Dodelijk ongeval Assen Alessio Perilli (2004)

;(




Ik werd helemaal ziek van die opmerking :( :( :(
Ik kijk bijna nooit naar studio voetbal, kijk ik toevallig en dan komt die Egbers met zo'n opmerking. VUILE KLOOTZAK! als je niks zinnigs te melden hebt houdt dan godverdomme je muil dicht. Blijkt maar weer eens de zielige vooringenomenheid van de studio spot redactie. Geen greintje respect tov de coureur die bij het ongeluk is omgekomen.

:( :( :(

Zeg dat wel, al 15 jaar het WK Superbike totaal genegeerd, en dan als er in het EK Superstock zoiets gebeurd even de betweter uit gaan hangen. Bah, wat een walgelijke sukkels zijn het ook daar :(
 
Sorry, maar vinde de foto's zacht gezegd misselijkmakend.

vriendelijk verzoek aan de mod's deze te verwijderen.

Heb dit ongeluk ook zien gebeuren.... MANNN tranen in me ogen.
 
Nog erger dan een verongelukt coureur, hoe tragisch ook, vind ik een televisieverslag van Tom Egbers waarin hij zijn morele verontwaardiging uit over het feit dat Carl Muggeridge zijn overwinning vierde door met opgeheven armen over de finish te gaan! Dit maakt bij het brede publiek de motorsport niet aantrekkelijker en een professioneel verslaggever zou beter moeten weten dan zo'n goedkope opmerking te plaatsen!

Heeft die lul van studio sport dat echt gezegd????
Normaal kijk ik wel, maar ik zat op de motor opweg naar huis...
Kwam van Assen en heb het gemist.
Ik ga het controleren en een email sturen naar nos studio sport.
Erg ongepast van hen.
Ik hoop dat er meerdere zullen zijn die met mij een email sturen naar studio sport. Wellicht (als een hoop het doen!) helpt het iets???......
Anders kunnen ze bij de NOS beter :X

Beste kerel..... R.I.P.
en hoop het allerbeste voor van Gisbert.
Sterkte..... '(
 
Ik was als baco ook aanwezig bij deze crash, op een van die foto's zie je een EHBO-ster lopend naar Ghisbert, op een van die drie stoelen daar achter zat ik...

Ik zag Perilli naast de baan terecht komen, wees en zei tegen een andere baco dat er eentje aan kwam. Tsja, het gebeurt wel eens vaker, maar het zag er niet zorgwekkend uit, ook het onderuit schuiven leek redelijk gecontroleerd, maar toen Ghisbert er overheen kwam zetten schrok ik me helemaal dol. Ik dacht eerst dat ie over de motor klapte en was dus meer ongerust over Ghisbert dan over die andere. Helaas mocht dat dus niet zo zijn...

Het is heel vreemd en schokkend om als 'hulpverlener' aanwezig te zijn, een ongeluk te zien gebeuren en vervolgens 2 coureurs ziet liggen waarvan je weet dat je er niks aan kunt doen. Ik wilde eerst naar Ghisbert rennen om hem te helpen, maar besefte me dat die er zo raar bij lag dat ik niks kon beginnen.

Als je dan hoort dat die Italiaan het niet heeft overleefd, is dat toch heel, heeel bitter... '(

Het stuk gras waar Perilli over reed was op zich niet super drassig, maar er is een risico dat als je met 200 door het gras ploegt je de motor niet houdt. 99 van de 100 keer gaat het goed, maar die ene keer.....

Het klinkt misschien heel raar, maar ik probeer er voor mezelf een totaal plaatje van te maken, van alles wat is gebeurt, hoe iedereen (hulpverlening) werkte enzo, dus mocht je foto's hebben en ze met me willen delen, dan mag je ze me als je wil wel toe mailen (zie profile)


Rust in vrede Allessio
 
Ik was als baco ook aanwezig bij deze crash, op een van die foto's zie je een EHBO-ster lopend naar Ghisbert, op een van die drie stoelen daar achter zat ik...

Ik zag Perilli naast de baan terecht komen, wees en zei tegen een andere baco dat er eentje aan kwam. Tsja, het gebeurt wel eens vaker, maar het zag er niet zorgwekkend uit, ook het onderuit schuiven leek redelijk gecontroleerd, maar toen Ghisbert er overheen kwam zetten schrok ik me helemaal dol. Ik dacht eerst dat ie over de motor klapte en was dus meer ongerust over Ghisbert dan over die andere. Helaas mocht dat dus niet zo zijn...

Het is heel vreemd en schokkend om als 'hulpverlener' aanwezig te zijn, een ongeluk te zien gebeuren en vervolgens 2 coureurs ziet liggen waarvan je weet dat je er niks aan kunt doen. Ik wilde eerst naar Ghisbert rennen om hem te helpen, maar besefte me dat die er zo raar bij lag dat ik niks kon beginnen.

Als je dan hoort dat die Italiaan het niet heeft overleefd, is dat toch heel, heeel bitter... '(

Het stuk gras waar Perilli over reed was op zich niet super drassig, maar er is een risico dat als je met 200 door het gras ploegt je de motor niet houdt. 99 van de 100 keer gaat het goed, maar die ene keer.....

Het klinkt misschien heel raar, maar ik probeer er voor mezelf een totaal plaatje van te maken, van alles wat is gebeurt, hoe iedereen (hulpverlening) werkte enzo, dus mocht je foto's hebben en ze met me willen delen, dan mag je ze me als je wil wel toe mailen (zie profile)


Rust in vrede Allessio

Jarenlang heb ik ook langs de baan gestaan. Gelukkig heb ik zoiets nooit meegemaakt. Maar ik weet hoe je je als baco / ehbo-er voelt na een ernstig ongeluk. Daarom wil ik ook allen, die bij de hulpverlening waren betrokken ook sterkte toewensen.
Maar ook gaan mijn gedachten uit naar Perilli en zijn familie en team.
Ook zij hadden op een ander weekend met een ander verloop gehoopt

EgbertO
 
Heeft die lul van studio sport dat echt gezegd????
Normaal kijk ik wel, maar ik zat op de motor opweg naar huis...
Kwam van Assen en heb het gemist.
Ik ga het controleren en een email sturen naar nos studio sport.
Erg ongepast van hen.
Ik hoop dat er meerdere zullen zijn die met mij een email sturen naar studio sport. Wellicht (als een hoop het doen!) helpt het iets???......
Anders kunnen ze bij de NOS beter :X

vrees dat het ze echt geen zak interesseert bij studio sport :(
Jaren geleden toen Nagai verongelukte tijdens het WSB in Assen wist je als toeschouwer ook niet hoe hij er aan toe was, maar dan zijn er bij studio sport als de kippen bij :r alleen uit ziekelijke sensatie lust. Maar als er voor de aanvang van een voetbal wedstrijd mensen worden doodgedrukt is dat een maatschappelijk probleem en wordt de wedstrijd zonder morren uitgezonden :r
 
Heel erg voor die 20jarige italiaan, Ghisbert en de sport.

Wij waren ook mooi op tijd voor de eerste race... zaten op de stekkenwal en hebben alles zien gebeuren, keek precies op dat moment richting ruskens hoek en zag hem aan komen... Kom al lang op het TT-circuit, ben gewend dat coureurs na een ongeluk opstaan en evt. wat handtekeningen uitdelen... dit was dramatisch anders. Heb de rest van de races voordurend zitten kijken met in mijn achterhoofd een stemmetje: "als ze maar niet vallen", en een raar gevoel in mijn maag.
Op de terug weg ook nog een car-crash zien gebeuren (15 auto's voor ons) tussen amersfoort en utrecht.. was een rare dag. Vandaag nog vaak aan terug gedacht en voor ogen gehad.
Had trouwens mijn camera bij me en een behoorlijke zoom lens, maar geen haar op mijn hoofd die hier foto's van wil maken. Ik maak foto's om naar te kijken, dit soort dingen wil ik nooit zien (dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening).
 
Wat is dat een afschuwelijk beeld hoe hij alleen daar ligt.....
Dit kan je toch niet maken joh...om iemand zo te laten liggen...
Heeft hij z'n helm verloren tijdens de crash?
Gisbert van ginhoven zal hier ook wel een trauma aan over houden ;(
 
R-dax, hoe bedoel je dat? Wat wil je dat we met een zwaar gewond iemand doen? :?

Die geachte had ik eerst ook... zo van: waarom lopen ze nou eerst naar die motor, terwijl er 2 levenloos liggen... later bedacht ik me dat dit het beste was.. mensen gaan verplaatsen die er zo bij liggen, schijnt niet echt slim te zijn, voor bv. verlammingen... je kunt het beter overlaten aan de mensen die er echt verstand van hebben, voordat je nog meer schade aanricht dan er al was...

Ik zal je mijn foto's mailen...
 
Had trouwens mijn camera bij me en een behoorlijke zoom lens, maar geen haar op mijn hoofd die hier foto's van wil maken. Ik maak foto's om naar te kijken, dit soort dingen wil ik nooit zien (dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening).

Dat vind ik nou echt onzin... als een bekende van mij zo'n ongeval zou hebben gehad (waarvan ik uiteraard hoop dat dit nooit gebeurt), dan zou ik hier graag zo veel mogelijk foto's van willen hebben, om een goed beeld te kunnen krijgen van wat er gebeurt is...

Ook zou ik niet willen dat uitlooprondes en huldigingen ingetogen gevierd zouden worden als ik zelf dodelijk zou verongelukken... je bent dan toch een motorgek in hart en nieren? Zou het eerder een eer vinden als elke coureur zijn achterband in de uitloopronde zou oproken als eerbetoon... maarja ieders zijn mening natuurlijk..
 
Tja, heb het ook zien gebeuren en was er ook stil van toen het persbericht voorgelezen werd.
Ik wens iedereen die de coureur gekend heeft sterkte toe en in het bijzonder toch wel degene die ertegen/overheen is gegaan.
 
Ja maar ik vond het toch ook een beetje wrang... Als winnaar weet je dat je vol in de spotlighs komt en is het ook nobel om een gebaar te maken voor de gestorven rijder eerder op de dag. Natuurlijk heb je er veel voor gedaan om te winnen en wil je dat vieren maar wat is het nu voor een overwinning als je kort daarvoor hebt gezien wat en jongen van 20 heeft gekregen die er ook hard voor heeft gewerkt!

Hij stak even zijn armen op op het moment dat ie won. Vind ik niet gek net na zo'n race. Verder reed ie zijn rondje rustig uit en vertelde in het interview nog dat ie wel blij was, maar ook droevig en dat hij meeleefde met Perilli's team. Dat had die imbecielen ook uit kunnen zenden, maar toevalligerwijze kozen ze daar niet voor...
 
Hij is niet de eerste en zal jammer genoeg niet de laatste zijn.
Ze kennen de risico,s van het vak ,maar toch blijft het k*t.
Veel respect :} :} :} :}
 
Dat vind ik nou echt onzin... als een bekende van mij zo'n ongeval zou hebben gehad (waarvan ik uiteraard hoop dat dit nooit gebeurt), dan zou ik hier graag zo veel mogelijk foto's van willen hebben, om een goed beeld te kunnen krijgen van wat er gebeurt is...
Dat mag voor jou gelden, maar de meeste mensen hebben denk ik weinig behoefte aan dergelijke foto's als het om hun familie gaat. Vooral van foto's na de crash, van de verongelukte coureur. Ik kan me voorstellen dat nabestaanden er ook niet blij mee zijn dat zulke foto's op internet rondgaan. Dat zeil hebben die baco's niet voor niets vast...
 
Laatst bewerkt:
Treurige zaak. Respect voor de betrokkenen.

Jurgen vd. Goorbergh heeft bij de introductie van de nieuwe layout van het circuit geklaagt over Ruskenhoek, dat je daar weer terug te baan op kan komen. Ik vond het toen maar gezeur van vdG. Maar zie nu het resultaat.
Assen heeft trouwens wel meer van dat soort plaatsen:
- Als het mis gaat bij het uitkomen van stekkenwal kom je bij de bult weer de baan op.
- Als het mis gaat bij het uitkomen van de ramshoek kom je bij de GT weer de baan op.
- Als je bij het uitkomen van Ruskenhoek fout gaat kom je na Stekkenwal weer de baan op. (Dit is dus iets verder als waar Perilli gevallen is.).

Volgens de Duck kwam hij aan het eind van de Veenslang van de weg af, en daar heb ik vorig jaar je vriendin zien vallen. Maar met de beste wil kan ik geen lijn bedenken die haar weer terug het circuit op zou hebben gebracht. Dus dit moet echt vreemd zijn gegaan! Vooralsnog heb ik iig meer vertrouwen in vdG als coureur dan als helderziende...

Hier zijn allemaal al zware ongevallen gebeurt of bijna. Ik heb eens een rijderloze fiets wel bij de GT tussen een groepje van vier heen zien stuiteren. Eng.
 
Die geachte had ik eerst ook... zo van: waarom lopen ze nou eerst naar die motor, terwijl er 2 levenloos liggen... later bedacht ik me dat dit het beste was.. mensen gaan verplaatsen die er zo bij liggen, schijnt niet echt slim te zijn, voor bv. verlammingen... je kunt het beter overlaten aan de mensen die er echt verstand van hebben, voordat je nog meer schade aanricht dan er al was...

Ik zal je mijn foto's mailen...
Nou snap ik het. Ik twijfelde tussen Ghisbert en z'n motor. Normaal ga ik eerst naar de coureur, maar deze lag er zo raar bij dat ik er dan niks aan kan doen. Ik heb niet de kunde de coureur dan te helpen. Dan zorg ik er liever voor dat de motor veilig wordt gesteld dat als de EHBO eventuele actie's onderneemt, de motor al weg is en ik dan alsnog kan helpen.
Bedankt voor de foto's trouwens
 
R-dax, hoe bedoel je dat? Wat wil je dat we met een zwaar gewond iemand doen? :?

Vat het maar niet als kritiek op Villie! Ik vind dat je er tijdens het gebeuren zelf en ook hier op het forum heel goed mee omgaat en ik vind het een geruststelling dat, als ik tijdens het beoefenen van mijn hobby onderuit zou gaan, mensen aan de baan staan die zo betrokken zijn als jij.
 
R-dax, hoe bedoel je dat? Wat wil je dat we met een zwaar gewond iemand doen? :?
Alle respekt :} :} :} voor de baco's,het is zeker het beste om iemand te laten liggen,
of hadden jullie net als met Katoh op Suzuka moeten doen?
Hier was al met de presentatie van de nieuwe layout voor gewaarschuwd,en
niet alleen door Jurgen(ook Robberts en Rossi o.a)maar ja wat weten die er nou van hè :( :( :( :( :(
Ghisbert het beste met je,je kon er helemaal niks aan doen.
Misschien leren die yuppen die van Assen een pretpark willen maken er iets van,
maar ik heb er een hard hoofd in,Hr Vaassen verkondigde al direkt dat Assen toch heel veilig is,maar ik krijg de indruk dat geld verdienen belangrijker is.
Het geld van die dure kaartjes zou nuttiger besteed moeten worden

Allessio Perilli see you in the next world. R.I.P

T-Bird. '( '( '(
 
Laatst bewerkt:
Nou snap ik het. Ik twijfelde tussen Ghisbert en z'n motor. Normaal ga ik eerst naar de coureur, maar deze lag er zo raar bij dat ik er dan niks aan kan doen. Ik heb niet de kunde de coureur dan te helpen. Dan zorg ik er liever voor dat de motor veilig wordt gesteld dat als de EHBO eventuele actie's onderneemt, de motor al weg is en ik dan alsnog kan helpen.
Bedankt voor de foto's trouwens

Tijdens instrukties werden we er altijd op gewezen vooral aan de veiligheid van baco's en ehbo te denken. Eerst moest de situatie veilig zijn, voordat we moesten rennen, En dat was iets waar je je maar zelden aan hield, maar bleef steeds vanuit ooghoeken kijken hoe door de rijders op vlaggen werd gereageerd. Verder was de taakverdeling dat de baco de beveiliging zou doen en de ehbo de rijder. Maar als ehbo-er wilde je ook niet graag op de knieen bij een rijder liggen op een plek waar je door omstandigheden geraakt kon worden. Ongelukken in de eerste momenten waren altijd een spanningsveld tussen eigen risiko en het beste voor de rijder. En achteraf bezien heb ik wel eens situatie meegemaakt, waarvan ik naderhand gezegd heb, dat ik het anders had moeten doen. Soms wel eens wat te veel risiko's genomen. Met die ervaring kijk ik naar de hulpverlening en weet hoe moeilijk het soms kan zijn. Je moest in split-seconds beslissingen nemen. Beslissingen waar je naderhand bij het hek door omstanders op werd aangesproken. Maar achteraf is altijd de juiste werkzijze beter vast te stellen.

EgbertO
 
heel verhaal.... ziekelijke sensatie lust.


Zoals het overgrote deel van het publiek en de mensen die thuis kijken.
Als er een crash is vinden we het allemaal fantastisch, als iemand overlijdt is het erg.

Het is vooral erg hupocriet om hier te doen alsof iedereen zitten te wachten op een perfecte race, het zijn de crasches die mensen lokken zowel bij SBK als F1 en andere takken van auto en motorsport.

EDIT:: het blijft een erge situatie voor de hulpverleners en toeschouwers, al de mensen wens ik dan ook sterkte toe bij de verwerking
 
Laatst bewerkt:
Tragedie ... was een verschrikkelijke domper op een dag die perfect had kunnen zijn.
...
Hier was al met de presentatie van de nieuwe layout voor gewaarschuwd,en
niet alleen door Jurgen(ook Robberts en Rossi o.a)maar ja wat weten die er nou van hè :( :( :( :( :(
Ghisbert het beste met je,je kon er helemaal niks aan doen.
Misschien leren die yuppen die van Assen een pretpark willen maken er iets van,
maar ik heb er een hard hoofd in,Hr Vaassen verkondigde al direkt dat Assen toch heel veilig is,maar ik krijg de indruk dat geld verdienen belangrijker is.
Het geld van die dure kaartjes zou nuttiger besteed moeten worden

Allessio Perilli see you in the next world. R.I.P

T-Bird. '( '( '(
Wat een bullshit ... Assen is en blijft één van de veiligste motorrace circuits. Ben maar blij met de inspanningen van die 'yuppen', als eens gekeken hoe het wordt als de nieuwe layout klaar is? Niet alleen 1 van de beste circuits om te rijden, maar ook om te kijken. D'r zijn niet zoveel banen waar je zoveel van het circuit kunt zien. Wil je echt dat de baan superveilig wordt? Denk het niet, want dan is er als toeschouwer ook geen hol meer aan.

Neemt niet weg dat er als er iets aan gedaan kan worden, dat dit natuurlijk moet gebeuren. Misschien dat asfalt naast de baan op sommige plaatsen kan helpen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan