Dolgedraaide schroef, wat nu?

Larik

Die hard MF'er
4 mei 2009
308
1
IJmuiden
Vorige zomer nieuwe remschijf op de motor gezet, niet helemaal goed gegaan volgens mij.
Want zondag pakte ik de motor er weer eens bij dankzij dat prachtige zonnetje en na een paar minuten deed de voorrem het niet meer.

Volgens mij is de remvloeistof eruit, wit korrelig iets op de rem en beetje vocht op de grond als ik de rem indrukte.
Vreemd dat dit na een zomer rijden nu pas is misschien iets losgetrild of iets.

Alleen het probleem is, deze ochtend wilde ik nieuwe vloeistof erbij gieten en de boel vastdraaien, het reservoir waar de vloeistof in moet, daar is een schroefje van dolgedraaid.

Wat nu? hoe krijg je zo een schroefje er uit?
B|
 
Als ik zo je vragen en belevenissen lees is het dan wel verstandig om zelf je remmen te gaan repareren?
Je kan denk ik beter 50 euro extra uitgeven en bij een motorzaak de boel te laten bekijken zodat je weet dat je rem werkt als je hem nodig hebt.
 
Tell sell uber alles.

Uitboren, iets specifieker graag..

Vertel dan eens hoe en wat...

dekseltje er af.
Hoeveel van het boutje steekt nog uit?
Indien voldoende: griptang er op.
Indien niet voldoende, uitboren met links boortje. Draait er doorgaans zo uit.

En dan: los het andere probleem ook meteen goed op.
 
Ik zou met een centerpunt het boutje proberen los te tikken
Bij het er af boren van de kop steekt er helemaal geen schroefdraad stukje uit en heb je dus geen vlees om een tang op te zetten

TS moet wel even nieuwe boutjes moeten scoren en een passende (juiste) kruisschroevendraaier aanschaffen zodat hij niet weer de koppen rond draait bij monteren/demonteren
 
Ik zou met een centerpunt het boutje proberen los te tikken
Bij het er af boren van de kop steekt er helemaal geen schroefdraad stukje uit en heb je dus geen vlees om een tang op te zetten
Juist wel.
Namelijk precies dat deel van het boutje dat tussen bovenkantje reservoir en bovenkantje deksel zit.
Indien deksel en onderdeksel er af, heb je zo een paar mm bout lengte.
TS moet wel even nieuwe boutjes moeten scoren en een passende (juiste) kruisschroevendraaier aanschaffen zodat hij niet weer de koppen rond draait bij monteren/demonteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan