Dodelijk ongeval Raalte? Wie weet meer?

superfrog

MF veteraan
7 aug 2002
2.894
0
Ljubljana
Van racesport.nl:


de redactie zoekt nu verdere informatie want volgens de informatie die ons berijkt zou er in de superstock een dodelijk ongeval met een belg hebben plaats gevonden.


.......het zal toch niet waar zijn........

'(
 
Volgens mij is dat niet zo.

Heb net een kamaraat van mij gesproken ( Bob withag ) en die heeft mee gedaan met de superstock, van hem heb ik daar niks over gehoord.

Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

laten we hopen dat ik gelijk heb.

Met vriendelijke groet Dimitri
 
Het was bij de supersport!

De belg Batens is er heel hard afgegaan. Hij lag in een greppel en de motor
in het maisveld. Er was wel meteen wat paniek.
Het duurde ook erg lang voordat hij in de ambulance geladen was.

Direkt na een snelle rechtse bocht kwam hij in de berm terecht. En toen dus
gevallen. De motor was weinig van over.
 
Overleden in ziekenhuis te zwolle volgens ANPnieuws.
Race was doorgegaan omdat onduidelijk was dat het om een dodelijk ongeval zou gaan.
 
Echt superkloten man.....

We stonden er bovenop toen ie het mais invloog (bocht in sectie 4). Was direct duidelijk dat ie niet meteen meer op zou staan... Maar dit is echt even slikken.
 
Yep, ook wij stonden er (helaas) met onze neus bovenop.

Het leek er op dat hij iets naast de baan terecht kwam bij het uitkomen van een _erg_ snelle bocht. En sja, op een smal stratencircuitje als in Raalte flikker je dan een meter naar beneden de greppel in.

Toen het gebeurde nam het publiek het allemaal niet zo serieus, maar na een minuutje begon iedereen toch wel _erg_ te hopen op een beweging , al was het maar een armpje dat omhoog ging......... Niets dus.....

Kloten kloten kloten kloten.......

Kameraad van me maakte foto's.....

DSC02193_.jpg

DSC02194_.jpg
 
Tragisch ongeval overschaduwt sportief motorsportweekend op de Luttenbergring

Het leek een fantasticht motorsportweekend te worden op de Luttenbergring waar op 14 en 15 juni de ONK wedstrijden werden verreden. Na een succesvol verlopen trainingsdag op zaterdag en vijf fantastische wedstrijden sloeg zondagmiddag kort na vier uur het noodlot toe tijdens de race van de Supersport klasse. De uit België afkomstige Ivan Batens overkwam een ernstig ongeval. Aan de gevolgen daarvan is Ivan kort na aankomst in het ziekenhuis overleden. Ivan was nog geen 30 jaar. De organisatie leeft intens mee met de familie en de teamgenoten van Ivan
'(
 
"Race was doorgegaan omdat onduidelijk was dat het om een dodelijk ongeval zou gaan."

En wat anders, was het dan niet doorgegaan? Hypocriet gezeur, racen is gevaarlijk en alle betrokkenen weten waar ze mee bezig zijn.

"en wat een kutcircuit"
Arno, is dat bedoeld n.a.v. dit dodelijke ongeval, of gewoon omdat stratencircuits klote zijn? Dodelijke ongevallen komen, helaas, op ieder circuit, inclusief Assen wat toch een heel veilig circuit is, voor.
 
Heel triest. Veel sterkte voor nabestaanden, maar ook voor de dienstdoende baancommissarissen en toeschouwers. Die zullen het ook niet snel vergeten '(
 
"Race was doorgegaan omdat onduidelijk was dat het om een dodelijk ongeval zou gaan."

En wat anders, was het dan niet doorgegaan? Hypocriet gezeur, racen is gevaarlijk en alle betrokkenen weten waar ze mee bezig zijn.

"en wat een kutcircuit"
Arno, is dat bedoeld n.a.v. dit dodelijke ongeval, of gewoon omdat stratencircuits klote zijn? Dodelijke ongevallen komen, helaas, op ieder circuit, inclusief Assen wat toch een heel veilig circuit is, voor.

Dit was m'n eerste keer dat ik op Raalte was, het ongeluk is gebeurd in de bocht na ons. Wat me opviel is dat er gewoon verkanting in die bochten ligt, dat nodigd uit op extra snelheid of moet dit veiliger zijn als een plat wegdek?

Er waren veel teams niet, MRTT bijv, ik weet dat ze niet in Oss rijden vanwege t risico daar.

Ik wil alle nabestaande veel sterkte wensen met dit verlies ;(
 
"Race was doorgegaan omdat onduidelijk was dat het om een dodelijk ongeval zou gaan."

En wat anders, was het dan niet doorgegaan? Hypocriet gezeur, racen is gevaarlijk en alle betrokkenen weten waar ze mee bezig zijn.

Op zich heb je gelijk , maar aangezien we het hier over amateurs hebben is het toch _extra_ pijnlijk. In tegenstelling tot de profs moeten zij het doen op gebrekkige stratencircuits. Maarja, de charme en het gevaar van een stratencircuit zijn gelijk (voor de toeschouwers is een stratencircuit natuurlijk 10x zo gaaf).
 
Terug
Bovenaan Onderaan