Doen of niet doen? Suzuki vs700 kopen bj 87

Martin49

Mijn nieuwe oude hobby bj 1986 sc21
19 dec 2019
20
20
Almelo
Beste moter vrienden!

Na drie jaar geleden mijn 900 rr om gezonheids redenen op te hebben geruimd (reed iets te vaak iets te hard) is niet goed voor mijn gezondheid.
Sta ik op het punt iets. Minder bruut aan te schaven namelijk een Suzuki vs700 uit 1987 doen of niet?

Ben benieuwd groetjes
 
Ligt er aan, ze zetten weinig km's en de eigenaren zijn vaak erg poetserig dus kan prima zijn. Ik zou geen moeite hebben om een motor te kopen uit die tijd.

Ik heb hier een 800 die nog de laatste aandacht op de carburateurs nodig heeft en een 1400 in stukjes (beide niet rijdend binnen gekomen).
Op de 800 heb ik al wel stukken gereden, maar moet zeggen dat het wel heel ''anders'' is dan een racer (heb een GSX-R 600 gehad), eigenlijk wel exact het tegenovergestelde en de 800 is al heel erg tam.

Het zijn geen motoren die je gaat pushen dus wat dat betreft zit je goed, maar het is wel echt de compleet andere kant van het spectrum dus ik denk dat het wel heel snel zal vervelen. Vooral als je toch de neiging hebt tot hard rijden.
 
 
Ligt er aan, ze zetten weinig km's en de eigenaren zijn vaak erg poetserig dus kan prima zijn. Ik zou geen moeite hebben om een motor te kopen uit die tijd.

Ik heb hier een 800 die nog de laatste aandacht op de carburateurs nodig heeft en een 1400 in stukjes (beide niet rijdend binnen gekomen).
Op de 800 heb ik al wel stukken gereden, maar moet zeggen dat het wel heel ''anders'' is dan een racer (heb een GSX-R 600 gehad), eigenlijk wel exact het tegenovergestelde en de 800 is al heel erg tam.

Het zijn geen motoren die je gaat pushen dus wat dat betreft zit je goed, maar het is wel echt de compleet andere kant van het spectrum dus ik denk dat het wel heel snel zal vervelen. Vooral als je toch de neiging hebt tot hard rijden.
Ben idd ook bang dat het snel saai word maar de intentie is voor de ontspanning lekker rond ploffen ipv adrenaline pompen.
Die ik op het oog heb is niet heel duur 1000 euro en hij start en schakelt.. Tja risico of niet dat is beetje mijn afweging nog. Wat zou het grootste probleem kunnen zijn aan dit soort machines ?
 
Dat-ie compleet uitgewoond is. Maar ook dat zal wel meevallen omdat het...... jawel, een moter is die niet uitnodigt voor mongolengedrag
 
Ben idd ook bang dat het snel saai word maar de intentie is voor de ontspanning lekker rond ploffen ipv adrenaline pompen.
Die ik op het oog heb is niet heel duur 1000 euro en hij start en schakelt.. Tja risico of niet dat is beetje mijn afweging nog. Wat zou het grootste probleem kunnen zijn aan dit soort machines ?

Ik heb een gigantische bak gezeik aan de carburateurs. De vorige eigenaar heeft ze helemaal los gehad... net als die van de 1400... en dat is in 1 bak beland... en door hem op de gok in elkaar gezet...

Nu heb ik dat allemaal terug volgens werkplaatshandboek, maar alsnog krijg ik m nog niet helemaal lekker (helpt niet dat er nog tig projecten voorrang hebben natuurlijk!) Vermoedelijk iets in het vacuüm deel.
 
Je kan 'm laten keuren. Aankoopkeuring. Dan kijken ze de dingen na die je normaal zelf nakijkt. Kost niet d wereld
 
Als ik het goed begrijp als ie op dit moment doet wat ie moet doen en geen rare geluiden produceert kan het best nog een redelijke zijn.
 
Lijkt me ook... kijk, je komt altijd wel wat tegen... We hebben zelf de laatste tijd 10, 12 tweedehandsjes in de groep erbij gekocht en niet één was compleet zonder problemen...
 
Al koop je een motor van maar 5 jaar oud, er is altijd wel iets mee. Of een startmotor die aan z'n eind loopt, banden die volledig op/uitgedroogd zijn, accu's die droog hebben gestaan enz enz enz.

Houd er met iedere motor, oud of nieuw, maar rekening mee dat je zeker €200 a €500 aan onderhoud reparaties moet doen voordat je lekker op pad kan.
 
Lijkt me ook... kijk, je komt altijd wel wat tegen... We hebben zelf de laatste tijd 10, 12 tweedehandsjes in de groep erbij gekocht en niet één was compleet zonder problemen...
Ga het gewoon doen ! Lekker poetsen in de winter en als er wat mee is zeur ik alles bij elkaar op dit forum ! Hihi nee hoor..of toch wel mischien.
 
troll.jpg
 
Zou in de plaats van die VS kijken voor een leuke VFR750 of als het nog tammer moet een SV650,VSen zijn niks als je
iets sportiefs gewend ben,zelfs een 1 pitter rijd nog leuker dan een VS700,enige leuke VS is de 1400,en als je toch
een suf gerukt chopper achtig iets wil dan zou een Honda een betere keuze zijn,een VT1100 bijvoorbeeld.
 
Zou in de plaats van die VS kijken voor een leuke VFR750 of als het nog tammer moet een SV650,VSen zijn niks als je
iets sportiefs gewend ben,zelfs een 1 pitter rijd nog leuker dan een VS700,enige leuke VS is de 1400,en als je toch
een suf gerukt chopper achtig iets wil dan zou een Honda een betere keuze zijn,een VT1100 bijvoorbeeld.

''Zelfs een 1 pitter rijdt nog leuker''. Er zijn hele volksstammen die zweren dat die het leukste rijden van alles. Iets waar ik het niet volledig mee oneens kan zijn.
 
Zou in de plaats van die VS kijken voor een leuke VFR750 of als het nog tammer moet een SV650,VSen zijn niks als je
iets sportiefs gewend ben,zelfs een 1 pitter rijd nog leuker dan een VS700,enige leuke VS is de 1400,en als je toch
een suf gerukt chopper achtig iets wil dan zou een Honda een betere keuze zijn,een VT1100 bijvoorbeeld.
Zijn helaas weer een stuk duurder. Dit is voor mij weer even een opstapper waarschijnlijk voor een jaartje. Vervolgens weer iets met meer power niet tegen mijn vrouw zeggen hoor die baalt al dat ik er weer over begin hihi..
 
Zijn helaas weer een stuk duurder. Dit is voor mij weer even een opstapper waarschijnlijk voor een jaartje. Vervolgens weer iets met meer power niet tegen mijn vrouw zeggen hoor die baalt al dat ik er weer over begin hihi..
Tja vrouwen he,maar ook met een VS kan je nog aardig hard een bochtje nemen met een wat aangepaste rijstijl.:]
 
Zou in de plaats van die VS kijken voor een leuke VFR750 of als het nog tammer moet een SV650,VSen zijn niks als je
iets sportiefs gewend ben,zelfs een 1 pitter rijd nog leuker dan een VS700,enige leuke VS is de 1400,en als je toch
een suf gerukt chopper achtig iets wil dan zou een Honda een betere keuze zijn,een VT1100 bijvoorbeeld.
@Martin49 niet naar hem luisteren, hoor... Als-tie zijn anti depressiva niet ingenomen heeft is zelfs de mooiste Ferrari een wrak
 
Terug
Bovenaan Onderaan