Doen ze dit in de rest van het land ook

Hans_V

Die hard MF'er
22 okt 2001
800
0
Heerlen
'Meldpunt rijgedrag succes'
HEERLEN - De politie weet steeds meer agressief rijdende automobilisten in Zuid-Limburg te traceren en tot de orde te roepen. Sinds de politie Limburg-Zuid als eerste in Nederland in december het meldpunt Agressief Verkeersgedrag opzette, zijn daar al ruim tweehonderd kentekens van verkeerszondaars doorgebeld. In 98 procent van de gevallen bleek de melding terecht.
Bij ernstige overtredingen of agressief rijgedrag krijgen de betrokken bestuurders van een oproep zich bij een politiebureau te melden. Van deze groep verscheen tot nu toe 95 procent op het politiebureau. "Daar erkennen bestuurders bijna altijd hun agressieve rijgedrag', schrijft chef K. Artz van het verkeershandhavingsteam van de regiopolitie Limburg Zuid in het Algemeen Politieblad.

Sommige verkeerszondaars komen er met een waarschuwing van af, maar anderen moeten een medische keuring ondergaan of een nieuwe rijtest doen. Ze komen bovendien op een lijstje te staan. "Die lijst groeit', vertelt een woordvoerder van de politie. "Met dat bestand krijgen we natuurlijk een zeker zicht op bepaalde verkeerszondaars.'

Een onopvallende motorfiets van de politie ondersteunt sinds eind maart het meldpunt door trajecten die als onveilig bekend staan in de gaten te houden. "Die agent rijdt dagelijks rondjes en constateert geregeld overtredingen', aldus de woordvoerder. De motoragent vordert gemiddeld een rijbewijs per dag in na agressief rijgedrag. Het gaat meestal om veel te hard rijden.



Burgers die in Zuid-Limburg agressief rijgedrag van anderen willen melden, kunnen het landelijke telefoonnummer van de politie bellen. Het call centre geeft de klacht door aan het Verkeershandhavingsteam in Zuid-Limburg. (ANP)
maandag 03 juni 2002

Bron De Limburger 03/06/2002

PS:Die agent rijd op een rode Pan Europeen.
 
In Gelderland hebben we de zgn. Horkenlijn.
Zelfde principe maar dan alleen voor agenten in hun vrije tijd.

Dat verhaal wat je post heb ik gelezen en vin het erg belachelijk/ver gaan en noem maar op.

Beetje kleutermentaliteit: klikspaan...boterspaan...nanananana
 
Goh, de kop van die vent staat me niet aan. Laten we hem eens even lekker pakken en de politie bellen.

:r

How low can you go!
 
De motoragent vordert gemiddeld een rijbewijs per dag in na agressief rijgedrag. Het gaat meestal om veel te hard rijden.
Ik ken ook mensen (ahum) die veel te hard rijden... Maar die doen dat echt niet uit agressieve motieven... Er is helemaal geen causaal verband tussen agressief rijgedrag en snelheid aan te tonen. Waarom noemen Duitsers die met 200+ over de autobahn scheuren de Nederlandse automobilist die met 130-140 voortsukkelt agressief? Vanwege hun algemene rijgedrag(kleven enzo), niet vanwege hun "hoge" snelheid...

PS:Die agent rijd op een rode Pan Europeen.
Heeeel onopvallend, zeg... Rode Pan + sprietje achterop = duidelijk signaal, toch?
 
Ik krijg toch rare gedachten bij het lezen van het bericht.

Laat die mannen en vrouwen van de sterke arm der wet vooral boeven gaan vangen en eens wat meer vechtsporten oefenen en meer tijd op de schietbaan door brengen in plaats van de huidige 32 uur Per Jaar, zodat de veiligheid van de burger gegarandeerd kan worden.
 
Ik ga nog bijna denken dat je als verlinkende burger één of andere premie krijgt as je maar vaak genoeg verlinkt!!!

Dat er nu zelfs burgers voor ingezet worden is diep diep triest.

[ }) ;) modus]
Wees u allen gewaarschuwd tijden bbq weekend. Ik burger ga met blik voorzien van handsfreekitje.
Nanananana...
[/ }) ;) modus]

Maar echt...waar moet het heen :?
 
Ik geloof dat ze dit in Duitsland al veel langer doen. Daar haalt niemand het in z'n hoofd om niet te stoppen voor een zebrapad...
Het kan een zinnig effect hebben, maar om nou 63x per dag gebeld te worden dat je tussen de file door gereden bent... :?
 
Waardeloos... Gaan mensen er strax weer een sport van maken om zoveel mogelijk "agressievelingen" aan te geven...

Wat een onzin. :r :r :r
 
En ik las vanmorgen in de krant dat die rooie pan
ook 's avonds rondrijdt en ook op zondag.. :r

Een of andere rotte junk die hem met een gejatte
wagen van de weg probeerde te drukken zondagavond...


Grappig trouwens dat dit weer in Heerlen is.
Vorige week heeft Heerlen '5 in het land' gehaald
vanwege een of andere spuithoerwurger.
Gisteren zag ik in 'Netwerk' een hele reportage
over de drugsoverlast en het drugstoerisme in en
rond het station...

Eerlijk is eerlijk, ze doen er wel wat aan, maar
dat moeten ze gewoon eerst keihard de kop indrukken
voordat ze zich gaan drukmaken over agressief
rijgedrag.
 
Laatst bewerkt:
Paar weken geleden in heerlen geweest. Aantal junks is inderdaad enorm. Pleuren alles op straat, veroorzaken overlast etc...

Maar nee, politie moest zich weer bezig houden met flitsen op plekken met een zo hoog mogelijke scoringskans (dus niet op plaatsen waar het nodig is).
 
Terug
Bovenaan Onderaan