Dodemansknop truukje

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
hoe gaat ie? kep lopen zoeken en zoeken maar niks gevonden.
en aangezien ik zometeen ff een stukje ga rijden wil ik het wel ff uitproberen in een tunnel 8-)
 

:Z
0712.jpg



Als je ff logisch nadenkt, wat die knop nou pcies doet...kom je er misschien achter :X
 
Volgens mij was het iets van knop om (motor slaat af) koppeling in, knop weer terug en koppeling in een keer los (dit alles geheel op eigen risico :P )
 
Volgens mij was het iets van knop om (motor slaat af) koppeling in, knop weer terug en koppeling in een keer los (dit alles geheel op eigen risico :P )

Koppeling moet dus in en uit ? Heb het enkele dagen geleden eens geprobeerd. Dodemansknop even in, daarna weer uit maar er gebeurde niks :P
 
In zijn vrij of koppeling in veel gas geven en blijven geven tegelijk de knop snel aan en uit doen en dan KNAL!!! ;) Of bedoel je wat anders?
 
koppeling moet je afblijven, gewoon je dodemans knop uit, gas vol open, tot 2 tellen, en weer aanzetten, en KLABOEM...........

ook erg fijn voor je uitlaatkleppen,NOT
 
http://forumspam.articblue.nl/post_related/yay/images/0137.jpg ((Afbeelding))

met een beetje power in je bike, leg je dan op je rug :X

Is ook wel spectaculair (voor de toeschouwers althans :+ )
 
heel simpel hoog in ze toeren rijden gas los... knop uit even paar seconden ff langer w8en gas dicht houden en knop aan :z . Dit werkt bij me GPX in iedergeval super })

Brand meteen het glaswol uit je uitlaat :P .. voor je kleppen schijnt het minder goed te zijn
 
Sorry, begreep de post niet helemaal, de " :z " is dus voor mij bedoeld :P .

Heb een tijdje niet meer gereden, ligt dus aan mij :) .
 
Met std uitlaat werkt er ook wel hoor...alleen moet je daarmee des te beter uitkijken...je HEBT namelijk meer tegendruk, dat nadat de knal in je uitlaat heeft plaatsgevonden wil de druk erges heen....en als die druk niet helemaal naar buiten kan slaat ie de andere kant op. Of richting je kleppen of je uitlaatbocht ligt in 2en (als et serieus harder klappen worden)
 
Ik hoef niet eens aan m'n dodemansknop te komen om mooie knallen uit mijn uitlaten te krijgen. Gewoon in iets hogere toeren afremmen op m'n blok (gas dicht).
Het schijnt dat de Kawa Vulcans namelijk een systeem hebben, die bij de-acceleratie (motorrem) lucht in de uitlaat pompt (direct na de uitlaat-klep). Dit zorgt ervoor, dat onverbrande brandstof alsnog in de uitlaat tot ontbranding komt en de motor aan de Amerikaanse emissie-eisen voldoet. Hierdoor krijg je mooie ploffen/knallen bij het afremmen op het blok.
 
Ik hoef niet eens aan m'n dodemansknop te komen om mooie knallen uit mijn uitlaten te krijgen. Gewoon in iets hogere toeren afremmen op m'n blok (gas dicht).
Het schijnt dat de Kawa Vulcans namelijk een systeem hebben, die bij de-acceleratie (motorrem) lucht in de uitlaat pompt (direct na de uitlaat-klep). Dit zorgt ervoor, dat onverbrande brandstof alsnog in de uitlaat tot ontbranding komt en de motor aan de Amerikaanse emissie-eisen voldoet. Hierdoor krijg je mooie ploffen/knallen bij het afremmen op het blok.
Dat heb ik ook met mijn Kawa, lekker ploffen/knallen :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan