Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande?

4 minuten??!??! buiten heb ik binnen een seconde of 10 “bereik”. binnen pakt ie m ook wel maar dan duurt het soms wel ff
Helaas, ik weet niet wat eraan mankeert maar dit is altijd al zo geweest.
1 minuut à 1,5 minuut als ik stil sta en dan de Rider 5 opstart.
Af en toe wil die iets sneller zijn, dan heeft ie voldoende satellieten te pakken binnen een halve minuut.

Een oudere TomTom Start met fix is 3 keer sneller met opstarten dan mijn Rider5, heel apart.
(Ik dacht vroeger altijd dat Ik de storende factor was maar dit blijkt dus niet zo te zijn)
 
Inmiddels geeft TomTom aan dat de officiële Fix er aan zit te komen.

Quote
Hello all,

Of course we assume that @tiljes only wants to help here. And, of course, we are always happy when customers help other customers here in the forum.

However, we must point out that installing software that was not developed by us poses a threat to our devices. In addition, the software was not subjected to our test routines. We therefore strongly advise against installing anything on TomTom devices that is not officially ours!

Our technicians have begun work on a Rider 2013 fix. Unfortunately, I cannot name a timeframe here.

Thank you,
Vikram
:)


Bron my sat nav is affected by the week roll over and I want to replace it with a rider 550 can this be d
Goh, zou TomTom het echt zelf gaan doen? Mooi. Tiljes heeft nog steeds mijn eeuwige dank. Hij heeft inmiddels 0.9 verstuurd, heb ik bijgevoegd voor jullie. :)
 

Bijlagen

  • ttconv-v9.zip
    14,3 KB · Weergaven: 11
Dit probleem staat veelvuldig in dit draadje;

Rider K4: After 06th of April this Rider model is unexpectedly not showing the correct time and ETA, while navigation is working as normal. We are currently working to see if an update is possible!

Men is dus bezig om de breedbeeld NAV3 Rider weer werkend te krijgen.
Deze fix is er nu ook: Fix for TOMTOM Urban Rider and 2013 WNRO
 
De ingebouwde navitomtom in de Renault Zoë van mijn vriendin was in de war. _O-
Die deed gewoon helemaal niets meer. :o
Gelukkig kon ze via haar telefoon op de bestemming komen.

Ik heb een update op een stick gezet en goân weer.

Mijn eigen twee oude Garmin Nüvi's hebben nergens last van. *O*
En bij mijn nieuwe Tom van de motor ook niet.. maar die update zelf stiekem over de WiFi of BT. :')
 
Laatst bewerkt:
De boefjes van tomtom support hebben stilletjes aan stiekem mijn support ticket maar gesloten zonder overleg of oplossing van het probleem
:(. Nieuwe ingeschoten en meteen het feedback formulier ingevuld -O-. Goed om te horen dat er gewerkt word aan de officiele fix, ik wacht daar wel even op. Mijn trip naar de vogezen zit er op, en de tomtom heeft goed zijn werk gedaan op de tijd issues na.
 
Inmiddels heeft Tiljes versie V11 uitgebracht van zijn K4 WNRO Fix.

Er is onder andere een memory leak opgelost en is het memory gebruik verbeterd.

Upgraden van oudere versies wordt dan ook aangeraden.
 
De boefjes van tomtom support hebben stilletjes aan stiekem mijn support ticket maar gesloten zonder overleg of oplossing van het probleem
:(. Nieuwe ingeschoten en meteen het feedback formulier ingevuld -O-. Goed om te horen dat er gewerkt word aan de officiele fix, ik wacht daar wel even op. Mijn trip naar de vogezen zit er op, en de tomtom heeft goed zijn werk gedaan op de tijd issues na.
Ik heb anderhalve week geleden het keuringsrapport ingevuld voor de klantenservice van TomTom, op aandringen van TomTom.

Volgens mij zijn ze daarna allemaal ver weg gevlucht naar een ander deel van de wereld, want ik hoor niets meer.
 
Inmiddels heeft Tiljes versie V11 uitgebracht van zijn K4 WNRO Fix.

Er is onder andere een memory leak opgelost en is het memory gebruik verbeterd.

Upgraden van oudere versies wordt dan ook aangeraden.
Jooo bedankt, net geïnstalleerd op mijn Rider 5. Ik moet alleen nog proefrijden.
 
Ik bedoel dus dat men bij TomTom daaro in Amsterdam nu eindelijk langzaam uit hun bureaustoel komt en zich afvraagd waarom zo'n beun de kneus het sneller én beter kan dan hun technische afdeling.

Tomtom is dus lui én arrogant. In alles. Ook met de nieuwste Riders.

Niet luisteren naar klanten en die ook nog wegzetten als doedels als ze de helpdesk bellen, of een email sturen.

Of niet, Bennie met jouw track overlay?
 
Net door dit topic nog een oud gebakje van min vriendin onder het stof vandaan gehaald.
En ik vind dat TomTom het toch wel erg netjes doet qua software. Elke stap klopt.
Tot aan herstarten van het apparaat aan toe en nog even een laatste automatische check of er na het updaten nog zaken bijgewerkt moeten worden. :}

(En überhaupt nog steeds updates) (De laatste keer was drie jaar geleden dat ik hem aansloot, en toen was die al OUD)

TomTom Update.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik begin knettergek van tomtom support te worden. Eerst geven ze aan dat er hard word gewerkt aan een fix, nu is er opeens geen fix mogelijk
"Na 6 april 2019 bleef de GPS-chip in uw satelliet navigatie de navigatie ondersteunen, maar laat uw apparaat niet langer de juiste tijd of geschatte aankomsttijd zien. Helaas is er geen update beschikbaar die de technologie ondersteunt van uw satelliet navigatie ondersteunt, wat betekent dat er geen oplossing is voor dit probleem."

Dit terwijl op diverse fora al oplossingen gevonden zijn, en tomtom ontwikkelaars bezig zouden zijn met een oplossing.
 
En opeens besluiten ze me maar helemaal niet meer te helpen
:(
"
Het spijt me u te moeten meedelen dat uw apparaat de categorie van producten heeft bereikt die aan het einde van hun levenscyclus zijn. Ik heb een link naar een artikel op onze website voor meer informatie hierover opgenomen: https://uk.support.tomtom.com/app/topic/name/end-of-life. Dit betekent dat we u geen verdere productondersteuning kunnen bieden via telefoon of e-mail."

Dit gaat nergens over, wat een ballentent.
 
En opeens besluiten ze me maar helemaal niet meer te helpen

Welke Rider heb je dan? Deze Pagina heeft het over de V1 (2005), V2 (2007) en V3 (2010)
(De ondersteuning is gestopt daar de maximale 2 GB aan geheugen voor deze modellen niet meer toereikend is voor de huidige wegenkaarten)

Het blijft natuurlijk vervelend maar TomTom heeft deze modellen duidelijk langer ondersteund dan Apple zijn iPhones ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft de Rider5, en die heb ik ook. De mijne is van 2013.

En deze pagina gaat daar wel over, volgens mij. > oudere GPS toestellen, volgens de titel.

Volgens mij is de Rider5 een K4.

Edit: inderdaad K4.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan