Doffe lak CBR 600 F2

Teemong

Die hard MF'er
2 apr 2020
560
1.199
Brabant
Hi all,

Sinds een tijd ben ik trotse bezitter van een '91 CBR 600. Hartstikke leuk zo'n oud hok vol karakter, maar betekent tegelijk dat de lak het zwaar te verduren heeft gehad gedurende de afgelopen 29 jaar.

De achterkant ziet er nog prima uit, maar de blauwe lak aan de voorkant is aardig dof en glanst ongeveer nog net zo hard als een oud schoolbord:


IMG-7513.jpg


Let overigens niet op de zwarte meuk op de stickers voorop, dit heb ik inmiddels verwijderd en in originele staat hersteld.

Mijn vraag: Heeft er iemand een goed idee hoe ik die doffe, blauwe lak (met name rondom de koplamp) weer wat in haar oude glorie kan herstellen?

Hoor graag, thanks!
 
Grappig dat na 20 jaar dat ik in de spuiterij zat de Commandant nog steeds het advies is. een klein poets pad op de accutol doet ook wonderen . die heb je van 3m en gebruik je nog steeds de commandant (groen) . Mooi werk, even een foto wanneer die weer als een keutel in de maaneschijn glimt.
Zoiets bedoel ik:
 
Commandant is nog steeds wereldspul,ook het poetsen van aluminium gaat er super mee,gebruikte het spul al in de jaren 70,
maar enige voorzichtigheid is wel geboden want ga je te enthousiast aan de slag zit je zo door de lak heen,zeker op kunststof delen waar
de warmte niet snel weg kan moet je voorzichtig te werk gaan.
 
Haha nee, volgende week heb ik vakantie, dan gaat die eraan geloven! Motor staat in Brabant bij m’n pa; ik ga ‘m volgende week pas terugrijden naar Amsterdam (maandag m’n AVD-examen) dus dan kunnen we aan de slag :)
 
Haha nee, volgende week heb ik vakantie, dan gaat die eraan geloven! Motor staat in Brabant bij m’n pa; ik ga ‘m volgende week pas terugrijden naar Amsterdam (maandag m’n AVD-examen) dus dan kunnen we aan de slag :)
Ok, verschrikkelijk off topic, wat dus echt niet kan in TECHNIEK.
Maar vakantie is in Brabant, en in Amsterdam begint t gezeik :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan