet hebben is veel meer op zijn plaats in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
@ Mike en alle anderen die erbij zijn geweest: Ik hoop dat jullie het een plaatsje kunnen geven. Praten helpt, met familie, vrienden of hier. Ook jullie allemaal veel sterkte gewenst.
 
Ik sluit me allereerst aan bij alle mensen die willen dat het beschuldigen van mensen of parijen moet stoppen in dit topic! Ik zou graag wat meer respect willen zien voor de mannen die het leven hebben gelaten, en ieder die hier mee te maken heeft. Dit topic is naar mijn inziens bedoeld om op een normale manier wat meer informatie te krijgen over de gebeurtenis en om je steun betuiging te geven aan de nabestaande en mensen die dit van dichtbij hebben meegemaakt.

De gebeurtenis is al erg en triest genoeg, als we nu ook nog eens met zijn alle over elkaar heen gaan vallen en elkaar gaan beledigen, is wat mij betreft de grens zoek. Graag wat meer RESPECT, en wat minder eigen meningen.
 
Zoeken naar schuldigen is vaak zinvol en noodzakelijk. Daar hebben we echter justitie voor. (en nu niet gaan zeuren over het just. apparaat aub) Het is niet aan de mensen op dit forum om een eigen oordeel te vellen over wie dan ook. Als je er iets over te melden hebt: bij justitie dus, en niet hier. Het gaat hier om mensen die betrokken zijn geweest en/of de slachtoffers kennen en wat zij kwijt willen, delen, vragen etc.
Hou dan ook op met elkaar lelijke dingen toe te werpen, dat is volstrekt ongepast.

Aan een ieder die er bij betrokken was, nabestaanden, meelevenden: sterkte! -O-
 
Ik vind het rottig om te lezen dat dit tragische ongeval heeft plaatsgevonden en wil de betrokkenen veel sterkte toewensen de komende tijd.

Voor wie het meegemaakt heeft als deelnemer, praat erover, zo vaak als je kan, zo vaak als je wilt, blijf er niet mee zitten, denk niet dat je er anderen mee lastig valt. Schrijf het desnoods van je af. maar probeer het wel een plekje te geven.

Hou er als vriend rekening mee dat niet iedereen er na 1 keer vertellen overheen is. Sommige moeten het 10 keer of vaker vertellen om het een plekje te kunnen geven. Accepteer dat en laat niet merken dat het je verveelt, je hoeft er niet over te discusseren, alleen aanhoren kan al voldoende zijn.

je moet je realiseren dat jij er niets aan kon doen en nu ook niets meer aan kan gaan doen.

Als je er toch mee blijft zitten neem contact op met slachtofferhulp, voel je daar niet te groot voor met als gevolg dat je er mee blijft zitten, met alle rottige gevolgen.

@chris46R1 ik snap je frustratie en begrijp dat je dit als een bevestiging ziet van wat jij al eerder hebt gesignaleerd, maar het is een beetje hard als je dat hier nu verteld, niet iedereen zit hier op te wachten en kan het nu niet waaarderen.

Gevolg >> je bericht bereikt niet het doel wat je graag zou willen bereiken, dus nog meer frustratie's. Misschien kun je beter de mensen op dit topic waarschuwen
>> Zoeperman in "Circuitdag organisatie ervaringen 2008" <<
 
Laatst bewerkt:
Allereerst alle sterkte toegewenst aan de nabestaanden van beide motorrijders. Dit is echt heel erg. Ik heb er geen woorden voor.

Volgens mij mag ik mijzelf rekenen tot de wat snellere circuitrijders. Dat betekent dat ik regelmatig langzamere deelnemers mag inhalen. In het begin ergerde ik mij aan de zogenaamde echt langzamere rijders dan ik. Maar uiteindelijk realiseerde ik me, dat dit mijn probleem is, niet die van de langzamere deelnemer.

Circuitrijden is een hobby, geen levensnoodzaak om elke ronde z.s.m. af te leggen. Als je wilt racen, zorg dan dat je in de juiste raceklasse bent ingedeeld! CUP / ZAC of ONK of etc...Vrij rijden is persoonlijk vermaak op de baan met een motor. Er zijn geen prijzen te winnen aan het eind van de dag vrijrijden. Rondetijden zijn echt van ondergeschikt belang.

Dus (omdat het mijn probleem is) hou ik altijd rekening met langzamere deelnemers, ik tracht ze altijd met respect en veiligheid in te halen, want ongelukken wil niemand op de baan. Mijn advies aan mensen die niet kunnen leven met langzamere deelnemers..........niet meer inschrijven bij vrij rijden, maar alleen wedstrijden rijden!
 
goed advies hermanus ,

komt nog bij dat de "snelle " ook snel, snel willen gaan ........ die dulden dus geen begeleiding lees marshall voor zich .

Mijn ervaring is dat voorrijden (zeker in de eerste sessies ) wel degelijk zin heeft , als marshall zie je zo ook extremen in de groep en kan je eerder in grijpen .

Onder druk van 'de snellen' geven organisatoren toe aan de stelling ;wij zijn ervaren dus laat ons maar gaan ! we betalen voor elke minuut ! , een laten hierdoor het de eerste ronden voorrijden achterwege...........


@ kofferrek , bedankt dat je dit topic toch open hebt gehouden ,het treft doel doordat we zo inderdaad een beetje het ei kwijt kunnen ..

Tenslotte stappen we allemaal weer op ,want ; live goes on

FF
 
Terug
Bovenaan Onderaan