Dodelijk ongeval Assen Alessio Perilli (2004)

vind het niet prettig om de beelden weer voor de geest te krijgen. eerst denk je nog heel even: hey. spectaculaire crash. (die andere coureur vloog een eind met motor en al) totdat je je realiseert wat die man als 'springschans' heeft gebruikt :(

verschrikkelijk gewoon ;(
Het beeld heb ik eigelijk de hele dag wel gehouden.

Ogen werden op de 1 of andere manier ook naar de plek getrokken.
Wilde ik niet, maar gebeurde gewoon.

Hij komt aan door het gras en dan secondewerk dat hij nog over de baan vliegt en v. G finaal over hem heen rijdt.
De rillingen komen...je weet dat het gebeurt is, maar blijft hopen dat ie gaat bewegen en er gebeurt gewoon niks '(
En een paar meter verderop ligt nog een coureur...DAMN!

Niet te bevatten.

Rest van de dag steeds dat beeld weer en gedachten bij zijn familie/team/Paddock...Mijn hemel, wat een drama.

"Zo ver weg, maar toch dichtbij"

Ghisbert v Ginbergen wil ik bij deze ook heel veel sterkte toewensen.
Ik hoop dat het goed komt met hem.
 
Nog erger dan een verongelukt coureur, hoe tragisch ook, vind ik een televisieverslag van Tom Egbers waarin hij zijn morele verontwaardiging uit over het feit dat Carl Muggeridge zijn overwinning vierde door met opgeheven armen over de finish te gaan! Dit maakt bij het brede publiek de motorsport niet aantrekkelijker en een professioneel verslaggever zou beter moeten weten dan zo'n goedkope opmerking te plaatsen!
 
Nog erger dan een verongelukt coureur, hoe tragisch ook, vind ik een televisieverslag van Tom Egbers waarin hij zijn morele verontwaardiging uit over het feit dat Carl Muggeridge zijn overwinning vierde door met opgeheven armen over de finish te gaan! Dit maakt bij het brede publiek de motorsport niet aantrekkelijker en een professioneel verslaggever zou beter moeten weten dan zo'n goedkope opmerking te plaatsen!

Hij had gewoon zijn opmerking in moeten slikken ja.

Zo'n coureur heeft hard geknokt voor de overwinning en tijdens het racen wel wat anders aan zijn hoofd dan dat ongeluk. heeft er waarschijnlijk helemaal niet aan gedacht toen ie over de finish kwam.

aan het einde van de laatste superbike race kwam die wildcardrijder op die gsxr1000 ook nog een rondje stoppieend/wheeliend langs. tja. moet je dat wel/niet doen. die jongen heeft er hard voor gereden. ik denk dat elke rijder dat voor zichzelf kan bepalen.
 
Wij kwamen net die tribune op lopen toen het daar gebeurde. Erg sneu allemaal, echt een trieste zaak...
 
Nog erger dan een verongelukt coureur, hoe tragisch ook, vind ik een televisieverslag van Tom Egbers waarin hij zijn morele verontwaardiging uit over het feit dat Carl Muggeridge zijn overwinning vierde door met opgeheven armen over de finish te gaan! Dit maakt bij het brede publiek de motorsport niet aantrekkelijker en een professioneel verslaggever zou beter moeten weten dan zo'n goedkope opmerking te plaatsen!

:^ Ergerlijk in dit geval die tom egbers.

Alessio Perilli, R.I.P. '(
 
Het gebeurde echt voor me neus, leek wel slow motion . En volgens mij was hij al dood op het circuit, want toen ze hem in de ambulance deden reden ze geeneens meer snel weg, volgens mij wisten ze al dat het over was voor deze jongen.

En die andere die eropreed , dat die nog leeft is ook een wonder want die kreeg volgens mij ze eigen motor op ze borst.

Bizar hoor..
 
Nog erger dan een verongelukt coureur, hoe tragisch ook, vind ik een televisieverslag van Tom Egbers waarin hij zijn morele verontwaardiging uit over het feit dat Carl Muggeridge zijn overwinning vierde door met opgeheven armen over de finish te gaan! Dit maakt bij het brede publiek de motorsport niet aantrekkelijker en een professioneel verslaggever zou beter moeten weten dan zo'n goedkope opmerking te plaatsen!

Ik werd helemaal ziek van die opmerking :( :( :(
Ik kijk bijna nooit naar studio voetbal, kijk ik toevallig en dan komt die Egbers met zo'n opmerking. VUILE KLOOTZAK! als je niks zinnigs te melden hebt houdt dan godverdomme je muil dicht. Blijkt maar weer eens de zielige vooringenomenheid van de studio spot redactie. Geen greintje respect tov de coureur die bij het ongeluk is omgekomen.

:( :( :(
 
zoals ik al zei:
het is triest maar tevens het risico van de sport

beetje onzinnig natuurlijk he.

Als er volgende week een MF'er in een vangrail eindigt door een oliespoor zeg je dat neem ik aan toch ook niet: tja. risico van het motorrijden?

Als er op de weg naar de SBK een motorrijder dodelijk was verongelukt zeg je hopelijk ook niet van: tja. risco SBK bezoek.


natuurlijk zit er een zeker risico aan. aan alles wat je doet zit een risico. je kunt zometeen achter je computer weglopen om beneden een biertje uit de koelkast pakken en uitglijden op de trap..

daarbij is het (gelukkig) vrij zeldzaam dat er bij motorraces coureurs om het leven komen. dus als coureur weet je wel dat het kan gebeuren, maar ben je er volgens mij niet mee bezig. net als jij op de motor stapt. je weet dat het de laatste keer kan zijn, maar omdat de kans zo klein is denk je daar bijna nooit aan.

het was gewoon domme pech dat het:

-drassig was in het gras (anders had ie waarschijnlijk gewoon erop kunnen blijven zitten)
-hij weer op de baan uitkwam
-die andere coureur hem niet meer kon ontwijken
-hij vol geraakt werd
 
Ik zat er ook

Geen woorden voor.....

Trieste, trieste gebeurtenis
Domper op de dag. Niet te bedenken wat de familie van deze jongen nu doorgaat.
Dit is gewoon 100% pure pech voor die jongen geweest, het had niet gehoeven ( maar ja das met alles )

R.I.P.
 
Ik was er ook, zat in een andere bocht op de Honda VIP tribune, maar word je toch wel even stil van als er omgeroepen wordt dat hij overleden is.
 
Ik was er ook, zat in een andere bocht op de Honda VIP tribune, maar word je toch wel even stil van als er omgeroepen wordt dat hij overleden is.

Inderdaad was er ook effe stil van geworden, ik heb aleen een groote stofwolk gezien maar zat er wel dicht in de buurt.
Het is misschien het risico van het vak om het zo maar te noemen, maar het blijft een trieste gebeurtenis ;(
 
Nog erger dan een verongelukt coureur, hoe tragisch ook, vind ik een televisieverslag van Tom Egbers waarin hij zijn morele verontwaardiging uit over het feit dat Carl Muggeridge zijn overwinning vierde door met opgeheven armen over de finish te gaan! Dit maakt bij het brede publiek de motorsport niet aantrekkelijker en een professioneel verslaggever zou beter moeten weten dan zo'n goedkope opmerking te plaatsen!

Ja maar ik vond het toch ook een beetje wrang... Als winnaar weet je dat je vol in de spotlighs komt en is het ook nobel om een gebaar te maken voor de gestorven rijder eerder op de dag. Natuurlijk heb je er veel voor gedaan om te winnen en wil je dat vieren maar wat is het nu voor een overwinning als je kort daarvoor hebt gezien wat en jongen van 20 heeft gekregen die er ook hard voor heeft gewerkt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan