Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande?

B|

Maar heb jij ook echt problemen? Of zoals ze zeggen alleen een niet-kloppende aankomsttijd?
B|

Maar heb jij ook echt problemen? Of zoals ze zeggen alleen een niet-kloppende aankomsttijd?

Ik heb net de fabrieksreset gedaan, dus de keiharde.
Er is niets veranderd, de tijd staat nog steeds op 0:00
Ik kan het wel aanpassen in het menu maar zogauw er verbinding is met de satellieten floept ie gelijk weer op 0:00

Ook nog een proefrit gemaakt voor de zekerheid, maar helaas.

TomTom bedankt voor mijn verloren tijd en jullie gepruts.
Wat een waardeloos bedrijf:r:P*D
 
Ach, der is daar helemaal geen afdeling software bij TomTom.
De autonavigatie krijgt nu waarschijnlijk voorrang op de motor, dat slokt alle tijd op.

En voor de roll over waren ze, en zijn ze nog steeds aan het prutsen met de aanpassingen aan de software van de nieuwste Rider serie.
Echt, dat schiet allemaal ook totáál niet op. Klanten voelen zich allang niet meer serieus genomen.
This alleen maar een beetje pappen en nathouden.

Ik denk dat de hele afdeling software in een goedkoop buitenland zit, vandaar dat hey niet opschiet allemaal.
 
Er is geen peil op te trekken...
Sommige niet zo heel oude toestellen heb last van het probleem, terwijl oudere toestellen er geen last van hebben. Van toestellen die er wel last van hebben, betreft het echter niet alle uit dezelfde serie. Ondersteuning door de fabrikant is ook niet echt logisch: sommige, heel oude apparaten worden wel voorzien van een update, terwijl veel nieuwere (en courantere) apparaten er geen krijgen. Ook blijken er Garmin toestellen te zijn die te resetten zijn met een programma dat ontwikkeld was voor de vorige rollover (uit 1999); die werken nu weer correct (helaas lukt dat alleen bij toestellen met een seriële interface).
 
Heb een Garmin nuvi 350 , ding zal ruim 10 jaar oud zijn maar werkt nog naar behoren.
Had in het begin wel moeite met de tijd en de lokatie , maar een herstart bleek voldoende..

Dat was eigenlijk al van te voren bekend dat Garmins niet zulke zware problemen zouden hebben.
China's hebben dus schijnbaar ook geen problemen.
Bij TomTom zouden alleen de oude Urban's problemen krijgen, en niet de opvolger Rider5 en daarna de 400 en 500 serie.

Nou, de Urban's draaien weer dankzij "beun de haas", en degenen met een Rider 5 die moeten maar zien?
Binnenkort douw ik ze dat ding persoonlijk in de strot, daar in Amsterdam.
Echt weer standaard, beloftes waar niets van uitkomt.
Dus het zijn gewoon prutsers, ze wisten het niet.
 
Nuvi 2445 hier doet het ook gewoon. Zelfs binnenshuis had ik binnen 2 minuten een fix en de tijd gaf hij ook gewoon normaal aan. Heb al jaren al iets tegen TomTom gehad, sinds Garmin gratis kaartupdates bood en TomTom je dik aansloeg. Daarbij vind ik een Garmin persoonlijk ook prettiger werken.

Nu dus een extra bevestiging dat TomTom hun klanten in de kou laat staan bij relatief simpele problemen.
 
Toen bekend werd dat er problemen op zouden kunnen gaan treden heb ik op TOMTOM site serienr van mijn TomTom rider 5 (2013) ingegeven en er kwam als resultaat dat er geen problemen zouden zijn met deze TomTom rider 5 en nu plotseling wel ?? Stelletje prutsers. En me nu een nieuwe willen verkopen ? Dacht het niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik had 't nog niet gecontroleerd maar was er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat de Rider 5 nergens last van zou hebben. Lijkt me ook niet best, ding is een jaar of 3 à 4 oud... je mag toch verwachten dat apparaten langer meegaan?

Vandaag kreeg ik een mail van TomTom met daarin dit:


Euh, ok... ik moet nodig eens updaten (gebruik 't ding ook haast nooit) maar dit verbaasd me toch wel een beetje. Ben benieuwd of ze 't gaan fixen.

Dat gaan ze echt niet fixen. Prioriteit is dat ze je een nieuwe willen verkopen.
 
Eigenlijk zou ik er met mijn Garmin helemaal NIETS van hebben gemerkt, als het niet was rondgetoeterd in de media.
Als ik de Zumo aan de PC hang, gaat ie via Garmin Express, zelf zoeken naar updates. Updates toepassen en klaar!
 
Mijn tomtom rider 5 (2013) heeft geen enkel probleem zo lijkt het. Op serienummer bij tomtom zou het niet meer moeten werken. Heb nog een oude tomtom one en tomtom one xl liggen waarvan de xl ook de symptomen heeft die geschetst worden. Tijd constant op 0:00 en locatie ergens in het bos ipv de snelweg 😂
 
Mijn tomtom rider 5 (2013) heeft geen enkel probleem zo lijkt het. Op serienummer bij tomtom zou het niet meer moeten werken. Heb nog een oude tomtom one en tomtom one xl liggen waarvan de xl ook de symptomen heeft die geschetst worden. Tijd constant op 0:00 en locatie ergens in het bos ipv de snelweg 😂
Heel apart. Ik heb dezelfde Rider 5, ook uit 2013, en die zou volgens het serienummer geen problemen moeten hebben, volgens TomTom.

Schiet mij maar lek. En mijn moeder heeft last van aambeien.
 
Ik heb de mijne nog niet geprobeerd maar vind het beleid van TomTom hierin wel behoorlijk achterlijk. Ding dat nog geen 5 jaar geleden iets van €350 heeft gekost kan als het tegen zit de prullenbak in?

Goede reden om nooit meer iets van TomTom te kopen inderdaad...

Sowieso gebruik ik als ik gewoon even de weg wil weten m'n smartphone met Google maps. Dat is dan ook meteen de reden dat ik de tt niet zoveel gebruik want die komt alleen bij langere toertochten uit de kast. Maarja ook voor kronkelroutes en dergelijke heb je tegenwoordig prima apps zo schijnt het.
 
Heel apart. Ik heb dezelfde Rider 5, ook uit 2013, en die zou volgens het serienummer geen problemen moeten hebben, volgens TomTom.

Schiet mij maar lek. En mijn moeder heeft last van aambeien.
Ik heb model 4GD00. Mogelijk net een andere chip er in of zo 🤔. Zal hem de komende weken eens uitvoerig testen want heb hem net speciaal gekocht voor een tripje naar de vogezen over een pasr weken 😡. Onderstaande melding krijg ik van tomtom:

Na 6 april 2019 zal je navigatiesysteem niet meer correct functioneren.

We onderzoeken op dit moment of een update mogelijk is. Wanneer je op deze pagina bent gekomen via een email van ons dan zullen we je opnieuw een email sturen wanneer er nieuws is.
 
Echt, ik geloof die knutselaars bij TomTom nooit meer.
Alle goeie mensen zijn pasgeleden ontslagen daaro🤭:P:z
 
Ik heb model 4GD00. Mogelijk net een andere chip er in of zo 🤔. Zal hem de komende weken eens uitvoerig testen want heb hem net speciaal gekocht voor een tripje naar de vogezen over een pasr weken 😡. Onderstaande melding krijg ik van tomtom:

Na 6 april 2019 zal je navigatiesysteem niet meer correct functioneren.

We onderzoeken op dit moment of een update mogelijk is. Wanneer je op deze pagina bent gekomen via een email van ons dan zullen we je opnieuw een email sturen wanneer er nieuws is.

Dat meen je niet? Ik ook:?

1391474
 
Dat is dan ook meteen de reden dat ik de tt niet zoveel gebruik want die komt alleen bij langere toertochten uit de kast.
Dat is dan voor mijn Garmin Zumo toch wel heel anders.
Ik gebruik 'm nog net niet om mijn bed te vinden.

Pas terug vakantie-steden-trip gemaakt in Spanje.
Uiteraard gebruik Zumo voor het rijden van grotere afstanden. Verschillende profielen, in te schakelen naar behoefte.
(bijv MET of ZONDER snelweg)

De binnensteden in Andalusië hebben in het centrum veel kronkel-straatjes waar je altijd de weg kwijt raakt.
Elke plek die belangrijk is maak ik een waypoint.
In welk steegje is mijn hotel, waar staat mijn auto geparkeerd...………………………..ect.
Dus 's avonds met een bezoek aan een resto heb ik de Zumo altijd mee!
(daarginds voor google-maps vaak te slecht bereik)
 
Dat is dan voor mijn Garmin Zumo toch wel heel anders.
Ik gebruik 'm nog net niet om mijn bed te vinden.

Pas terug vakantie-steden-trip gemaakt in Spanje.
Uiteraard gebruik Zumo voor het rijden van grotere afstanden. Verschillende profielen, in te schakelen naar behoefte.
(bijv MET of ZONDER snelweg)

De binnensteden in Andalusië hebben in het centrum veel kronkel-straatjes waar je altijd de weg kwijt raakt.
Elke plek die belangrijk is maak ik een waypoint.
In welk steegje is mijn hotel, waar staat mijn auto geparkeerd...………………………..ect.
Dus 's avonds met een bezoek aan een resto heb ik de Zumo altijd mee!
(daarginds voor google-maps vaak te slecht bereik)

Dit kan mijn 6 jaar oude Rider 5 ook allemaal.
En ik gebruik hem daar inderdaad ook op die manier voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan