Dolomieten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tassen staan klaar, morgenochtend kan ik zo vertrekken. Einddoel is Arabba, maar niet in één dag. Morgen eerst maar eens tot Baden-Baden. Dan in drie dagen over mooie wegen binnendoor naar Italie.
Vanuit het hotel in Arabba (voor de kenners: Evaldo!) zo'n zes dagen toeren.
Dan door naar Oostenrijk, naar Oberdrauburg, om daar ook nog een dag of vijf te rijden.
En daarna is het uit met de pret en gaat het weer naar Nederland!

:]




Have fun !!
 
2 weken geleden weer geweest!!! *O*

1351818362_6_RpA6.jpeg


1351819365_6_cwBe.jpeg


1351805923_6_RQHF.jpeg


1351805351_6_W4A_.jpeg
 
Tassen staan klaar, morgenochtend kan ik zo vertrekken. Einddoel is Arabba, maar niet in één dag. Morgen eerst maar eens tot Baden-Baden. Dan in drie dagen over mooie wegen binnendoor naar Italie.
Vanuit het hotel in Arabba (voor de kenners: Evaldo!) zo'n zes dagen toeren.
Dan door naar Oostenrijk, naar Oberdrauburg, om daar ook nog een dag of vijf te rijden.
En daarna is het uit met de pret en gaat het weer naar Nederland!

:]

Goede reis :] :] :] :]


Ennuh, fotos maken voor het RARA winterpicture topic hoor !!! :W

Ik ga 3 augustus, met DB-autozug naar Innsbruck en dan 3200 km tocht door Oostenrijk en Italie en de 11e weer terug vanaf Munchen. Net vandaag mijn noppies eraf en weer de wegbandjes erop. :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Wij vertrekken overmorgen! Ons einddoel ligt bij het gardameer! Maandag zouden we de stelvio overgaan. Hopelijk valt het weer een beetje mee... :-)
have fun diegenen die ook vertrekken! :-) :]
 
Tassen staan klaar, morgenochtend kan ik zo vertrekken. Einddoel is Arabba, maar niet in één dag. Morgen eerst maar eens tot Baden-Baden. Dan in drie dagen over mooie wegen binnendoor naar Italie.
Vanuit het hotel in Arabba (voor de kenners: Evaldo!) zo'n zes dagen toeren.
Dan door naar Oostenrijk, naar Oberdrauburg, om daar ook nog een dag of vijf te rijden.
En daarna is het uit met de pret en gaat het weer naar Nederland!

:]

Zie je zondag ;)
 
Altijd weer gaaf, ben er zelf 2 keer geweest, dit jaar weer maar eens. Nu met de BMW F800GS en eerder met R1150GS en F800ST [zie foto's in blog]

De voorpret is al leuk, heb er dit keer dus alvast maar een blog voor gemaakt;
klik hier.

Hier 2 foto's van de eerdere trips

Ik ga met vriend 23 sep voor 9 dagen.

Voor degenen die binnenkort gaan, alvast goede trip en geniet er van ... ik wacht nog wel ff.

Rob
 
Zie je zondag ;)
Tot straks zal je bedoelen. Het weer was zo slecht dat ik gisteren maar in één keer ben doorgereden naar Arabba. Gisteren was het af en toe nog droog, vandaag zou het helemaal pet zijn. Dus ik zit nu in de bar van het hotel op mijn iPadje het motorforum te bekijken. Als ik omhoog kijk zie ik sneeuw liggen op de Pordoi. Dus ik heb medelijden met die bikkels die nu op de motor zitten!
:)

Edit: morgen schijnt het al weer beter te worden, en dinsdag zeker mooi weer!
 
Laatst bewerkt:
Hmmz een **hotel vergelijken met ****hotel ? :N

Tuurlijk kan het goedkoper, maar als je er (zoals nu) zit met slecht weer ben je blij met de binnenaccomodatie ;)
 
€ 54,- p.p. voor halpension. En doorgaans kan je dan gewoon voor dat geld a la carte eten. ;)
Die kaarten ken ik! :) :)

Niets ten kwade van goedkopere hotels, ik heb er vaak met veel plezier verbleven, maar soms heb je een wat hogere verwenbehoefte en dan komen hotels als Evaldo in beeld.
:)
 
Die kaarten ken ik! :) :)

Niets ten kwade van goedkopere hotels, ik heb er vaak met veel plezier verbleven, maar soms heb je een wat hogere verwenbehoefte en dan komen hotels als Evaldo in beeld.
:)

Heb je ook gelijk in. Meestal ben ik maar weinig in het hotel te vinden. Doorgaans kom ik pas laat binnen.
Eten, pitten, ontbijten en that's it. Dan is een luxe hotel overbodig.

Bij een niet motorvakantie kan ik een luxe onderkomen ter afwisseling overigens wél waarderen ;)
 
Zo binnenkort ook richting de Dolomieten.
Wordt mijn eerste keer en eerste lange reis van 10 dagen richting Duitsland, Zwitserland, Slovenie, Italie Dolomieten.

Ben benieuwd.....als ik de verhalen en foto's zo zie krijg ik het erg naar me zin denk!
Hopen alleen dat het weer mee zit, dat zou wel lekker zijn.............
 
Laatst bewerkt:
Volgend weekend vertrek ik met wat vrienden naar de dolomieten. We gaan met wat oldtimers, dus de navigatie mag niet mee :). Kan iemand me vertellen wat goede kaarten zijn om te gebruiken? Niet alleen in de dolomieten maar ook een kaart waar mooie routes op staan voor de heen-/terugreis?
 
Ik heb voor de Garmin na schatting bijna 30 dagen aan dagtochten denk ik :)

Edit: effe opgezocht
Castel Latemar (Karersee) 13 dagen.
San Remo (Tenna) 8 dagen.
Bolzano 6 dagen.
Caldonazzo 10 dagen.


Heen en terugreis kan ik je niet aan helpen helaas.
 
Volgend weekend vertrek ik met wat vrienden naar de dolomieten. We gaan met wat oldtimers, dus de navigatie mag niet mee :). Kan iemand me vertellen wat goede kaarten zijn om te gebruiken? Niet alleen in de dolomieten maar ook een kaart waar mooie routes op staan voor de heen-/terugreis?

ik rij altijd op de 1:300.000 kaarten van de ANWB.

de dolomieten passen staan alleen wel erg dicht op elkaar daarop.
Wil je dus meer overzicht zal je naar een grotere schaal moeten gaan.

dus > 1 :300.000

verder zijn die kaarten wel ideaal om trips uit te plannen. je kan goed herkennen waar de mooie stukken zijn. Al is in de dolomieten bijna alles wel mooi.

9789018033057.jpg


ik ben sinds vorige week weer terug van een tocht door Frankrijk, italie en zwitserland.
Helaas niet erg goed weer gehad, maar wel lekker gereden.

Gardena pass http://www.flickr.com/people/65681458@N02/

Sneeuw op Pordoi pass http://www.flickr.com/people/65681458@N02/

uitzicht passo palade http://www.flickr.com/people/65681458@N02/

uitzicht noordzijde Stelvio http://www.flickr.com/people/65681458@N02/

stuurwerk fluelapass http://www.flickr.com/people/65681458@N02/

klimmen Fluela pass http://www.flickr.com/people/65681458@N02/

laatste weliswaar in Zwitserland, maar wel dicht in de buurt en erg mooi om te rijden.
rest hier
 
Laatst bewerkt:
Stilfersjoch d.d. 07/08/11

Res4184.jpg


Gelukkig was het de dag erna beter.....

Res4191.jpg


.... maar het begon alweer te druppelen dus beneden aan de Umbrail was het alweer vochtig.

Res4202.jpg
 
Hier wat foto's van onze trip afgelopen juni. En het goede nieuws is dat we voor volgend jaar de plannen al weer aan het smeden zijn. Wederom richting Noord-Italië! Heb er nu al zin in!

DSC_5451.jpg

DSC_5464.jpg

DSC_5497.jpg

DSC_5506.jpg

DSC_5519.jpg

DSC_5531.jpg
 
...ben ik dan even blij dat het dit jaar de Ardèche wordt...
...fabeltastisch weer, die kant op... :)

Heb dit jaar een weekje rondgereden in de Dolomieten. Een dagje regen gehad, voor de rest 25 graden en zon, was super.

Kwam bij de Stelvio een paar echte ouderwetse stijfkoppen tegen....
Het waren Amerikanen die op gehuurde motoren aan het toeren waren en ze vroegen aan mij, bovenop de Stelvio, waar Stilfserjoch ligt. Dus ik leg geduldig uit dat een stuk van Noord-Italië tweetalig is en dat Stilfserjoch de Duitse naam voor de Stelvio is. Wilde ze niet geloven, hadden ze echt nog nooit van gehoord.....Ik hoop dat ze zich ook zo gedragen hebben op de Gardena, daar beschouwen de lokalen zich echt als Tiroler, als je ze Italianen noemt worden ze boos......
Maar voor de rest een heerlijk weekje gehad!
 
...toch niet toevallig deze Amerikanen...??
...(meerdere pagina's met plaatjes)...

http://forums.pelicanparts.com/bmw-r1100s-r1200s-tech-forum/623429-why-did-i-wait-so-long-alps.html

Nee, het waren 3 heren. En een stel ongelovige figuren ook. Ze vonden de Bormio-kant van de Stelvio al on-gelove-lijk steil en ze konden echt niet geloven dat de afdaling naar Trafoi nog een stuk steiler was. Impossible! Tja....dan zoek je het ook maar lekker zelf uit....

Kwam ze tegen op een regenachtig dag op de Stelvio trouwens, was ook best lekker om daar eens rond te lopen zonder alle kraampjes en hotdog-verkopers in volle actie. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan