Dolomieten

Status
Niet open voor verdere reacties.
waaaaaaaaaa stil hier..................


daar zal ik eens wat aan doen,want na en geweldige motorvakantie in 2010,
en na 3 operaties 2 aan rug,en nekoperatie waarbij mijn nek van c5 t/m c7 aan elkaar zit,
hebben wij onze harleys ingeruild..................en gaan wij dus dit jaar met onze
nieuwe bike weer rondtrekken,via sauerland,thuringen,tjechie,oostenrijk,slovenie en dan 4 dagen dolomieten ,ben bezig hotel pordoi in arabba vast te leggen,en dan via gavia pass en stelvio en rechenpass oosternijk weer in,en viaa zwitserland naar zwarte woud,en daarna eifel..

de stelvio was namelijk dicht toen wij er in augustus 2010 waren,we konden nog net de timmeljoch zie foto nemen,maar ook daar werd al gestrooid ...

nu dus hopelijk wel open dit jaar de beruchte stelvio.......maar wij zijn helemaal
weg geraakt van motorvakanties,en zolang mijn gezondheid het toelaat blijven wij dit dus doen.....................

DSCN0419.jpg


DSCN0486.jpg

DSCN0434.jpg

DSCN0441.jpg

DSCN0470.jpg



hmmm heb er weer zon zin in,we wilden eigenlijk niks boeken,maar omdat ik nu ontdekte dat er al veel tussen 19 en 22 juli vol zit in de dolomieten ,gaan we toch ook maar hier het vastleggen en de 2 dagen in tjechie (bij nederlanders)..............

nou nog mooie routes maken voor 3 dagen vanaf arabba.......en tyre is my friend :} :]
 
en gaan wij dus dit jaar met onze nieuwe bike weer rondtrekken,via sauerland,thuringen,tjechie,oostenrijk,slovenie en dan 4 dagen dolomieten ,ben bezig hotel pordoi in arabba vast te leggen,en dan via gavia pass en stelvio en rechenpass oosternijk weer in,en viaa zwitserland naar zwarte woud,en daarna eifel..

Je zult er wat rijden betreft zeker geen spijt van krijgen dat de HD's weg zijn, en van het lekker zoemende geluid van Honda genieten, evenals het heerlijke sturen van de haarspeldbochten ( Tornanti *O* )

de stelvio was namelijk dicht toen wij er in augustus 2010 waren

Toen wij er in juni 2010 waren, was ie eveneens dicht aan de noordzijde, we konden er alleen vanuit Bormio en de Gavia op.
De Gavia is trouwens ook een geweldige pas. Ik hou wel van een beetje door rijden op de passen, maar de Gavia ben ik gedurende het beklimmen toch wat rustiger aan gaan doen, zeg maar met meer "respect", want op een aantal plaatsen hogerop word ie toch behoorlijk smal. B| En als je dan bergaf gaat vanuit de Stelvio de Gavia af, draai je ECHT wel op een aantal plaatsen het gas helemaal dicht :Y , want daar kijk je toch een metertje of 200 behoorlijk recht naar beneden in het dal 8-) .
Met als vangrail om de 10 meter een betonnen paaltje })
ZEEEEEEEEEEEEEER indrukwekkend. :$ :$
Afgelopen zomer hebben we hem weer gereden, mar hij blijft indrukwekkend, ook de 2e keer :Y

nu dus hopelijk wel open dit jaar de beruchte stelvio.......maar wij zijn helemaal
weg geraakt van motorvakanties,en zolang mijn gezondheid het toelaat blijven wij dit dus doen.....................
Motto : "Geniet van het leven, het duurt......." vooral in de Dolomieten, zoveel mogelijk mee maken en rijden, geweldig *O* *O* :] :]
 
We zaten na het, overigens zeer smakelijke, avondeten op de bank. En aan het einde van het jaar moeten de vakantie-aanvragen weer ingevuld en ingediend worden. Dan kan het zomaar zijn dat het gesprek op de bank gaat over de zomervakantie. De laatste twee weken van augustus zullen we in het buitenland doorbrengen. In Noord-Italie. Lekker aan een meer. Dat stelde mijn vrouw voor. Ik knikte :Y .

En toen, toen zei ze: "waarom neem je je motor trouwens niet mee?". Heeeel even verandert mijn lach in die van Scrooge en handenwrijvend zeg ik: "tja, kan ook" }) . Ik duik snel weer achter mijn laptop. Mijn vrouw is de allerbeste en allerliefste, maar kent geen talenten als het gaat om geografische kennis. Geeft niets, maakt niet uit.

Heel langzaam scroll ik op de sites van de vakantiehuizenaanbieders (OMG, wat zijn die huisjes duur !!!) naar de kaart van de omgeving. Ik zoom in, steeds meer en meer. Het geselecteerde huisje valt van Google Maps. Ik herken weer de namen van de dorpjes en de passen :9~ .

Ja, ik ga weer terug ! IK GA WEER TERUG ! DOLOMIETEN *O* *O* *O*
 
EchoDelta geeft alvast de planning door...:

De laatste twee weken van augustus zullen we in het buitenland doorbrengen.
In Noord-Italie.
Lekker aan een meer.

Dat stelde mijn vrouw voor.
Ik knikte :Y .

...grappig..., kreeg net een paar dagen geleden de ANWB Kampioen in de bus...
...'t ging in dat blaadje ook over Noord-Daarzo...

...'t Como Meer, en omgeving...
...kreeg na het zien van de plaatjes gelijk de behoefte om van 't zomer (of het voorjaar) die kant op te knorren...

...lekker :] ...
 
Mijn vrouw is de allerbeste en allerliefste, maar kent geen talenten als het gaat om geografische kennis. Geeft niets, maakt niet uit.

Toch niks mis mee :N , zo'n allerbeste, allerliefste vrouw 8-) , vooral als ze niets met geografie heeft. :}
Je ziet wel , het is altijd ergens goed voor als vrouwen vroeger op school niets om geografie gaven :Y :}

Heel langzaam scroll ik op de sites van de vakantiehuizenaanbieders (OMG, wat zijn die huisjes duur !!!) naar de kaart van de omgeving. Ik zoom in, steeds meer en meer. Het geselecteerde huisje valt van Google Maps. Ik herken weer de namen van de dorpjes en de passen :9~ .

Ja, ik ga weer terug ! IK GA WEER TERUG ! DOLOMIETEN *O* *O* *O*


Geweldig man. 8-) :Y
Wat de vakantie huisjes betreft, wij kwamen vorig jaar een week voor de vakantie tot de conclusie dat Duitsland, waar we al een paar keer geweest waren, niks zou worden i.v.m. de voorspelde vele buien en dus slechte weer :N B|
Moeder de vrouw begon die zaterdag om ca. 10.00u te mailen met een aantal hotels in de omgeving van het noorden van het Gardameer, 4 personen, auto met aanhanger, en 3 motoren.
Een goede 4 uurtjes later was het geregeld, Limone sul Garda. Dus de week erop, zaterdags 's nachts om 4 uur weg en 's zondags om ca. 19.00 uur aangekomen.
Toen zo ongeveer om en om 1 dag overheerlijk rijden, 1 dag "rusten" .
En met rijden bedoel ik dus op z'n Italiaans, rijden waar plaats is :] :} :]

Dus vooral niet te vroeg boeken :N , zeker nu de voorspelling zo zijn dat de buitenlandse reizen behoorlijk in aantal gaan afnemen dit jaar :} . Dan kun je aan de hand van de weersvoorspellingen alsnog kijken hoever je van huis gaat :Y :]
 
...'t Como Meer, en omgeving...
...kreeg na het zien van de plaatjes gelijk de behoefte om van 't zomer (of het voorjaar) die kant op te knorren...

...lekker :] ...

Como meer hebben we afgelopen voorjaar gedaan, sinds een paar jaar met 3 man met de aanhanger, een week ergens rond rijden. :] :] :]
Afgelopen voorjaar was het dus Comomeer. *O*
Vooral richting Zwitserland ( Bernina pass, Fluela pass ) is geweldig mooi, alleen het nadeel was vanuit waar wij zaten , Hotel Restaurant Al Verde in Mandello del Lario , dat je steeds de eerste 50-60 km naar Sondrio moest rijden alvorens op de mooie passen te komen. :/
Al waren die passen wel heel zeker de moeite waard *O* *O*
Natuurlijk ook weer de Gavia en Stelvio mee gepikt, en deze keer wel aan de zuid zijde erop en de noordzijde eraf :} :] :} :] :} :] LEKKER STUREN :] :9 :9 :9
Hotel was helemaal OK, vooral heel gastvrij, leuke (oud) eigenaar die jaren voor Guzzi geraced had ( fabriek ligt in Mandello), en zodoende dat 's woensdag 's avonds zijn maten ook daar kwamen eten, en wij waren verplicht aan te schuiven. :9 :9 :9
Ik kan wel zeggen dat het een heel gezellige avond is geworden *O* *O* *O*

Wij waren er de eerste week van juni , en hebben , helaas, echt flink regen op ons donder gehad. Tevens een dag op de San Marco, was het echt zo mistig dat je geen 30 meter vooruit kon kijken. Maar als zo vaak, zodra je de top over bent, schijnt het zonnetje, en kun je weer drogen en plezier hebben.

Soms zijn we net kleine kinderen hè |( :Y :Y :Y
Motor uit, en bergaf plat op de tank, uitdrijven tot ca. 80km/u met z'n 3-en achter en naast elkaar :] :] :] .
En je moest die verontwaardigde gezichten van die wielrenners zien die bergop kwamen _O- _O-
Hun veel geluid (gehijg), en niet vooruit komen, en wij geen geluid en volle vaart bergaf

BIG FUN *O*
 
Zo, de vakantiewoning is geboekt. We verblijven twee weken in Colico in een leuke vakantiewoning met uitzicht op het meer en de bergen. Toch iets westelijker dan ik had gehoopt, maar soms moet er ook water bij de (Italiaanse) wijn worden gedaan.

RoLoo, het is echt een adembenemende omgeving. En op de motor kun je je daar ook prima vermaken. Gewoon boeken !!

Ted, ik zal het asfalt opwarmen. Alleen zal ik niet de reeds door mij bedwongen passen kunnen bedwingen, de afstanden zijn te groot. Ga jij ook naar de Dolo's?

Hans, we hebben toch nu al een woning geboekt. Scheelt weer in de vakantiestress.
 
Zo, de vakantiewoning is geboekt. We verblijven twee weken in Colico in een leuke vakantiewoning met uitzicht op het meer en de bergen. Toch iets westelijker dan ik had gehoopt, maar soms moet er ook water bij de (Italiaanse) wijn worden gedaan.

Ergens goed bekeken om nu al te boeken. :Y

Stel je voor dat je allerbeste en allerliefste vrouw alsnog een topografische opleving krijgt -O-
Maar van daaruit is de San Marco, Gavia, Stelvio, Bernina, Fluela goed te doen, dus genoeg te beleven :] :] :]

Trouwens de foto in de avater is op de San Marco gemaakt 8-)

Hans, we hebben toch nu al een woning geboekt. Scheelt weer in de vakantiestress.


JA ja, komt mij, voor wat betreft de wederhelft ( en ik denk vele anderen) bekent voor.
Vaak is het zo, hoe later je boekt, hoe groter de stress :Y

Dus voorkomen, is beter, en plezier gegarandeerd *O*
 
Laatst bewerkt:
We gaan twee weken, mijn (motor)maat komt ook een weekje langs. Waarschijnlijk knopen we de motoren vast op een aanhanger. Later gaan we wel eens op zoek naar een overnachtingsadresje ergens in het Zwarte Woud.
 
hmmm heb ook hotel al vastgelegd,want in dolomieten was al veel vol 19 juli tot 22 juli..............

doe ik via booking.com kan ik tot 2 dagen ervoor gratis anuleren,dus alsik dan nog iets beter tegen kom anuleer ik die ik nu geboekt heb in arabba.................
 
We gaan twee weken, mijn (motor)maat komt ook een weekje langs. Waarschijnlijk knopen we de motoren vast op een aanhanger. Later gaan we wel eens op zoek naar een overnachtingsadresje ergens in het Zwarte Woud.

IDD op de aanhanger is ideaal. Je kunt wat extra uitrusting meenemen, i.p.v. liggen te klooien van wat wel, en wat niet mee te nemen.
En mocht het echt slecht weer zijn op de heen of terug reis( wat we al 2 keer mee hebben gemaakt), zit je lekker warm en droog :Y
 
IDD op de aanhanger is ideaal. Je kunt wat extra uitrusting meenemen, i.p.v. liggen te klooien van wat wel, en wat niet mee te nemen.
We zijn nu bezig er een te bouwen voor 3 motoren, uiteraard met kenteken en ca. 700kg laadvermogen :]
En mocht het echt slecht weer zijn op de heen of terug reis( wat we al 2 keer mee hebben gemaakt), zit je lekker warm en droog :Y
 
Ted, ik zal het asfalt opwarmen. Alleen zal ik niet de reeds door mij bedwongen passen kunnen bedwingen, de afstanden zijn te groot. Ga jij ook naar de Dolo's?
we zijn nog aan het plannen en agenda's afstemmen, weten nog nieteens een definitieve bestemming, maar de dolo's staan niet op de shortlist, dus ga er niet van uit.
 
Ik ben van plan om in maart een trip te maken (deels) door de Dolomieten. Nu vraag ik me af in hoeverre het dan rijdbaar is? Zijn de wegen glad en besneeuwd of valt dit mee?

Het idee is namelijk om met de auto/motor trein vanuit Dusseldorf naar Munchen te gaan en vanaf daar te toeren door de Dolomieten, alvorens wat verder zuidelijk af te zakken.
 
Hier ook een vraag, wil er rijdend met 2 motoren heen, dus moeten onderweg een keer overnachten. Had bedacht dat het grensgebied Duitsland/Oostenrijk wel een mooie afstand is.

Iemand toevallig tips in deze regio voor een leuk, betaalbaar hotelletje?
 
Ik ben van plan om in maart een trip te maken (deels) door de Dolomieten. Nu vraag ik me af in hoeverre het dan rijdbaar is? Zijn de wegen glad en besneeuwd of valt dit mee?

Het idee is namelijk om met de auto/motor trein vanuit Dusseldorf naar Munchen te gaan en vanaf daar te toeren door de Dolomieten, alvorens wat verder zuidelijk af te zakken.
als je de alpenpassen door komt, zal het met de dolomiti ook wel gaan :P Al denk ik niet dat iemand er nu nog een zinnig woord over kan zeggen.

Aan de andere kant het is wel een gebied wat geheel op hoogte ligt, zonder de luxe van kunnen kiezen tussen passen en tunnels, zoals soms in andere alpenlanden.

Begin maart / eind maart zou ook nog een verschil kunnen geven, zelf zou ik de gok niet durven nemen dat je in maart " lekker" kunt rijden in de dolomieten.
In de franse alpen stond ik in mei nog voor dichte passen .... -O- (wat we al wel wisten overigens ;) )
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een vraag, wil er rijdend met 2 motoren heen, dus moeten onderweg een keer overnachten. Had bedacht dat het grensgebied Duitsland/Oostenrijk wel een mooie afstand is.

Iemand toevallig tips in deze regio voor een leuk, betaalbaar hotelletje?
Rij je snelwegen of binnendoor ?

(in beide gevallen weet ik er niets (anders dan zuid schwarzwald) , maar voor anderen wellicht wel handig om te weten ;) )

Mooiste is ergens ten zuiden van Munchen hotelletje te vinden, dan kan je heen via snelweg (en tijd over een lokaal rondje), en de volgende dag " binnendoor" via oostenrijk naar de dolo's, heb je de eerste mooie :] rijdag al te pakken :)
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een vraag, wil er rijdend met 2 motoren heen, dus moeten onderweg een keer overnachten. Had bedacht dat het grensgebied Duitsland/Oostenrijk wel een mooie afstand is.

Iemand toevallig tips in deze regio voor een leuk, betaalbaar hotelletje?

Géén idee met wat voor motoren jullie gaan maar met 8uur zit je bv. Imst in Oostenrijk.
Daar is genoeg te vinden.

Maar als je er ff voor gaat zitten rij je in één dag naar Arraba.... en dan adviseer ik jullie om hierheen te gaan....

klik

Betaalbaar, gezellig en.... alle kanten op is mooi. :Y

Véél plezier...... ohw..... wij zijn net terug uit Oostenrijk en daar kan men momenteel op zoek naar de auto.

full
 
als je de alpenpassen door komt, zal het met de dolomiti ook wel gaan :P Al denk ik niet dat iemand er nu nog een zinnig woord over kan zeggen.

Aan de andere kant het is wel een gebied wat geheel op hoogte ligt, zonder de luxe van kunnen kiezen tussen passen en tunnels, zoals soms in andere alpenlanden.

Begin maart / eind maart zou ook nog een verschil kunnen geven, zelf zou ik de gok niet durven nemen dat je in maart " lekker" kunt rijden in de dolomieten.
In de franse alpen stond ik in mei nog voor dichte passen .... -O- (wat we al wel wisten overigens ;) )

Het is inderdaad lastig te voorspellen hoe het weer zich zal houden. Dan denk ik dat we wat sneller richting zuidelijk Italie zullen gaan. *D
 
Ik ben van plan om in maart een trip te maken (deels) door de Dolomieten. Nu vraag ik me af in hoeverre het dan rijdbaar is? Zijn de wegen glad en besneeuwd of valt dit mee?

Het idee is namelijk om met de auto/motor trein vanuit Dusseldorf naar Munchen te gaan en vanaf daar te toeren door de Dolomieten, alvorens wat verder zuidelijk af te zakken.
In Maart is de kans zeer groot dat de meeste hoge passen nog dicht zijn, dit is vaak tot in Mei het geval (al heb ik zelfs een pasafsluiting tegen eind Juni meegemaakt).
 
Pieter91 over een toertje maken...:

Hier ook een vraag, wil er rijdend met 2 motoren heen, dus moeten onderweg een keer overnachten.

Had bedacht dat het grensgebied Duitsland/Oostenrijk wel een mooie afstand is.

...eh..., gewoon vroeg in de ochtend in Nederland opstappen, onderweg af en toe stoppen, en dan zit je prima aan het eind van de middag / begin van de avond ergens op een pleintje een pizza weg te smikkelen ergens in Noord-Italie...

...en wil je een prima plek voor relatief weinig geld : www.haus-helga.it

...Nals (of Nalles) is een prima startpunt voor veel routes...
...en je kunt er in het dorp prima eten/drinken/enz. ..

...oh ja ; daar in Haus Helga kun je helemaal geweldig in het ochtendzonnetje ontbijten...
...lekker buiten op het dakterras !...


...ik heb nog wel wat foto's (e.d) voor je : klik (tekst gewoon overslaan ; en foto's klik = foto's groot)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan