dodenmansknop CB350F

Bike girl

MF'er
27 feb 2002
89
0
Utrecht
Wie o wie heeft een een dodenmansknop met het element eraan vast liggen van een CB350F? :?

Mijn motortje wil nl. niet meer starten.....

Van de week had hij ook even geen zin en toen ik wat gewurmd had aan de dodemansknop, hup starten. Nou afgelopen zaterdag nada....snik.
Ik vermoed dus dat het aan de dodemansknop zit, althans dat het probleem in dat elementje zit.
 
Ja maar Geert, was t niet zo dat bij de 350 de dodemansknop kortsluiting veroorzaakt en bij de 400 de verbinding verbreekt? Dus volgens mij is het net bij de 350 zo dat je hem los moet halen en aftapen. Maar goed kan het mis hebben, heb tenslotte alleen van de 400 en 550 het schema.
 
yep...is psies omgekeerd die schakelaar....Hij MAAKT dus een doorverbinding terwijl hij dat niet zou moeten doen. Dus gewoon draadje eruit trekken en klaar is klara (volgens mij....)
 
Jullie zitten met z'n allen iemand helemaal op het verkeerde spoor te zetten.

Bij alle HONDA 4 pitters geeft de dodemans knop de plus door naar de bobine.

Dus: Dodemansknop in de "aan" stand: zwart (vaste plus) wordt doorverbonden met zwart-wit (geschakelde plus voor de bobine).

Als je deze schakelaar wil overbruggen, zal je in de koplamp de draad die van de bobine komt (zwart wit uit de kabelboom) moeten doorverbinden met een zwarte draad.

Let op: het kan natuurlijk zijn dat er gerommeld is met de kleuren.

De dodemans knop is dus een verbreek schakelaar.
 
Jullie zitten met z'n allen iemand helemaal op het verkeerde spoor te zetten.

Bij alle HONDA 4 pitters geeft de dodemans knop de plus door naar de bobine.

Dus: Dodemansknop in de "aan" stand: zwart (vaste plus) wordt doorverbonden met zwart-wit (geschakelde plus voor de bobine).

Als je deze schakelaar wil overbruggen, zal je in de koplamp de draad die van de bobine komt (zwart wit uit de kabelboom) moeten doorverbinden met een zwarte draad.

Let op: het kan natuurlijk zijn dat er gerommeld is met de kleuren.

De dodemans knop is dus een verbreek schakelaar.

Klopt zeggen wij ook, maar volgens mij is het dus bij de 350 net niet het geval. Maar goed zeg het nog een keer heb geen schema bij de hand van de 350.
 
Klopt zeggen wij ook, maar volgens mij is het dus bij de 350 net niet het geval. Maar goed zeg het nog een keer heb geen schema bij de hand van de 350.

Oh, dus de bobines van de 350 hebben in de on-stand geen plus, en in de off stand wel. Nu begrijp ik het.

Nee jongens, het is bij allemaal hetzelfde.
 
Oh, dus de bobines van de 350 hebben in de on-stand geen plus, en in de off stand wel. Nu begrijp ik het.

Nee jongens, het is bij allemaal hetzelfde.
Ok ok,

maar voor de duidelijkheid je kunt ook m.b.v. kortsluiting een startonderbreker maken hoor en dan werkt de schakelaar niet als de 12v voeding. Maar dat zal dan misschien eerder bij brommers zo werken. Ach we worden er elke keer wijzer van. Zit net te denken dat ik het beeld voor me heb van het startknopje, is hier pas ook nog op het forum voorbij gefietst.

Anyway laten we on topic komen en hopen dat topicstarter er nu wat mee kan. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan