Dodelijke ongelukken..

de gemiddelde persoon die hier op het forum komt is jong en doet wat met computers, oftewel veel geld. Tevens ook veel snelle motoren aanwezig en daar word vaak ook sportief mee gereden. Het is dan logisch dat er redelijk veel ongelukken gebeuren.

Ik lul het niet goed, maar ik vind het wel prettig om eens in de zoveel tijd met je neus op de feiten gedrukt te worden. In mijn achterhoofd speelt het wel mee als ik ga rijden.
 
Op dinsdag 24 juni 2003 23:06 schreef Revolution het volgende:
Ik heb het eens ruwweg uitgerekend... het schijnt dat er 400.000 actieve motorrijders in Nederland zijn (van de 1,2 miljoen Nederlanders met een rijbewijs A) en er verongelukken jaarlijks iets van 100 rijders. Da's dus 1 op de 4000..................

Mijn sommetje zal niet geheel statistisch verantwoord zijn, er zitten hier veel sportieve rijders (meer dan gemiddeld) en die lopen ook een iets grotere kans op een zwaar ongeluk denk ik.

Tsja, Dus op de 8000 actieve forummers is er misschien een die tussen nu en begin 2004 zal sneuvelen......
Zal ik dat zijn, of ben jij het?


Even een paar korte (voor jezelf te beantwoorden) vragen van eentje die binnenkort dan maar een geranium gaat kopen...

Hoeveel motorrijders ken jij die nog nooit een ongeluk met de motor gehad hebben? Hoeveel mensen ken jij die in een vergelijkbare periode met een auto schadevrij gereden hebben?
Hoeveel mazzel heb je als je na een motorongeluk nog leeft?

Voor mijzelf: Ik ken slechts EEN motorrijder van mijn complete kennissenkring die nog nooit een ongeluk met de motor gehad heeft. Van alle andere kennissen is er een grote groep die na het eerste ongeval gestopt is met motorrijden. De overigen zijn wat meer hardleers en gaan voor de tweede ronde.

Voor de correcte statistiek: Van een vage kennis van mij (een voormalige handelaar in motorfietsen) heb ik weleens het gerucht gehoord dat hij ook nog nooit een ongeluk heeft gehad. Maar ik heb hem ook nooit betrapt op motorrijden, daar had hij monteurs voor....


Ondanks het voorgaande verhaal hoor ik toch ook wel een beetje bij de hardleerse groep. Maar ik ben wel erg kleinzerig; en dus koop ik dan maar een geranium. (Heeft er iemand een pic van een geranium voor deze randstedeling, zodat ik weet wat ik precies moet kopen?)
 
Zal je net zien dat, wanneer ik besluit te stoppen met motorrijden en weer vaker met m'n koekblik naar het werk ga, ik de volgende dag in een kettingbotsing met mn koekblik tussen 2 vrachtwagens geplet wordt. :Z

wat deed jij met 80 per uur op de rechterbaan?????? :+

maar je je hebt wel gelijk. Risico's loop je overal en heb je deels aardig zelf in de hand.
 
Op dinsdag 24 juni 2003 23:01 schreef Yzf1kr het volgende:
*knip
Maar tegenwoordig is 3/4 van motorrijdend Nederland (+ een deel belgen) lid van MF. Het gevolg hiervan is dat bij ieder ongeluk dat plaatsvind tegenwoordig wel een MF'er aanwezig, of is een bekende van MF.
*knip

He, is er misschien een verstopte user database waar ik niets vanaf weet? 3/4 van motorrijdend Nederland zijn toch echt 300.000 leden. (En we hebben er nog maar 8800) :+


Op dinsdag 24 juni 2003 23:06 schreef Revolution het volgende:
Ik heb het eens ruwweg uitgerekend... ...

Mijn sommetje zal niet geheel statistisch verantwoord zijn, er zitten hier veel sportieve rijders (meer dan gemiddeld) en die lopen ook een iets grotere kans op een zwaar ongeluk denk ik.

De spijker op z'n kop. Er klopt eigenlijk heel weinig van je sommetje zo (no offense ;) ), want het aandeel sportieve rijders is op dit forum enorm. Jammer maar waar, het forum is op dit punt (nog) niet echt een afspiegeling van alle motorrijders. Waarschijnlijk gaan we dus dit jaar nog meer van deze nare berichten tegenkomen.
 
Laatst bewerkt:
geranium.jpeg

geranium.jpg
geranium.gif
 
Op woensdag 25 juni 2003 10:40 schreef PentAr het volgende:
(Afbeelding)
(Afbeelding)(Afbeelding)
ja... mooi hoor, maar geef mij maar de motor, krijg last van hooikoorts van die dingen :+

blijft zwaar k*t die ongelukken, maar of'k het ervoor ga laten... neuh

heb geen zin om in de glazen kast te gaan zitten, met fluwelen handschoentjes aan, om dan volgend jaar te horen dat'k kanker heb en nog hooguit een jaartje krijg...

live it to the max, while it lasts
 
You only live once!!
So enjoy it while it lasts!!
Dus als je gaat voor Bonzaisnoeien so be it :Z
Ik heb adrenaline nodig en afdroogvoer dus...... ik rij motor })
Zelfs na 3 schuivers en 2 ongevallen waarvan 1 ernstig ben ik niet van de tweewieler af te krijgen.
Noem het dom, stom of gewoon STALEN BALLEN ik kan niet zonder :P
 
Ik heb nog nooit gedacht dat ik moest stoppen met rijden...omdat ik me vantevoren bewust was van de risico's.
Ik rijd me liever te pletter op de motor, en dat ik kan zeggen: ik heb geleefd! Dan dat ik mn leven overleef...
Ik leef liever 35 jaar, dan dat ik 65 jaar overleef...
 
Mooie bloemen, die ga ik eens wat vaker bekijken! ;)


Klinkt stom, maar ik vind het wel prettig om te lezen dat ik niet de enige ben die steeds meer gaat twijfelen of de fun wel opweegt tegen de risico's.

Als ik alleen zou zijn is het anders, dan weet ik dat het m'n leven kan kosten en dat risico ben ik voor mezelf bereid om te nemen.

Ben nu verloofd en dat verandert het plaatje wel wat, want dan zou ik iemand achterlaten, en dat idee vind ik maar moeilijk om mee om te gaan.

En natuurlijk kan je ook van de trap af flikkeren, maar het is gewoon een feit dat met een wat sportievere rijstijl de kans op brokken ook groter is. (zelfs buiten je eigen schuld).
Ik vlieg ook liever met een auto de bocht uit dan met de motor, want de overlevingskans is met de auto nu eenmaal wat groter.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar heb me wel voorgenomen om nooit meer een bocht met vangrail te gebruiken voor m'n bochtjes. (bye bye, bdhvdrp..)
 
Ik ben zelfs pas gaan motorrijden nadat mijn schoonbroer met zijn motor verongelukt is. Dus nee, het schrikt mij niet af. Iedereen weet dat als er "iets" gebeurd, je met de motor maar weinig te vertellen hebt en dat je altijd geluk hebt als het goed afloopt. Maar dat risico neem je als je opstapt.
Het zal misschien ook wel aan de rijstijl liggen hoeveel risico je loopt, iemand die flink gast en de bochten pittig wil nemen loopt waarschijnlijk wat meer risico dan ik omdat ik van wat relaxter toeren houdt. Maar ik denk ook dat 9 van de 10 ongelukken te wijten zijn aan overige weggebruikers (correct me iff i'm wrong) die je over het hoofd zien en je snelheid niet inschatten.
Het blijft dus goed uitkijken, maar zeker ook flink genieten op je bike :]
 
Waarschijnlijk gaan we dus dit jaar nog meer van deze nare berichten tegenkomen.
Niets waarschijnlijk, die komen er nog wel. dat klinkt even hard, ik weet het...Maar blijf reeél, er blijven mensen vallen waarvan (hopelijk niet) sommige ernstig. Is met elke tak van sport zo in het verkeer.

Kans op een vliegtuigongeluk is 1-26.000 jaar !! En toch gaan er elk jaar een paar kisten '( Zou het vliegtuig kunnen zijn waar jij in zit.

Het is allemaal net als met een staatslot....

Lekker rijden dus, geniet ervan. We kunnen gelukkig niet in de toekomst kijken.
 
Als je in druk verkeer met een normale portie gezond verstand rijdt bespaar je jezelf al een hele hoop ellende. 9 van de 10 "momentjes" zijn bij mij toch altijd in combinatie met het overige verkeer.
(Vooral de 5 uur spits is hel. Dan hebben ze allemaal bloeddoorlopen ogen om zo snel mogelijk thuis te komen en zien ze je echt niet).

Het gas gaat wel open op een rustige 80km weg of bij de oosterburen :] :] .
 
Ik twijfel heel vaak (zeker na een rot bericht) of ik er niet mee moet kappen maar als ik dan weer een stukkie rij vind ik het weer errug leuk.....
 
Tis wel een van de redenen waarom ik mijn motor heb ingeruild tegen een andere.
Dat snelle is voor mij (in mijn ogen) gevaarlijker voor mijn rbw en die wil ik ook niet kwijt.
Ik ga dus tijd spenderen op het circuit *D
 
Net als veel anderen heb ik ook mijn twijfels. Niet om te stoppen, maar wel om met een iets andere mind-set te rijden. Ik bedoel dus om met iets meer verstand te gaan rijden.
Ook om wille van het thuisfront heb ik het klaverblaadjes rijden eraan gegeven.

In overzichtelijke situaties blijf ik natuurlijk wel lekker een bochtje pakken.
 
Ik denk er wel over na...maar vaak pas na dat ik de "zonde" begaan heb!
Reed langs de Vecht bij Loenen 260....lag s'avonds in bed de dag te overdenken...toen kwam wel ff in me op "wat als...."
Ach, ik rij nog steeds en voor mijn gevoel doe ik geen "gekke" dingen. Gewoon koppie erbij houden, en er op rekenen dat anderen je niet zien.

Zwagertje en oom hebben hun motor aan de wilgen gehangen....met als reden, waarom het gevaar opzoeken...Ach heb ik wel begrip voor als je thuis een vrouw en kinderen hebt zitten...

O-)
 
Ik zie een paar reacties waarin vermoed wordt dat mensen met sportieve motorfietsen, waarvan er hier veel zijn, meer bij ongelukken betrokken zonden zijn. Blijkt echter niet waar te zijn, de chopperrijders onder ons zijn de grootste brokkenpiloten.
Nu is dat wel verklaarbaar: chopperaars willen nog wel eens beschonken op de motor stappen, er zijn relatief veel vrouwen bij, zijn vaak niet erge goede rijders(sters) en choppers hebben beroerde wegligging en ditto remmen. Oh ja, ze zitten ook laag, waardoor ze niet gezien worden en zelf geen overzicht hebben.

Sportieve motorrijders hebben over het algemeen een groter besef van het gevaar, drinken absoluut niet als er motor gereden moet worden en hebben betere kleding aan.
Echter het gaat minder vaak fout bij sportieve motoren, maar als het fout gaat, gaat het ook meestal met meer snelheid.

Oh ja, hoe meer mensen je kent, hoe meer verdriet je tegenkomt. Andersom is echter ook waar. Dus kan je niet tegen de confrontaties met de ellende van het leven, dan moet je maar ergens alleen op hei gaan zitten, mis je echter ook de goede kanten.
 
heb zelf ook wel eens de gedachte.....

in de groep waarin ik rij ben ik de enige die nog geen crash heeft
gehad.... is een raar gevoel.... ben ook minder extreem gaan rijden
probeer meer veilige marge in te bouwen... maar ongelukken gebeuren ook
door toedoen van anderen...

ik fiets redelijk veel en heb meer crashes gehad met de mountenbike en de
race fiets dan men de motor... vooral het mountenbiken is ook niet zonder
gevaar... loop al een maand met gekneusde nieren en een rug die niet helemaal
recht meer was... dankzij een val met de amstel gold race...

ps. leven geeft geen garanties je kunt ook een hartaanval, hersenbloeding...etc.
krijgen je weet het niet.....

FE
 
Laten we beginnen met elkaar wat minder "gek" te maken.

b.v. niet schaamranden,maar veiligheids banen,zo zijn er wel meer. ;)
 
Nu is dat wel verklaarbaar: chopperaars willen nog wel eens beschonken op de motor stappen, er zijn relatief veel vrouwen bij, zijn vaak niet erge goede rijders(sters) en choppers hebben beroerde wegligging en ditto remmen.

Dat van die choppers zou ik kunnen geloven als dat door officiële cijfers gestaafd wordt, maar dat vrouwen slechter rijden lijkt me stug. Defensiever misschien, maar slechter :?
 
Ik zie een paar reacties waarin vermoed wordt dat mensen met sportieve motorfietsen, waarvan er hier veel zijn, meer bij ongelukken betrokken zonden zijn. Blijkt echter niet waar te zijn, de chopperrijders onder ons zijn de grootste brokkenpiloten.
Nu is dat wel verklaarbaar: chopperaars willen nog wel eens beschonken op de motor stappen, er zijn relatief veel vrouwen bij, zijn vaak niet erge goede rijders(sters) en choppers hebben beroerde wegligging en ditto remmen. Oh ja, ze zitten ook laag, waardoor ze niet gezien worden en zelf geen overzicht hebben.

Sportieve motorrijders hebben over het algemeen een groter besef van het gevaar, drinken absoluut niet als er motor gereden moet worden en hebben betere kleding aan.
Echter het gaat minder vaak fout bij sportieve motoren, maar als het fout gaat, gaat het ook meestal met meer snelheid.

Oh ja, hoe meer mensen je kent, hoe meer verdriet je tegenkomt. Andersom is echter ook waar. Dus kan je niet tegen de confrontaties met de ellende van het leven, dan moet je maar ergens alleen op hei gaan zitten, mis je echter ook de goede kanten.


vergeet hun SLECHTE kleding niet te vermelden
Hoe vaak zien we die shoppers nie in tietshirtje en korte broek op een motor zitten??>

Dus goede kleding is van levens belang.. :}
 
Nou vriendelijke weggebruikers....

Ik weet het niet hoor maar er word wel heel erg geschoten naar verschillende groeperingen. :( Sssjjjoppers, Vrouwe, Rakketten enz???

Vooral vrouwen vind ik zeer zwakke opmerking. :r
Ben van mening dat het niks uitmaakt wat je bent of wat je rijd.
Een ongeluk zit helaas in een klein hoekje groot of klein.
En hoe je je in het verkeer bevind maakt ook niet uit.
Kijk eens naar een ander forum van Auto liefhebbers bv daar lees je niet veel anders.

Zeker is op een forum kom je dit soort dingen gewoon meer tegen. Als je geen internet zou hebben zou je meer dan de helft niet weten!!
 
Denk er ook wel bij na, vooral omdat ik geen eigen fiets heb. De kick is dan alleen maar groter als je eens in de zoveel tijd weer effe mag. Dan wil je effe een keer die 200+ halen! Tenminste ik.
Nu een VFR 800i voor een tijdje te leen wegens berging gebrek van de eigenaar dus kan nu mooi wat ervaring opdoen. Aangezien ik hem te leen heb moet ikw el voorzichtig doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan