Doeken reinigen ???

Motormuis 103verkbat

Die hard MF'er
3 jul 2007
902
0
Allo allemaal,
Ben een beetje aan het sleutelen geweest en heb doeken gebruikt om het één en het andere te reinigen.
Zoals remreiniger, olie van de vervanging vering voren, lampnolie om het één en het andere te reiningen.
Dit is toen ze nog een beetje schooon waren

schoondoek.JPG


En dit na gebruik

vuiledoeken.jpg


Afijn ik weet dat het niet de beste sleutelkleur is wit maar daar gaat het me niet om het gaat me meer om om van de meuk die op de doeken zit eruit te krijgen.
Neem aan dat het allemaal niet heel bevoordelijk is alles door elkaar en dan op de motor en de handen enz. :N
Ze hoeven niet wit te worden maar olie meuk vrij.
Neem aan dat wasmachine uit den boze is aangezien olie drijft en mijn klere ook schoon eruit wil hebben :Y
Iemand bekent met dit probleem ? :X
Zoja en heb je een oplossing dan hoor ik het graag :Y :+

P.s als deze post al ergens staat, ik heb het via zoeken niet gevonden alleen de combie doeken,reinigen maar niet zoals deze , in het geval dat het er wel is SORRY ! :9 )
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je in vredesnaam poetsdoeken willen recupereren? Het kost minder energie om gewoon oude shirts te gebruiken en ze weg te mikken (liefst bij chemisch afval) dan om ze te wassen of er andere chemische rommel op loslaten.
 
Olie drijft inderdaad, totdat het wasmiddel zijn werk doet ;). Mocht je dit maffe plan door willen zetten kun je ze gewoon wassen :).
 
heet genoeg wassen met een emulgator zodat de olie grotendeels toch opgaat in het water, evt. op je basis, aangenomen dat ze daar wel wat industriële kisten hebben staan.
 
Maf ben ik wel een beetje maar dit zijn best wel de betere doeken voor het poetswerk en het opruimen van troep en je kan het hier niet kopen mijn ouders nemen ze mee uit de states, sentimentele waarden aan, snap je het niet dan :9
Nee hoor maar ze zijn gewoon heel erg fijn in gebruik net al eerder zij.
Die oude kleeding die heb ik aan met sleutelen, durf het bijna niet te vragen maar wat draag jij dan tijdens het sleutelen ? :P O-)
 
doeken weg pleuren
voor een paar euro een pak nieuwe doeken halen of oude t-shirts, handdoeken, lakens,onderbroeken (wel eerst wassen) gebruiken
 
Maf ben ik wel een beetje maar dit zijn best wel de betere doeken voor het poetswerk en het opruimen van troep en je kan het hier niet kopen mijn ouders nemen ze mee uit de states, sentimentele waarden aan, snap je het niet dan :9
Nee hoor maar ze zijn gewoon heel erg fijn in gebruik net al eerder zij.
Die oude kleeding die heb ik aan met sleutelen, durf het bijna niet te vragen maar wat draag jij dan tijdens het sleutelen ? :P O-)

Oude kleding die nog past of lekker zit *O* , de rest gaat in stukken. Prima poetslappen zijn ook oude katoenen of flanellen hoeslakens, donsdekovertreks, kussenslopen. Voor een tientje kan je in een tweedehandszaak een kuub oude katoenen kleding kopen. Daar ga je toch geen wasmiddel, chemische troep en energie in stoppen. Gewoon opgebruiken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hmm het kleine probleem is dat we hier met meerdere motoren bezig zijn en stuk of 4 a 6 denk ik we wel redden met dit jaar.
Mijn eigen en vrienden enzo, ik kan niet zoveel kleding slijten })
Dus het herbruik is voor mij wel een optie .
Die oude doeken voor een tientje heb je hier niet in de buurt had al gekeken, dus ook geen optie. :N
 
Wat ik draag als er aan mijn motor gesleuteld wordt? Gewoon mijn normale kleding ;) laat de dealer zichzelf wel vies maken ;)
 
Hmm het kleine probleem is dat we hier met meerdere motoren bezig zijn en stuk of 4 a 6 denk ik we wel redden met dit jaar.
Mijn eigen en vrienden enzo, ik kan niet zoveel kleding slijten })
Dus het herbruik is voor mij wel een optie .
Die oude doeken voor een tientje heb je hier niet in de buurt had al gekeken, dus ook geen optie. :N
Nee geen oude doeken, gewoon een kringwinkel binnen stappen en een pak thirts kopen a tien cent het stuk bedoelde ik eigenlijk. Ik heb drie oldtimers en een motor in onderhoud. Ging allemaal prima op die manier en ja, vrienden zijn heel blij als jij hun oude meuk komt ophalen ;)
 
doe je toch alle doeken ineens wassen in het wasmachien?
of samen met je werkkleding moet ook wel lukken
 
Wat ik draag als er aan mijn motor gesleuteld wordt? Gewoon mijn normale kleding ;) laat de dealer zichzelf wel vies maken ;)

Hmm dat deed ik ook vroeger totdat er het één en andere fout ging bij de dealers als 1: Denk laat ik de remolie vervangen enzo dan is het door iemand gedaan die er iets vanaf weet, en met 120 geen remen meer waarbij ik bijna de bocht uit vloog.
Waarna een vriend van mij ( in de racerij heeft gezeten ) het eventjes checkte en er uit een rechter voor remklauw een shitlading lucht kwam uitzetten en ook bij de achterrem en dan hou ik het daarmaar bij want er is meer.
Heb het bij meerdere dealers gedaan en alle gave problemen.
In het kort heb er geen vertouwen meer in dat soort zaken, vertrouw me eigen ietsjes meer.
Heb het toverboek van mij cbr gekocht en goed gereedschap en ik ken louis.de dus.
Sindsdien heb ik geen gedonder meer gehad houdt ook een xlsheet bij met onderhoudt.
Buiten het feit dat heeeeeeeel erg veel geld scheel weet ik precies wat er gedaan is.
Het is ook gezelliger met 3/4 man sleutelen die allemaal weten waar ze mee bezig zijn.
Mag misschien een middagje duren maar het bespaar een hoop en het is gezellig en naar blijkt vooral veiliger.
Sorry moets eventjes mijn ei kwijt ! O-)

Nee geen oude doeken, gewoon een kringwinkel binnen stappen en een pak thirts kopen a tien cent het stuk bedoelde ik eigenlijk
Sorry had het verkeerd begrepen! :Y
 
Laatst bewerkt:
doe je toch alle doeken ineens wassen in het wasmachien?
of samen met je werkkleding moet ook wel lukken


Ja inderdaad, dat is ook een optie. Want (vergeef me, paasmaandagochendgevoel) daar zit ook genoeg troep op. Ik was mijn werkkleertjes altijd op 60 graden met voorwasprogramma en ik heb een optie "bio" op de wasmachine, geen idee waarom het zo heet maar die waggelt je kleren een uurtje langer rond dan anders in het water. Naderhand doe ik een korte draaibeurt op 60 of 90 graden met enkel een beetje soda in het water (geen kleding) om de wasmachine te reinigen en ontvetten.

Of je gaat naar de wasserette, daar is het het probleem van degene die na je komt :)

edit: paasmaandagochendgevoeltypfouten
 
Laatst bewerkt:
Wat mooi is moet mooi blijven. Niet voor niets is dit al jarenlang ons motto.
Robijn zorgt voor alles.

RobijnkusssengevechtNatuurlijk wil je kleding zo lang mogelijk mooi houden. Vertrouw daarom op Robijn. Voor alle kleding, alle stoffen, voor elk dilemma heeft Robijn de juiste oplossing.

Je besteedt veel zorg aan de was en van je wasmiddel verwacht je hetzelfde. Dan is het prettig om te weten dat Robijn helpt kleuren mooi te houden. Juist daar ligt onze kracht.

Het productassortiment van Robijn reikt verder dan alleen bonte en gekleurde was. Zo is er Robijn Black Velvet, speciaal ontwikkeld voor de reiniging en verzorging van zwarte en donkergekleurde kleding. Want wat donker is moet donker blijven. Voor alle witte was is er Robijn Stralend Wit. Speciaal voor zomerse kleuren heeft Robijn een nieuw wasmiddel ontwikkeld: Summer Pink. Summer Pink is niet alleen goed voor zomerse kleuren, maar ruikt ook heerlijk zomers: een melange van bloemen en fruit.

Naast het uitgebreide assortiment wasmiddelen, omvat de productlijn van Robijn wasverzachters en strijk- en droogproducten.

Onze wasverzachters zorgen stuk voor stuk dat kleding lekker zacht blijft en heerlijk ruikt. Strijkwaters, droogtrommeldoekjes, geurbuiltjes, Robijn Refresh, Robijn ontwikkelt door.



en voor de rest stel ik voor dat je je account hier opzegt en lid wordt van het libelle-forum ofzo.
 
ik zou een zak citroenen kopen, al je doeken in de gootsteen doen, stop erin, 30 citroenen uitknijpen, schepje suiker en een kan water...

wedden dat je een lekkere fris ontvettend limonade sopje krijgt
 
Je moet proberen een rol te scoren die je wel eens bij bedrijven in toiletten ziet hangen om je handen aan te drogen.
Ik vraag d'r af en toe een aan de schoonmaker, ik doe er een kleerhanger doorheen (van ijzer opengeknipt) en hang die aan een rek.
Die dingen zijn perfect om mee te poetsen, knip d'r een stuk vanaf en na afloop de prullenbak in.
 
Man, gewoon in de wasmachine en daarna nog een keer wassen zonder kleren. Is de machine ook weer schoon en dat alles op 90 graden en natuurlijk CO2 neutraal.

Geen enkel probleem in de ...'er is geen betere' :+
 
Ik heb zo'n rol van een paar hondermeter doek. Bij Pols in Waalwijk gekocht/gekregen. Genoeg voor mijn klassieker; brik en woon-werk motor.

Of gewoon 1 keer aan collega's of buren vragen om hun oude hoeslakens en T-shirts aan jou te geven in plaats van weg te gooien en je hebt voor jaren genoeg.
Maar vuile doeken wassen?????? Mijn vriendin zou me heel hartelijk uitlachen en een proefabonnement op de Libelle cadeau doen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan