Dolomieten, Tips graag

Biking

MF veteraan
18 sep 2001
2.600
0
Tegelen
Hoi,

Ga komende vrijdag naar voor 2 weekjes naar de Dolomieten (omgeving Caldonazzo) en heb al wat leuke tripjes gepland. Zo wil ik natuurlijk de Stelvio pas een keer rijden en de passo di pordoi en de passo di Stella ook. Zijn er mensen die nog wat meer leuke stukjes daar weten of een leuke route of zo?

Grtz,
 
Passo di Rollo heb ik daar ook gereden, ook erg fraai! De andere namen ben ik alweer vergeten, het is daar 1 en al berg. :9

Ik weet niet waar je precies zit? Die regio zegt me niet zoveel. Wij zaten in het dorpje Tenna, vlakbij de stad Trento.

Maar Dolemieten zijn errug :9~

Veel plezier daar, als je nog vragen hebt zal ik ze proberen te beantwoorden.
 
Caldonazzo is een steenworp van Tenna. Ik geloof dat Trento op een km of 25 afstand ligt. Hoe is het asfalt daar. Moet ik m'n sliders meenemen of toch maar m'n crosslaarzen :)

grtz,
 
Mag ik daar trouwens met een open uitlaat rijden (hotcam race)? Of doen die Hitackers daar moeilijk over.

Grtz
 
Het asfalt viel mij 100% mee! Over het algemeen gewoon goed, ze zijn wel op erg veel plaatsen met de weg bezig, dus het wordt ook steeds beter. Je kunt je sliders wel meenemen dus. ;)

Wel veel blinde bochten, daar dook ik niet te hard in omdat je nooit weet wat je kunt verwachten (en de lokale Italianen rijden nog wel eens op jou weghelft, al een paar keer een auto tegengekomen op mijn helft) dus al te veel risico hoef je niet te nemen. Echt hard heb ik daar dan ook niet gereden.

Open uitlaat kan wel, politiecontroles heb je er amper, ik heb welgeteld 1 lasercontrole gezien, op de snelweg naar Trento maar die stonden zo duidelijk opgesteld dat ze je rijbewijs zouden moeten afnemen vanwege blindheid als je ze niet zag staan. ;)

Als je in Tenna nog bij Hotel Da Remo komt (een motorhotel daar met een Nederlandse eigenaresse), moet je even de groeten doen van Wouter Jorritsma. :)
 
Zal er aan denken om die lui de groetn te doen. By the way die Termignoni uitlaten komen uit Italie dus dan zal een simpel hotcammetje ook wel mogen. Ik hoop dat m'n vriendin met der cb500 niet teveel schrik krijgt van al die passen anders denk ik dat ik volgend jaar gedwongen word om naar denemarken op vakantie te gaan. ;)
 
Als je wilt leren rijden moet je daar heen, met al die bochten en haarspeldbochten en een :9~ landschap. Weet zeker dat ook zij het enorm gaaf gaat vinden, ik wil er iig zeker nog eens heen. *D
 
Planning is ook om dit jaar te gaan...

Gavia-pas schijnt ook gaaf te zijn, heb echter geen idee hoe het wegdek er uit ziet. Bent wel van alles en iedereen verlaten.

Ben benieuwd hoe het daar met de drukte is...

Pak trouwens meteen het Timmesjoch en/of de Gr Glockner mee. Wel tol maar erg fraai.
 
Planning is ook om dit jaar te gaan...

Gavia-pas schijnt ook gaaf te zijn, heb echter geen idee hoe het wegdek er uit ziet. Bent wel van alles en iedereen verlaten.

Ben benieuwd hoe het daar met de drukte is...

Pak trouwens meteen het Timmesjoch en/of de Gr Glockner mee. Wel tol maar erg fraai.

Wanneer ga je? Misschien dat we iets kunnen afspreken of zo. In de trand van ==> om 12 uur bovenop een bergpas .

grtz
 
Wanneer ga je? Misschien dat we iets kunnen afspreken of zo. In de trand van ==> om 12 uur bovenop een bergpas .

grtz

Geen idee...
a.s. zaterdag vertrekken we, maar...
- of we daar komen hangt van veel zaken af
- gaan er binnendoor naar toe, geen idee hoe lang dat duurt, hoeft niet de kortste route te zijn (proberen ook daar zoveel mogelijk bochte te rijden :9 ). Bovendien moet Spider de Fazer1000 inrijden.
- als we er komen, dan ongeveer rond het volgend weekend of zo...

Lijkt me wel leuk trouwens.
 
Op woensdag 17 juli 2002 13:28 schreef Mr Hornet het volgende:eerst ff rustig inrijden en daarna fastcruiser het nakijken geven 8-) 8-)

wat zal hij balen als jij als 5 minuten boven staat om op hem te wachten }) 8-) })
:+ Helaas heeft hij wel 2 pk meer aan boord, wel iets meer motorkilo's en bagagekilo's maar ook minder mensenkilo's en veel meer ervaring. Ben bang dat hij als eerste boven is... '(
 
:+ Helaas heeft hij wel 2 pk meer aan boord, wel iets meer motorkilo's en bagagekilo's maar ook minder mensenkilo's en veel meer ervaring. Ben bang dat hij als eerste boven is... '(

zo'n 1000cc fazer schijnt echt perfect te rijden en heeft heeeeeeel veel koppel in het middengebied

dus ff paar maandjes oefenen en dan }) 8-) 8-) fastcruiser in de bocht buitenom inhalen }) })
 
Koppel is super in de bergen, een BMW R1100S was sneller uit de haarspeldbochten omhoog dan m'n GSX-R, ik moest echt tussen de haarspeldbochten de gaten dichtrijden, je komt met 3000 toeren uit zo'n haarspeldbocht, geef gas maar er gebeurt nix door het gebrek aan koppel, pas boven de 5000 toeren heeft m'n 600tje wat kracht. In de snelle bochten reed ik hem echter weer zoek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan