Dodelijke ongelukken..


OVER VROUWEN
Het is een feit dat vrouwen over het hele gemiddelde minder brokken maken dan mannen in het verkeer. Ze nemen simpelweg minder risico's.

Maar wat je bij motorrijden nodig hebt om te overleven (zolang we het dus niet hebben over het zelf opzoeken van gevaar en het beperken daarvan) is controle over je bike.

Begrip van wat ie doet onder welke omstandigheden:
Ik heb het hier dus over de vaardigheid van het besturen van een motor (mag ook een ander voertuig zijn)

En ik weet wel redelijk zeker dat mannen dat beter kunnen. Alleen omdat ze dat beter kunnen en ook nog es man zijn komen ze ook vaker in de problemen.
Wil ik nog wel even kwijt dat ik liever alleen maar vrouwen dan mannen op de weg zou willen zien. Ze zijn meestal niet zo makkelijk gefokt als mannen (including myself)


ON-TOPIC
Ik ken niemand die ooit een zware crash heeft gehad en ben zelf nog nooit onderuit gegaan. Maar al die berichten raken me wel, ben toch al wat angstig.

Toch kan ik het niet laten te de boel voor mijzelf te beredeneren.
-Die kerel die afgelopen weekend was aangereden zat wellicht te dicht op zn voorligger.
-Gasten die bijv. op PPP de vangrail invliegen waren waarschijnlijk flink aan het pushen.

etc,..etc..

Het grootste gevaar is denk ik je eigen verlies van concentratie waardoor je jezelf in de shit brengt zoals bijvoorbeeld het te dicht achter je voorligger rijden.
 
Laatst bewerkt:
In het begin van mijn motor-carriere heb ik een aanrijding gehad met een auto (XT600 vs Opel Kadett), wat resulteerde in een gebroken sleutelbeen, wat hechtigen en een paar honderd gulden schade. Het was mijn eigen schuld (niet goed opletten) en ik wist dat direct. Ik wist meteen dat ik gewoon door zou gaan.
Ergens halverwege mijn carriere een bijna-aanrijding gehad. Ook weer mijn eigen schuld (wéér niet goed opletten) en weer bestond er geen twijfel over dat ik door zou gaan.
Een paar jaar terug is een vriend en collega dodelijk verongelukt (hij reed hard, een bestelbus kwam uit een onoverzichtelijke straat en de bestuurder daarvan keek niet). Iemand zei tegen mij:"Doe dat ding weg." Ik hoefde niet na te denken, ik schudde gelijk "nee".

Je bent een motorrijder, of je bent het niet.

Als je tijd gekomen is, of het nou aan jezelf ligt of niet, dan is je tijd gekomen. Het is alleen lullig voor de nabestaanden.
Je kunt er alleen maar voor proberen te zorgen dat je de risico's zoveel mogelijk beperkt (dan maar minder plat de bocht door).

Die geraniums zijn voor mij geen optie. :+

:]
 
Komt hard aan al die mededelingen van ongelukken '( dat wens je niemand toe!!
-------------------------------->>>
Houd wel van bloemen geen geraniums :) !!
Dus Live Life 2 the Max :+ of zo iets
* we kunnen altijd nog afremmen })
 
het is zeker vervelend die ongelukken, echter hoe kl*ten het ook is, het is de realiteit.
ik rij zelf nu dikke 20 jaar motor zonder onderbreken en denk er niet aan om te stoppen.
Ik ben nogal een saaie zak, zo'n beetje al mijn vrije tijd gaat in motorrijden en alles wat erbij komt zitten. Ik zou niet weten wat ik met al die vrije tijd moet doen als ik zou stoppen ;)
 
Those people who tell you not to take chances
They are all missing on what life is about
You only live once so take hold of the chance
Don't end up like others the same song and dance
 
ik wil hier even iets over kwijt.

De veiligheid op de motor ligt voor 90% bij jezelf.
zoals ik hier veel op het forum lees racen de meeste mensen vaak boven de 200 km/h en nog harder. ik vind het dan niet gek dat deze mensen ooit een dodelijk ongelijk krijgen want zeg nou zelf als jij met 200 onderuit gaat en je komt maar een paaltje tegen dan vertel je het echt niet na.. met 120 km/h waarschijnlijk ook niet maar met 120 kun je nog veel beter corrigeren met de motor.

als alle motor rijders gewoon verantwoord rijden. dus niet extreem racen. want daar hebben ze circuits voor toch? ik rij zelf ook wel eens harder maar mij zie je echt niet boven de 150 a 160 uitkomen. ik vind het zelf niet eens prettig rijden ookal vind ik een R1 of een CBR ontzetten cool en mooi en hou ik van snelheid.. ik heb zelf een Fazer 600 gekocht vorige week en ik weet dat deze de 200 ook makkelijk haalt maar ik zal dat op de weg nooit rijden.. daarvoor race ik liever 2 of 3x per jaar op een circuit. en scheur ik daar met een R1 250 km/h

ikzelf heb nog geen ongeluk gehad en ik vind mezelf een verantwoorde rijder. ik hou bijna overal rekening mee. ook in files dat auto's ineens van rijbaan verwisselen. of dat een auto mij misschien niet ziet.

ik denk dus dat zeker de helft of misschien wel meer van de ongelukken heel makkelijk voorkomen kunnen worden en dat het aan de motor rijder zelf ligt. ik weet dat er ook gevallen zijn die onvoorkombaar zijn.

dit moest ik even kwijt. ik heb dit niet getypt om motorrijders in discrediet te brengen maar gewoon om uit te leggen hoe ik over de meeste ongelukken denk. bij mij gaat veiligheid echt boven alles. zelfs boven plezier!! (lees racen :) )
 
ik wil hier even iets over kwijt.

De veiligheid op de motor ligt voor 90% bij jezelf.
zoals ik hier veel op het forum lees racen de meeste mensen vaak boven de 200 km/h en nog harder. ik vind het dan niet gek dat deze mensen ooit een dodelijk ongelijk krijgen want zeg nou zelf als jij met 200 onderuit gaat en je komt maar een paaltje tegen dan vertel je het echt niet na.. met 120 km/h waarschijnlijk ook niet maar met 120 kun je nog veel beter corrigeren met de motor.

als alle motor rijders gewoon verantwoord rijden. dus niet extreem racen. want daar hebben ze circuits voor toch? ik rij zelf ook wel eens harder maar mij zie je echt niet boven de 150 a 160 uitkomen. ik vind het zelf niet eens prettig rijden ookal vind ik een R1 of een CBR ontzetten cool en mooi en hou ik van snelheid.. ik heb zelf een Fazer 600 gekocht vorige week en ik weet dat deze de 200 ook makkelijk haalt maar ik zal dat op de weg nooit rijden.. daarvoor race ik liever 2 of 3x per jaar op een circuit. en scheur ik daar met een R1 250 km/h

ikzelf heb nog geen ongeluk gehad en ik vind mezelf een verantwoorde rijder. ik hou bijna overal rekening mee. ook in files dat auto's ineens van rijbaan verwisselen. of dat een auto mij misschien niet ziet.

ik denk dus dat zeker de helft of misschien wel meer van de ongelukken heel makkelijk voorkomen kunnen worden en dat het aan de motor rijder zelf ligt. ik weet dat er ook gevallen zijn die onvoorkombaar zijn.

dit moest ik even kwijt. ik heb dit niet getypt om motorrijders in discrediet te brengen maar gewoon om uit te leggen hoe ik over de meeste ongelukken denk. bij mij gaat veiligheid echt boven alles. zelfs boven plezier!! (lees racen :) )
Je bent gewoon helemaal geweldig zeg. :}
 
Sinds ik hier op motorforum meelees, ben ik ineens een beetje anders gaan denken. Dat heb ik ook aan mijn vriend verteld.Ik ben niet bang om dood te gaan(alhoewel), maar ik laat wel een stel kinderen achter die mij nog héél erg nodig hebben. Als ik dat tegen iemand zeg krijg ik meteen te horen: ik begrijp jou ook niet hoor!Dat je dat risico neemt!
Maar......stel je voor mijn vriend rijdt netjes 120 in zijn auto en is een slechte chauffeur? Dan maar liever bij kwakbak achterop die snel rijdt maar oplet als een havik en alles ziet.En als er iemand een ongeluk krijgt en zijn leven verliest, waarom mag dat hier dan niet vermeld worden? Is wel een laatste eer die de meeste motorrijders op prijs zouden stellen.En laat je even nadenken, is toch niets mis mee?
 
Blijkt echter niet waar te zijn, de chopperrijders onder ons zijn de grootste brokkenpiloten.

Pfff. wat een hoop ongefundeerde ongenuanceerde vooroordelen/cliches in 1 posting zeg...Waar haal je al die "wijsheid" vandaan? Uit je duim ?

Nu is dat wel verklaarbaar: chopperaars willen nog wel eens beschonken op de motor stappen,
??? Dus alle chpperrijders zijn alcoholisten? Ik rijd chopper en ben er trots op dat ik zelfs na 1 biertje besluit niet meer op de motor te stappen maar mij lekker naar huis te laten brengen.

er zijn relatief veel vrouwen bij,
??? Dus vrouwen rijden slechter dan mannen? Wat een onzin zeg...wordt eens wakker/volwassen (misschien allebei).

zijn vaak niet erge goede rijders(sters)
??? Dus een chopperrijder kan slechter rijden?

en choppers hebben beroerde wegligging en ditto remmen.
??? Misschien wel eens op school over gelezen: Remafstand = snelheid * vertraging. Als je snelheid lager is dan is je remafstand......precies.

Oh ja, ze zitten ook laag, waardoor ze niet gezien worden en zelf geen overzicht hebben.
??? In de ProMotor van juni staat een heel artikel over het gezien worden op de motor. Misschien moet je dat maar eens lezen, voordat je dergelijke nonsens uitkraamt.

Sportieve motorrijders hebben over het algemeen een groter besef van het gevaar,
??? Dus als jij bewust bent van gevaar, rij je dan beter :?

drinken absoluut niet als er motor gereden moet worden
??? Keep on dreaming.... :z

en hebben betere kleding aan.
??? Tuurlijk joh..... Alsof dat de MF'ers die we allemaal moeten missen geholpen zou hebben.... :(

Echter het gaat minder vaak fout bij sportieve motoren, maar als het fout gaat, gaat het ook meestal met meer snelheid.

??? Dus...volgens mij lul jij je nu zelf helemaal vast.

Denk maar eens op wat voor fiets EvilBeaver, ROne en Henk zaten. Zij waren allemaal mannen, goede/ervaren rijders, en droegen goede kleding en waren (volgens mij) niet bezopen.

Wat wel bezopen is dat je dit soort uitlatingen doet. Bah.
Grow up and get a life....
 
wel eens gehoord van ingecalculeerd risico? iedereen doet dat: het incalculeren van risico's. iedereen denkt dat ie god is in het verkeer, en dat is vaak waar het misgaat. Het is jammer maar ik denk dat we nog vaak berichten horen in de media over omgekomen motorrijders, ook al is het nog zo zuur, het is iets waar we allemaal lering uit kunnen trekken.
 
ik wil hier even iets over kwijt.

De veiligheid op de motor ligt voor 90% bij jezelf.
zoals ik hier veel op het forum lees racen de meeste mensen vaak boven de 200 km/h en nog harder. ik vind het dan niet gek dat deze mensen ooit een dodelijk ongelijk krijgen want zeg nou zelf als jij met 200 onderuit gaat en je komt maar een paaltje tegen dan vertel je het echt niet na.. met 120 km/h waarschijnlijk ook niet maar met 120 kun je nog veel beter corrigeren met de motor.

als alle motor rijders gewoon verantwoord rijden. dus niet extreem racen. want daar hebben ze circuits voor toch? ik rij zelf ook wel eens harder maar mij zie je echt niet boven de 150 a 160 uitkomen. ik vind het zelf niet eens prettig rijden ookal vind ik een R1 of een CBR ontzetten cool en mooi en hou ik van snelheid.. ik heb zelf een Fazer 600 gekocht vorige week en ik weet dat deze de 200 ook makkelijk haalt maar ik zal dat op de weg nooit rijden.. daarvoor race ik liever 2 of 3x per jaar op een circuit. en scheur ik daar met een R1 250 km/h

ikzelf heb nog geen ongeluk gehad en ik vind mezelf een verantwoorde rijder. ik hou bijna overal rekening mee. ook in files dat auto's ineens van rijbaan verwisselen. of dat een auto mij misschien niet ziet.

ik denk dus dat zeker de helft of misschien wel meer van de ongelukken heel makkelijk voorkomen kunnen worden en dat het aan de motor rijder zelf ligt. ik weet dat er ook gevallen zijn die onvoorkombaar zijn.

dit moest ik even kwijt. ik heb dit niet getypt om motorrijders in discrediet te brengen maar gewoon om uit te leggen hoe ik over de meeste ongelukken denk. bij mij gaat veiligheid echt boven alles. zelfs boven plezier!! (lees racen :) )

Met alle respect: Dom gelul.
 
Face it, vrouwen rijden slechter/minder goed motor dan mannen. Ben nog maar weinig vrouwen tegengekomen die echt kunnen sturen (Jaja, ik weet dat er verhoudingsgewijs veel minder vrouwen motorrijden dan mannen). Waarom? Mannen zullen eerder proberen hun grenzen op te zoeken en daarmee te verleggen. Het moet en gaat dus steeds harder, waardoor de kans op een ongeval zeker niet kleiner wordt. Daarom zullen vrouwen, denk ik, eerder betrokken zijn bij lullige ongelukjes, terwijl mannen een grotere kans hebben om bij een zwaar ongeval betrokken te zijn.

De gemiddelde vrouw is veel voorzichter aangelegd, heeft minder last van geldingsdrang en zal daardoor veel minder risico's nemen. Betekent ook dat er niet zo snel grenzen verlegd zullen worden. Schijnt ook biologisch bepaald te zijn dat vrouwen informatie op een andere manier verwerken dan mannen.

Ow ja, als een vrouw een motor om laat vallen komt dat door voorzichtigheid, bij mannen is hun lompheid meestal de oorzaak. Blijft een feit dat een vrouw een subtieler en socialer wezen is dan een man 8-)
 
Op donderdag 26 juni 2003 00:23 schreef NewCaptainAmerica het volgende:
??? Misschien wel eens op school over gelezen: Remafstand = snelheid * vertraging. Als je snelheid lager is dan is je remafstand......precies.
Hoewel ik met je eens ben dat de post waarop je reageert wel erg kort door de bocht is (en ik wat dat betreft wel benieuwd ben of er cijfers zijn met ongevallen uitgesplitst naar soort motor), vraag ik me wel af naar welke school jij geweest bent. :P

Remafstand = snelheid*vertraging? Dus volgens jou is (m/s) * (m/s^2) gelijk aan m? Volgens mij is dat gelijk aan m^2/s^3. Dit lijkt in de verste verte niet op de eenheid voor remafstand... Dus met alle respect: wat je daar postte is nonsens. :)
 
In de bijlage staat op welke factoren gelet moet worden bij de auto. Aanspreektijd van de remmen is bij motoren te verwaarlozen denk ik. Denk ook wel dat een oplettende motorrijder (hopelijk) minder dan een seconde reactietijd heeft.

De som voor de stopafstand van een motor kan ik nog niet vinden, maar werd net op dit topic gewezen: http://www.motor-forum.nl/forum/topic/12221/singlepost/265434

Is wel wat anders dan ik dacht...

Bijlage: 4001_a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 25 juni 2003 21:22 schreef Remko22 het volgende:
ik wil hier even iets over kwijt.

....Hier stond een heel verhaal....

:}

En ook nog een bedankje voor het plaatje van de geranium. Ik weet nu welke bloempje ik moet halen. :+



Nog even een verhaaltje voor de enige echte die-hard doorgewinterde snelheidsmaniak (wie de schoen past...):

Ik heb nu een zo'n goede 25 jaar mijn rijbewijs. In deze tijd heb ik hoofdzakelijk met een koekblik rondgecrosst. Ik heb in deze periode een tweetal auto's in die tijd total-loss gereden.

Bij deze twee ongevallen waarbij ik een vrij nieuwe auto (0,5 en 3 jaar oude auto's) stuk heb gereden was ik niet schuldig en ik zou nog steeds niet weten hoe ik deze ongelukken had kunnen voorkomen. Wat ik wel weet is dat de overlevingskans bij een soortgelijk ongeluk met de motor niet groot zou zijn.

Verder staat er nog een total-loss motorfiets op mijn kerfstok. Omdat ik wel weet wat de oorzaak van dit ongeluk was (gewoon simpel laagvliegen) probeer ik dus mijzelf op de motor wat in te houden. Daarom heb ik ook bewust mijn huidige motor gekocht. :]

Maar als jij een voortijdig, mooi eikenhouten kistje of een glimmende rolstoel met kinbediening geen bezwaar vind, is dat jouw keuze. Mijn keuze is iets anders, daarom ga ik vanmiddag nog op zoek naar een geranium.

Overigens: Ik rij altijd in pak en ik gun jou best wel een pleziertje. Zoals ik jouw reactie interpreteer heb jij daar heel erg veel voor over. Dan moet het maar.



P.s. Ik heb jammer genoeg niet de financiële middellen om mijzelf op het circuit uit te leven. Dat is helaas wel de enige juiste plek voor het "uitleven". Dus ga ik zo af en toe maar eens kijken.
 
Tja zo heeft elke hobby wel zn nadelige kanten.. Ik heb met hockey ook een keer een hockey bal keihard tegen mn buik aangehad, ik moest er niet aan denken als die iets hoger was geweest... (in de buurt van mn gezicht).
 
Als ik dat rapport van 2 berichten hierboven lees heeft America heel andere oorzaken als NL. Check attachment. Vergeleken met de "conclusies die daar getrokken worden (1 derde van de rijders had geen rijbewijs, minder dan 50 procent droeg een helm...) hebben we in NL denk ik dat soort oorzaken goed afgeschermd.

28018
 
Tuurlijk brengt alles een risico met zich mee , maar je kan lullen wat je wil maar als motor rijder heb je toch wel veel risico dat er wat gebeurt !
Zoals die berekening van hier voor dat dus 1 op de 4000 motorrijders verongeluken is duzz maar van 1 jaar en je rijd er wel wat meer dan 1 ,michien wel 20 dus dan wordt het al 1 op de 200.
Zo kun je het natuurlijk niet helemaal zien want je leert steeds meer en je wordt ook ouder, maar ik twijfel soms ook wel mede om dat ik weet hoe ik rijd.
Heb al 1 keer een schuiver gemaakt met 120km/u en dat zet je wel aan het nadenken.
Maar ja laten we het motor rijden niet verknallen door eigenlijk dit domme gelul :+

Drive Safe !
 
Daarom zullen vrouwen, denk ik, eerder betrokken zijn bij lullige ongelukjes, terwijl mannen een grotere kans hebben om bij een zwaar ongeval betrokken te zijn.

Stoer! Deze man tekent voor een lullig ongelukje ipv een zwaar ongeval.
 
Zeker als je dan terugdenkt met welke snelheid we vorige week naar zolder gereden zijn.
Hoe zit het met jullie twijfels ?

Het heeft geen zin om te twijfelen aan je rijstijl nadat je weer thuis bent. Als je niet in staat bent om na te denken tijdens het motorrijden ben je een vliegend zelfmoordcommando |(
 
Ik rij vanavond van Ermelo naar Nijmegen via Kootwijk/Kootwijkerbroek.
Op de splitsing met de doorgaande weg N30x ? zie ik een brandende klassieke rode motor liggen. Berijder lag aan de andere kant van een vluchtheuvel. Enige troost is dat de bestuurder niet heeft geleden. Was net gebeurd, hulpdiensten lieten nog zeker 10 minuten op zich wachten. Wat een onwezelijke sfeer.

Zo'n klote auto die waarschijnlijk verblind door de zon voor de motor is afgeslagen, geen remsporen zichtbaar.


R.I.P onbekende ;( ;(

Sterke aan de nabestaande

[me]DutchR1 die net zijn moeilijkste rit ooit erop heeft zitten.[/me]
 
Ik rij vanavond van Ermelo naar Nijmegen via Kootwijk/Kootwijkerbroek.
Op de splitsing met de doorgaande weg N30x ? zie ik een brandende klassieke rode motor liggen. Berijder lag aan de andere kant van een vluchtheuvel. Enige troost is dat de bestuurder niet heeft geleden. Was net gebeurd, hulpdiensten lieten nog zeker 10 minuten op zich wachten. Wat een onwezelijke sfeer.

Zo'n klote auto die waarschijnlijk verblind door de zon voor de motor is afgeslagen, geen remsporen zichtbaar.


R.I.P onbekende ;( ;(

Sterke aan de nabestaande

[me]DutchR1 die net zijn moeilijkste rit ooit erop heeft zitten.[/me]

Jij ook sterkte. Is niet nix, veel over praten!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan