Doet mijn GPS het nog na 6/7 april aanstaande?

Mijn correspondentie met TomTom:
(voorzichtige conclusie: er wordt niets ondernomen door TomTom om het tijdsaanduiding probleem van de TomTom rider 5 op te lossen)

Mijn e-mail 03-05-2019 naar TomTom:
Toen bekend werd dat er problemen op zouden kunnen gaan treden heb ik op TOMTOM site serienr van mijn TomTom rider 5 ingegeven en er kwam als resultaat dat er geen problemen zouden zijn met deze TomTom rider 5 en nu plotseling wel ?? Stelletje prutsers. En me nu een nieuwe willen verkopen ? Dacht het niet.
reactie TomTom
Geachte heer
Bedankt dat u contact hebt opgenomen met TomTom. Het referentienummer voor deze query is 190504-000997.
Mijn naam is ...en ik zal u graag helpen vandaag.
Allereerst, het spijt me voor de vertraagde reactie vanwege een hoger e-mail volume.
Ik begrijp dat uw TomTom Rider, niet de tijd aangeeft en dat u niet op de hoogte bent gesteld dat dit apparaat door WNRO eerder is beïnvloed. Het spijt me voor de miscommunicatie.
We verwachten niet dat dit gebeurt met een van onze klanten.
Aangezien dit apparaat wordt beïnvloed door de WNRO-update, kun u doorgaan met het upgraden van het apparaat.
Aangezien u eigenaar bent van een apparaat dat buiten de garantie valt, ben ik blij dat ik u een korting van 25% kan bieden op een van onze huidige modellen.
We zijn altijd bezig met het verbeteren van onze producten volgens de behoeften van onze klanten, omdat u degene bent die ons hierin beter kan helpen door uit te drukken wat u voelt en wat u precies meer nodig heeft.
Wij waarderen onze klanten en vragen u zich vrij te voelen om feedback te blijven geven over onze diensten.
Heeft u nog vragen of wilt u deze kwestie verder bespreken, gelieve te voelen vrij om contact met mij op te nemen.
Hartelijk dank voor uw tijd en consideratie.
Met vriendelijke groet,
De TomTom-klantenservice team

mijn reactie 07-05-2019:
Wat is dit voor geautomatiseerde reactie ?
Ik kan hier niks mee. Lees eerst mijn e-mail fatsoenlijk en stuur dan een reactie
Groeten
Reactie TomTom:
Geachte heer
Bedankt voor het updaten van het incident. Het referentienummer voor deze vraag is 190504-000997.
Ik begrijp dat onze klanten eerder niet werden geïnformeerd dat de TomTom Rider wordt beïnvloed door de update.
Het spijt me voor de miscommunicatie. Dit apparaat wordt beïnvloed door DEP en deze gegevens zijn op onze website bijgewerkt.
Ik bied mijn oprechte excuses aan voor het ongemak.
Omdat dit apparaat wordt beïnvloed door de update van het abonnement, kunt u doorgaan met het upgraden van het apparaat.
Aangezien u eigenaar bent van een uit garantie-apparaat, ben ik blij om u een korting van 25% te kunnen bieden op een van onze huidige modellen.
We verbeteren onze producten altijd als afhankelijk van de behoeften van onze klanten, omdat u degenen bent die ons hier op een betere manier kunnen helpen door aan te geven wat u denkt en wat u precies nodig hebt.
We waarderen onze klanten en vragen u om contact op te nemen met het verstrekken van feedback over onze diensten.
Als u nog vragen hebt of deze kwestie verder wil bespreken, aarzel dan niet om op elk gewenst moment contact met mij op te nemen.
Hartelijk dank voor uw tijd en begrip.
Met vriendelijke groet
Het TomTom-klantenservice team

mijn e-mail 20-05-2019
hoe is het nu stelletje prutsers ? Komt hier nog een oplossing voor ?
Nu a.u.b. geen standaard antwoord en geen aanbieding om nieuwe TomTom met
korting te kopen want ik wil gewoon dat de TomTom Rider 5 die ik in 2013
voor dik 300 euro heb gekocht het nog gewoon doet !!
reactie TomTom:
Geachte heer
Bedankt voor het bijwerken van het incident. Het referentienummer voor deze vraag is 190504-000997.
Ik begrijp dat op uw TomTom Rider niet de tijd wordt weergegeven en deze situatie is voor u erg onhandig.
Ik bied mijn oprechte excuses aan voor de problemen.
Ons team werkt hard aan dit probleem, maar tot nu toe hebben ze geen oplossing voor dit probleem gevonden.
Omdat het apparaat beïnvloed wordt door de WNRO neemt een oplossing op dit moment tijd om te vinden.
We kunnen niet garanderen dat we een oplossing gaan vinden in de dichtstbijzijnde toekomst.
We bewaren onze producten altijd als afhankelijk van de behoeften van onze klanten, omdat u degenen bent die ons hier op een betere manier kunnen helpen door te geven wat u denkt en wat u precies nodig hebt.
Ik zal deze feedback doorsturen naar het productontwikkelingsteam die de functies bepaalt die in onze producten moeten worden geïmplementeerd.
We kijken uit naar feedback van klanten als een initiatief om onze producten en diensten te verbeteren. Uw opmerkingen worden gebruikt in de evaluatie en ontwikkeling van huidige en toekomstige productfuncties.
Laat het me weten als u nog vragen heeft, ik help u graag verder.
Ik wens u een fijne dag en als u nog vragen of problemen hebt, bent u van harte welkom om contact met mij op te nemen of een van mijn collega ' s - we helpen u graag!
Met vriendelijke groet,
TomTom-klantenservice team
Soort van Google Translate uit het Engels.
 
Ik was al klaar met die schijtfirma en nu helemaal.
Wat ik al zei, de communicatie is nul, de oplossingen die ze bieden zijn bijna nul.
Ook de feedback op de nieuwste toestellen , de Rider 400/500, is ongeveer nul.

Het beste is om gewoon afscheid te nemen van die rukfirma, want ze nemen hun klanten helemaal niet serieus. Iedere keer krijg je weer een klap voor je harses van die arogantjes, Bwehhh 8)7

:+ this om te janken die firma, maar ik vind het wel humor om te zien hoe ze zichzelf helemaal naar de kloten helpen.
Ongeveer letterlijk wat je een paar jaar geleden veel hoorde over Garmin :+
Nee, dan TomTom, dat was helemaal de bom *D
 
Jazeker. Welke heb je op het oog? Alternatief: kijk even bij @hansvaessen (mr gps), dat is onze inhouse navi specialist.
Ik heb dat Garmin spul jarenlang bekeken. De "elite" reed altijd met dat spul.
Dat was dé navigatie maar driekwart snapte er geen bal van. Als die voorop moesten rijden, dan reden ze steevast ook verkeerd.
Ik was altijd fan van de eenvoud én de kronkelroutes van TomTom.

Eigenlijk vallen ze beide af.
Maar wat is het alternatief? (Dat zal dan wel de smartphone wezen)
 
Hans is nogal terughoudend, die wil toch geen mening geven.
Die was eerst een Garmin-fan en daarna toch meer TomTom sinds de 400serie met GPXformaat.
die Hans wordt nu denk ik gesponsort door TomTom dus die gaat zijn mening over deze TomTom customer service shit niet geven.
 
Ik heb ‘m zo rond 2011-2012 gekocht voor ca.€90,-
Behalve de brakke batterij doet ie het nog altijd prima.

Blijf dit toch heel bijzonder vinden,afgelopen weekend een toertocht gemaakt en geen centje pijn.
Dan moet TT toch goud verdiend hebben aangezien ze 3x zo duur zijn maar kwalitatief niet aantoonbaar beter
 
Ehhh, rij met een TT ONE-XL uit 2005 (!). geeft gewoon de tijd aan en zelfs de reis-tijd klopt. Oké, mist hier en daar een afslagje of een rotonde. Maar naast mijn GPS heb ik ook GBV* bij me. Zoals al eerder geroepen, dorpen en leuke riviertjes (de weg erlangs dan) veranderen niet.
In 2015 nog een 'rondje' Spanje Portugal gedaan met een 'Up-date' uit 2008.
En wat is er leuker dan op een zondagmiddag eens lekker te verdwalen :]
Zoals wij in de 80er jaren reden; 2e rechts, 3e links, 2e rechts, 3e links, enz. Zie nog eens wat van de wereld.

P.S. GBV = Gezond Boeren Verstand en op de basisschool goed opgelet bij Aardrijkskunde ;)
 
Laatst bewerkt:
Daar koop je natuurlijk geen navigatie voor.
Volgens mij kun je op de TT-one geen routes maken maar alleen van A naar B of vergis ik me?
 
Een navigatie kopen en dan roepen dat het niet belangrijk is of hij nog werkt want je hebt ook nog kaarten en GBV.
Mensen die een navi kopen willen over het algemeen juist routes kunnen maken,dan is het wel handig dat het ding het gewoon doet en je geen kaarten en GBV nodig hebt :+
 
Daar koop je natuurlijk geen navigatie voor.
Volgens mij kun je op de TT-one geen routes maken maar alleen van A naar B of vergis ik me?
Ik denk dat je gelijk hebt.

Waarschijnlijk maakt hij gewoon een route van A naar B, en gaat de 2de afslag links en dan weer de 3de rechts.
Misschien nog een Via-punt erin om een bocht te creëren in de route.
Zo doe ik dat ook met mijn Rider. Ik kan alleen wél kiezen wat voor soort route ik wil.
Snelste, kortste, snelwegen vermijden, kronkelroute in 3 gradaties.
 
In de Rider kun je toch ook routes inladen?
Op mijn Chinees laadt ik regelmatig een gedownloade route of ik maak er zelf een via Tyre(werkt nog altijd).
Soms breek ik een route af en geef gewoon m’n huisadres in waarna ik idd kan kiezen tussen wel of geen snel/tolwegen,groene route enz.
 
In de Rider kun je toch ook routes inladen?
Op mijn Chinees laadt ik regelmatig een gedownloade route of ik maak er zelf een via Tyre(werkt nog altijd).
Soms breek ik een route af en geef gewoon m’n huisadres in waarna ik idd kan kiezen tussen wel of geen snel/tolwegen,groene route enz.
Ja sorry, klopt.
Maar dat doe ik niet veel.

Met vakanties deed ik dat wel, maar dat is waardeloos.
Garmin GDB formaat omzetten naar ITN en andersom, vergeet het maar:N
Dat zal ook wel de reden zijn dat ik maar weinig routes inlaad.
 
Laatst bewerkt:
Garmin GDB formaat omzetten naar ITN en andersom, vergeet het maar:N
Dat zal ook wel de reden zijn dat ik maar weinig routes inlaad.

Je kunt de routes toch ook direct zelf maken in ITN formaat met Tyre en MyRoute App. Dit is echt niet moeilijk.

Met de Rider 4x0 en 5x0 kun je ook de GPX routes en tracks gebruiken.
Eenvoudige routes zijn dan zo gemaakt in MyDrive en voor het beter werk kun je b.v. Kurviger en MyRouteApp Gold gebruiken.

Persoonlijk vind ik rijden van Tracks de grootste toegevoegde waarde van motor navigatie.
En wil je onderweg toch iets anders dan zijn de spannende route en kronkelroute functies weer heel mooi om snel toch een leuke route te rijden.
 
Je kunt de routes toch ook direct zelf maken in ITN formaat met Tyre en MyRoute App. Dit is echt niet moeilijk.

Met de Rider 4x0 en 5x0 kun je ook de GPX routes en tracks gebruiken.
Eenvoudige routes zijn dan zo gemaakt in MyDrive en voor het beter werk kun je b.v. Kurviger en MyRouteApp Gold gebruiken.

Persoonlijk vind ik rijden van Tracks de grootste toegevoegde waarde van motor navigatie.
En wil je onderweg toch iets anders dan zijn de spannende route en kronkelroute functies weer heel mooi om snel toch een leuke route te rijden.
Da's lief van jou dat je met deze info komt :j

Maar dit is mij allemaal al bekend.
Even een korte historie.
We gingen altijd op motorvakantie met 5 man van onze plaatselijke motorclub/kameraden.
Er was één toppertje bij die voor het navigatietijdperk bijna altijd voorop reed.
Want hij was gewoon een topografisch wonder.
Landkaart op de tankpas of een briefje met aanknopingspunten, en er kwam altijd een mooie route uit, ook met een beetje improviseren.

Ik geloof in 2009 kocht hij zich een Garmin 660.
Dus hij bleef voorop rijden, ook met de vakanties naar Oostenrijk, en een paar jaar later naar Italia.
Hij was ook een wonder met navigatie. En een improvisatietalent. (Eigenlijk was het gewoon een goeie voorbereiding in samenwerking met zijn topografische geheugen)
2 jaar later kocht één van de jongens ook een 660. Maar hij kon er niets mee. Snapte er niets van en wilde er zich waarschijnlijk ook niet in verdiepen.
Alles werd hem voorgekauwd aangeleverd door nummer 1, en zet de herberekening van het toestel uit_O-
(Was wel lachen, nr1 liet hem toen voorop rijden, en overal reed hij verkeerd of reed hij zich vast in doodlopend. Oja, je moet even herberekening in het toestel uitzetten).

Maarja die Zwei werden dus een beetje een kliekje, de Garmin elite.
2 jaar later kocht nr3 zich een TomTom Rider.
Waarschijnlijk kreeg hij de routes aangeleverd en hij moest/mocht voorop rijden.
Bij de eerste de beste afslag ging hij links en de Garmin Boys gingen lekker rechts, omdat Garmin zei van rechts.
Nr4 en nr5 hadden van navigatie de ballen verstand, dus wij twijfelden maar volgden toen toch maar Garmin. (Toen wist ik nog niet dat TomTom herberekend, en dat kun je niet uitzetten. Dus TOM ging best wel goed, die nam alleen wat andere wegen)
In elk geval nr3 was natuurlijk helemaal pist-off, en kreeg toen ook nog de baard eraf van nr1 en nr2. Die waardeloze TomTom navi 🤷‍♂️ :j

Ik ben ook tegendraads en van de verrassingen dus ik kocht in 2013 een Rider 5 die volgens DomDom ook GPX routes aankon.
Dat jaar werd voor mij echt een leermoment want dit werkte dus voor geen meter.
Te weinig tussenpunten in de aangeleverde Garmin routes, dus grote afwijkingen in stedelijker gebied.

Dat was dus weer oorlog in de tent met de Garmin elite.
Het liep onderling ook allemaal niet meer zo soepeltjes door diverse omstandigheden, en nr3 haakte af met de gezamenlijke vakanties.
Paar jaar later haakte ik ook af, ook in verband met werk en de crises. En nr5 haakte ook af.

Ik had onderhand al wel een aardige hekel aan Garmin elite gelul en toen kwam TomTom met de Rider 400.
Op zich beviel de Rider 5 wel goed met ritten alleen of met een paar man, dus ik stelde de aanschaf van de nieuwe Rider nog uit, mede door de verhalen hier, en het gepruts en de minachting van TomTom naar klanten toe.

En nu sta ik hier weer met mijn handen in het haar, weer dat gepruts van TomTom met de RollOver en de Rider5.
Weer totale des-informatie en non-informatie, ik ben klaar met DomDom.
 
Laatst bewerkt:
Maar nog steeds wel een hekel aan de Garmin-elite neem ik aan?

Ik rijd zelfs zonder navigatie nooit verkeerd, hooguit anders dan gepland. Ben aan het toeren, niet zo goed mogelijk de route aan het volgen.
 
Bij de eerste de beste afslag ging hij links en de Garmin Boys gingen lekker rechts, omdat Garmin zei van rechts.
Ik ook wel eens met de route op mijn 660 achter een voorrijder met een andere navigatie. En ja, de route is niet altijd gelijk. Maar één ding is bij ons netjes afgesproken "de voorrijder rijdt nooit verkeerd". Dus als de Garmin een keer rechts-links wil terwijl een TomTom oid het links-rechts oplost; gewoon achter de de voorrijder rijden. Niet moeilijker maken dan het is, dan moet je na gaan denken en van nadenken wordt je moe :+
 
Maar nog steeds wel een hekel aan de Garmin-elite neem ik aan?

Ik rijd zelfs zonder navigatie nooit verkeerd, hooguit anders dan gepland. Ben aan het toeren, niet zo goed mogelijk de route aan het volgen.
Neuuu, iedereen is verstandiger geworden.
Dat was in 2011, 2012, 2013 zo ongeveer.

Daarna werd de elite wat verstandiger, mede doordat het toch wel erg hoog opliep, op een gegeven moment _O-
Daarna kwam al vrij gauw de nieuwe Rider 400, en daar hadden ze over gelezen en daar waren ze wél van onder de indruk.
Was best wel een goeie navigatie enne jaaaa...

Eigenlijk werd alles veroorzaakt door te weinig kennis en interesse in de concurrent, van beide kanten.
Als je weet hoe het werkt en wat de verschillen, en voor- en nadelen zijn dan waren we het misschien wel van beide kanten gaan waarderen. In plaats van elkaar tegenwerken en afkraken, hadden we ook samen kunnen werken met beide merken. Maar Ja...
 
Laatst bewerkt:
IK heb de routes van een ander nooit begrepen doe er nooit wat mee , ik wil zelf ontdekken het avontuur.
TOMTOM gebruik ik voor de routes waar ik ergens naar toe wil, hoever is het en hoe lang doe ik er nog over
Daarna is het hoever ben ik van mijn overnachting en hoe kan ik de dag nog verder indelen met een pas die ik ergens tegenkom.
Op die manier is het reuze handig .

Ga nooit de hele dag alleen maar rijden ,weet jij veel waar het ineens erg gaaf is en je ogen flink de kost wilt geven, dan wel je maag waar je niet van het terras kan komen.
Daarna mag de domdom aan het werk om de dag op te vullen.

Hier kan geen route van een ander tegen op zelf ontdekken en ervaren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heel veel kilometers in het motorseizoen vrijwel wekelijks met zeer goede voorrijders gereden. Daarnaast ook veel zelf regelmatig naar mooie wegen gezocht.
Later reed ik veel kilometers solo door ongeveer de route op de kaart voorbereid te hebben.

Op een gegeven moment een Zumo gekocht maar de onroute kaart liet mij naar mijn zin te vaak dezelfde wegen rijden. De kronkel functie van Garmin koos naar mijn zin veel de doorgaande wegen.

Na aanschaf van een Rider 410 reed ik al meer op de wegen die ik leuk vind. Maar nog steeds een behoorlijke kans om regelmatig op dezelfde wegen terecht te komen.

De grooste verbetering was voor mij de toevoeging van MyRoute App Gold.
Ik maak nu vrij snel leuke routes en kan deze snel vergelijken met vorige routes in dezelfde regio.
Ik rijd op deze manier mooiere routes en kom op meer plaatsen dan als ik zelf onderweg opzoek ben naar leuke wegen. En als het tegenvalt of ik wil de route verlengen of verkorten dan rijd ik gewoon een stukje extra of plan een spanende route terug op de Rider.

Soms download ik ook een route maar over het algemeen prefereer ik mijn eigen routes.

Maar in gebieden waar ik de weg goed weet kies ik meestal voor vrij rijden. Hoewel mijn TomTom dan ook aan staat om door b.v. Woonwijken te navigeren die er 10 jaar geleden nog niet waren.
 
Het ziet er naar uit dat er een Community Fix voor de Rider aan zit te komen. Helaas moet deze dan nog wel elke keer met de hand gestart worden.

Quote:
I made a preliminary fix. It's not perfect yet, as it doesn't work automatically after standby, needs to be started manually. I'll try to host it somewhere, until then if in urgent need contact me with email address by private message and I'll help you out.

Cheers, T

Bron: Rider time resets to 0:00
 
Terug
Bovenaan Onderaan