doet `t niet

hollander

MF'er
23 jun 2001
171
0
zwijndrecht
eindelijk eens tijd gehad om m`n motor(intruder vs700) proberen te maken van de een op de andere dag deed hij niets meer hij starte wel maar als ik weg wilde rijden stopte hij er mee en dan starte hij weer heel moeilijk .
ik heb hem nou een week of 2 in de schuur laten staan en ging het weer eens proberen ,hij starte gelijk maar nadat ik hem uitzette en weer wou starte was het voorbij ,accu raakte leeg dus dan maar aanduwen ging goed totdat ik me dood schrok van een grote knal en vlam uit de uitlaat.
wie weet raad?ik weet het niet,anders breng ik hem van de week naar de dokter
groete wim :(
 
dan maar aanduwen ging goed totdat ik me dood schrok van een grote knal en vlam uit de uitlaat.
wie weet raad?ik weet het niet,anders breng ik hem van de week naar de dokter
groete wim :(

knal en vlam is geen probleem, betekent alleen dat je motor op dat moment verzopen was, niet teveel gas geven de volgende keer.

Als die weer loopt, even zijn gang laten gaan, warm laten worden, idd maar eens een keertje flink gas geven totdat die mooi loopt.
Geef het ding als die loopt ecven de tijd om wakker te worden.

PS: hoor niets over choke?????

volgorde is choke uittrekken
starten zonder gas te geven.
Als die loopt eventueel een beetje gas geven, niet in eens teveel, want dan slaat die meteen weer uit.
 
een kennis van me had laatst dat zijn motor begon in te houden met gas geven .. na een paar kilometer zat er geen puf meer in en ging het ding staan.. paar keer geprobeerd te starten lukte niet ff gewacht weer gestart en de rest van de dag geen problemen meer gehad

denk vuiltje in de carb.
 
Misschien is het wel heel simpel alleen een bougie van 3 euro.

Heb je al gechecked of alle cylinders (2?) meedraaien? Je kunt het zo voelen aan de uitlaatbuizen. Mocht er eentje niet ontsteken pompt die alleen maar brandstof door tot het in de uitlaat ontstoken word door de uitlaatgassen/vlammen van de andere cylinder.

Heb je hem die laatste keer ook met meer choke gestart dan normaal?
 
ik moet altijd ff choke ,maar als het aan de bougies ligt(heb ik ook aan zitten denken) moet er volgens mij nog iets kapot zijn want er zitten net 2 nieuwe in .maar hij gaat van het weekend naar de dokter om de carberateurs te synchroniseren en dan laat ik er wel ff naar kijken
allemaal bedankt
groete wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan