Doen ze het nou of niet, die $#@ trajectcontroles

Plotje

Rookie
6 mrt 2006
9
0
Delft
Collega motorrijders,

Er is veel te doen over de nieuwe 80 km/u trajectcontroles, o.a. op de A20 in Rotterdam en bij de andere grote steden. Of ze nou wel of niet helpen tegen de files, de geluidhinder of het fijne stof weten we niet, maar ik weet wel dat iedereen zich er erg netjes aan houdt. Toch betwijfel ik of ze op deze nieuwe locaties wel werken. Omdat er bij de oude locaties (A13 bijv.) veel kinderziektes waren en ze hoe dan ook niet onomstreden zijn vermoed ik dat er nog geen enkele bon is uitgedeeld. Mijn vraag aan jullie is dan ook of er al iemand een prent heeft gekregen van zo'n nieuwe trajectcontrole, bijv. op de A20 in Rotterdam, A12 in Utrecht en Den Haag of op de ring van Amsterdam. Laat het ons weten!
 
Laat het ons weten? Ben jij meervoud? :P
Maar goed, als je wilt weten of ze echt werken moet je dat gewoon even testen ;)
Volgens mij werken ze, maar helemaal zeker ben ik niet hoor O-)
 
Opzich vind ik het wel een goede vraag. Zelf reed ik gister door de Westerscheldetunnel en we hebben met 2 man (auto) continue naar boven zitten kijken of we die apparaten konden vinden. Nee dus.

Heeft er hier iemand al een boete gekregen van de tunnel? Ik ken niemand die er een heeft gekregen (en ik kom uit de omgeving en gebruik hem zelf elke dag).
 
Die bij de A12 ga ik altijd onderdoor met 100 km, het hele stuk, nog geen prent gezien. Die bij de A4 doe ik altijd met 135 km op de teller, ook nog nooit een prent van gezien.

:]
 
Die bij de A12 ga ik altijd onderdoor met 100 km, het hele stuk, nog geen prent gezien. Die bij de A4 doe ik altijd met 135 km op de teller, ook nog nooit een prent van gezien.

:]


Volgens mij rij jij soesoeki he, dan is t makkelijk verklaarbaar; die tellers overdrijven altijd gigantisch.... :+ ;)
 
Heb van een medewerker van de KLPD (van de administratie) gehoord dat er een achterstand is van ruim 4 maanden omdat ze alles nog moeten verwerken !!

Het systeem was nog onvoldoende geautomatiseerd om alles te kunnen verwerken,

Ik ben begin dit jaar te hard door traject A12 gereden (oude rijn/lunetten) , volgens de beste medewerker (51 jr oud) kon ik deze gerust verwachten !!

Gr RDP
 
Heb van een medewerker van de KLPD (van de administratie) gehoord dat er een achterstand is van ruim 4 maanden omdat ze alles nog moeten verwerken !!

Het systeem was nog onvoldoende geautomatiseerd om alles te kunnen verwerken,

Ik ben begin dit jaar te hard door traject A12 gereden (oude rijn/lunetten) , volgens de beste medewerker (51 jr oud) kon ik deze gerust verwachten !!

Gr RDP

Maar je moet de bekeuring toch binnen 16 weken na de overtreding in de bus krijgen :? Althans dat staat op flitsservice.nl
 
Maar je moet de bekeuring toch binnen 16 weken na de overtreding in de bus krijgen :? Althans dat staat op flitsservice.nl

Als je goed leest staat er;

Dat de OvJ na 16 weken moet reageren na ontvangst van bezwaar !!

Ze mogen zelfs 8 maanden later nog een bekeuring sturen !
 
Als dat zo is dan kan ik ook nog wel wat fanmail verwachten :X

dagelijks A12 bij Lunetten /Nieuwegein + A2 thv Breukelen

+ regelmatig ring A10

Hou me niet altijd aan de snelheid O-)


Overigens nog nooit iets gehad (ook die op de A2 niet, terwijl ik daar toch een keer zeker veel te hard heb gereden , ook gemiddeld)
 
Als je goed leest staat er;

Dat de OvJ na 16 weken moet reageren na ontvangst van bezwaar !!

Ze mogen zelfs 8 maanden later nog een bekeuring sturen !

Dat staat onder:

Termijn 1: Hoe lang mag het duren voor ik een bekeuring toegestuurd krijg ?
Zestien weken (als je bv. verhuisd bent wat langer; voor huurauto's geldt 32 weken). Als het een transactie betreft, vindt de rechter 1 jaar een redelijke termijn (formeel is het 2 jaar).
 
die bij den haag is uitgeschakeld, de rest functioneerd gewoon naar behoren.
Ik zeg niet dat je volledig ongelijk hebt (hij wás sowieso uit)... maar een collega van m'n pa heeft een paar weken terug nog een mooie eveloppe met het verzoek te betalen gekregen van die trajectcontrole, dus offie nog steeds of weer uitstaat betwijfel ik ;)
 
Jij gooit de post gewoon bij voorbaat al weg :?


;)
ROFLOL

Duurde echt effe voordat ik je begreep :o ik stamelde letterlijk iets al "ja maar huh en err... huh?" :}


Maar errr, nou ja die van de A12 staat uit, vandaar ;)

En die van de A4, ik heb onze grote held Koos Spee ooit es op Wegmisbruikers horen vertellen dat ze pas bekeuren vanaf 8km te hard. Nu ga ik uit van: als ik 135 km/h rijd, dan rijd ik vast niet meer dan 131 echte kilometers. Trek daar 3% marge vanaf, kom je op zo'n 127 km/h uit. 't Is op het randje, I know :D
 
Als je goed leest staat er;

Dat de OvJ na 16 weken moet reageren na ontvangst van bezwaar !!

Ze mogen zelfs 8 maanden later nog een bekeuring sturen !

Wat wordt dan precies bedoeld met:

Termijn 1: Hoe lang mag het duren voor ik een bekeuring toegestuurd krijg ?
Zestien weken (als je bv. verhuisd bent wat langer; voor huurauto's geldt 32 weken). Als het een transactie betreft, vindt de rechter 1 jaar een redelijke termijn (formeel is het 2 jaar).

(Sorry, ik verval een beetje in herhaling)
 
Mijn vraag aan jullie is dan ook of er al iemand een prent heeft gekregen van zo'n nieuwe trajectcontrole, bijv. op de A20 in Rotterdam, A12 in Utrecht en Den Haag of op de ring van Amsterdam. Laat het ons weten!
Ik heb bijna een jaar geleden een prentje op de A12 gekregen (koekblikje) voor het seuteren met slechts 138 km/uur. Ze rekenden wel slechts 8 km/uur te snel, dus ik kwam er met 30 euro bodemlozeputbijdrage vanaf.
 
Die van de Westerschelde tunnel doet het ook hoor :X Het doet nog steeds pijn in m'n portemonee '( Heen (Westbuis) 113 waar 1oo mag...dat is 32€ enne terug (Oostbuis) 130 km/h.....dat was 129€ -O- '( ;( ...dus wees gewaarschuwd
 
En die van de A4, ik heb onze grote held Koos Spee ooit es op Wegmisbruikers horen vertellen dat ze pas bekeuren vanaf 8km te hard. Nu ga ik uit van: als ik 135 km/h rijd, dan rijd ik vast niet meer dan 131 echte kilometers. Trek daar 3% marge vanaf, kom je op zo'n 127 km/h uit. 't Is op het randje, I know :D

Lees mijn bon maar eens door dan. Gereden snelheid 87 km - 3 is 84 dus 4 km te hard (foei).
Jouw randje zit in je afwijking van je kilometerteller. Valt je topsnelheid toch tegen :+
 
De meesten doen het volgens mij, ik ga het er in ieder geval niet op gokken.

Maarrrrr als je de camara's weet te hangen scheelt dat al heel veel. De camera's hangen namelijk overal minimaal 1 viaduct of stalen brug verder dan dat de matrixborden met *80* beginnen. De meting eindigt ook weer eerder.

Nog een tip: Als je naar, of van Rotterdam rijdt via de A20, en de afslag 14/centrum neemt, dan zit je wel in het controlegebied, maar bij de afslag/oprit zelf wordt je niet gemeten. Als je dus de afslag 14 gebruikt, om de A20 op te gaan of eraf te gaan, kan je niet bekeurd worden door het systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan