Dogs in het span

ghiske

MF'er
6 mrt 2011
199
0
katarakt streek belgie
full


al jaren waren er twee dingen die ik ooh zoooo graag zou willen.
een span en een engelse bulldog
nu ik ze bijde heb wil ik er ook met volle teugen van genieten.

Lucky in het span en go!!

vanaf vandaag kom je me of met madam en dochter of met Lucky tegen.

in dit topic is alles welkom,
foto's, tips, .....
 
Mooi beestje :)
Ook al mee gereden? En wat vond Lucky er van?
Eduard heeft heel lang geleden een Mechelse Herder gehad die in het span meereed en die vond dat heel leuk. Zal eens fotokes zoeken.
 
Mooie pup, ik zou er zo vroeg mogelijk mee beginnen. Onze bullterrier wilde ook niet in de bak en als zo'n beest eruit wil sloopt hij de hele binnenkant!!
Enigma rijdt met 3 honden die er heel dol op zijn, ze zijn er normaal gesproken dus wel dol op.
 
Ook onze 3 jaar oude langhaar Teckel Evi vindt spanrijden erg leuk

Foto-Y6ZPZRW3-D.jpg


Ze is niet bij dat ding weg te slaan, ook niet als ik aan het sleutelen ben:

Foto-V6INULDW-D.jpg


Met haar Doggles op:

Foto-GPPGMROQ-D.jpg


Als ze alleen mee gaat zit ze in een softbench die ik vastzet met van die zware gespen van een rugzak ( net als veiligheidsgordels maar dan van plastic )

Heb het haar niet jong geleerd want we hebben haar pas een half jaar, komt gewoon omdat ze met die lange neus persé overal bij moet zijn ;)
 
Onze Franky die word al zot als ik mijn motolaarzen aantrek,dan moet hij mee in t span ,wel vast met een riem hé want in rechte bochten wil hij wel naar buiten hangen om t span op 3 wielen te houden zoals Bernard Snieders in de goeie oude zijspan tijd .
full
 
Wij rijden al 20 jaar met onze honden (niet steeds dezelfde, zo oud worden ze niet, helaas....) in het zijspan. Ze vinden het allemaal leuk, ze springen zelf in de bak als we weg gaan.
Hier een link naar een filmpje wat ik ooit heb gemaakt:
Momenteel hebben we drie Cockers en die gaan gewoon mee, wel aan een riempje met losbreekinrichting. Want sommige van die honden willen onderweg op schoot kruipen.... van de bestuurder! :Y
 
Nog even een nabrandertje over honden mee met de motor. We hebben in hbet verleden een tweetal keer een K9 treffentje gehouden bij een hondenclub. Kijk voor wat foto's eens op de site www.mc-alzheimer.nl en dan onder de knop "waar zijn we geweest". In het jaar 2006 en 2007 staat er het K9 weekend vermeld.

full
 
Mijn vaste bakkenist is bij velen reeds bekend en is van Belgische komaf, net als de huidige combo trouwens.

Ook de huidge bak zal weer worden aan gepast voor honden transport
Stoel wordt er uit gemikt en een vlakke vloer wordt er in gemaakt met een dun matrasje voor het gevoelige beestje

zal wel is een foto zoeken of iemand moet nog iets positief fototje hebben
 
Even een update: ik had het met vrienden over dit onderwerp en het was redelijk snel geregeld: 1e weekend van juni 2012 komt er weer een K9-treffen met leuke dingen te doen voor de honden en de baasjes ! Het wordt gehouden op dierencentrum Sevenum in noord limburg. Dus schrijf het alvast in je nieuwe agenda en geef het door aan een ieder die het wil weten.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan