Dom, dom, dom!

M'n rijbewijs heb ik al een tijdje (maand of 8), alleen eigenlijk nu pas m'n eerste motor... maar wat het rijden betreft inderdaad nog wel een rookie... (die paar dagen dat je een motor huurde tel ik wat ervaring betreft niet echt mee)

Maar het zal inderdaad wel meegespeeld hebben dat het maandag ochtend was en nog een uur of 7 ook... helpt allemaal niet mee...

Trouwens, als ik het zo lees heb jij toen je net reed ook iets 'doms' gedaan? Of begrijp ik je verkeerd... ;)

Ik heb alleen eens mijn accu zowat leeggestart terwijl mijn kameraad dubbel lag van het lachen.....noodstop knopje had tie toen omgezet...vaudtje.....

VFRiendelijke groetuh
Speedy

PS meestal gebeuren je die dingen maar 1x
 
De Duc kan niet eens gestart worden als de Jiffy uit staat...........is eigenlijk een drama, want zo kan je hem ook niet warm laten draaien op de standaard.....! En sommige Duc's hebben zo'n standaard die automatisch inklapt....levensgevaarlijk! G

mij jiffy (BMW) klapt ook automatisch in als je hem rechtzet. Je hoort dan een klein motortje zoemen en als hij helemaal opgetakeld is klinkt er een vriendelijke vrouwenstem: "jetzt los". Mits de accu vol is. Ik heb een keer gehad dat de accu leeg was. Toen ging ik bijna op mijn plaat. Toen was ze ineens niet zo vriendelijk meer: "@#$%$&%#".
 
hmmm...zou iets voor mij zijn, ik vergeet regelmatig om de jiffy in te klappen en de eerste bocht (gelukkig met lage snelheid) gaat 'ie niet zo lekker :9 . Maar tot nu toe gaat het elke keer nog goed...
 
Vanochtend vroeg, even uit het raam kijken, he, lekker weer, laten we vandaag maar op de motor naar het werk gaan. Ik had hem pas zaterdag gehaald, en dus was dit, woon-werk verkeer, nieuw voor mij.

Ik jas aan, rugzak om, helm en handschoenen mee en naar beneden. Motor uit de kelder gehaald en gestart, even laat warmlopen en ondertussen even helm en handschoenen aan, en spiegeltjes nog even controleren.

Eindelijk... nu gaan we rijden. Dus ik koppeling in, schakel hem in z'n eerste versnelling, en laat langzaam me koppeling los. *** stilte *** Motor afgeslagen... ik helemaal verbaasd rond kijken... Nog maar een keer starten en koppeling los, mischien te weinig gas, of nog te koud en te weinig choke... Weer sloeg die af... ik dus al helemaal balen, en maar weer proberen... Ondertussen door het steeds weer starten natuurlijk de hele flat wakker.

Uiteindelijk had ik zoiets van, laat ik maar weer met de tram gaan en ik ga vanavond maar kijken wat er mis is... op dat moment kijk ik naar benenden... staat m'n jiffy nog uit!! |( |( |(

Dus, ik jiffy maar in gedaan en toen deed ze het perfect!! En ben ik dus lekker naar het werk ge :] !!

Ik kon wel door de grond zakken!

(Overigens komen er van de week nog wel wat piccies van m'n nieuwe liefde)


Koop een 'ouwe brik', dan heb je die stomme k**t geintjes niet.
Dan is het gewoon starten en 'gummen'met die hap :] :] :] :]
 
Bij mij zit er geen ledje of zo... is al een oude motor... en bij mij valt echt m'n toerenteller in een keer terug naar nul en is ie stil...

En ach ja... dat ik het durf te vertellen? Ik heb zo vaak moeten lachten om topics hiero of 't forum dat het wel eerlijk is om anderen een keer om mij te laten lachen... ;) Maar geniet ervan... want het is wel eenmalig! 8-)

Maar een ding is zeker... dit gebeurd me nooit meer!


Zeg nooit NOOIT..... }) })
 
De Duc kan niet eens gestart worden als de Jiffy uit staat...........is eigenlijk een drama, want zo kan je hem ook niet warm laten draaien op de standaard.....! En sommige Duc's hebben zo'n standaard die automatisch inklapt....levensgevaarlijk! G


Hoezo drama...??Daar is over nagedacht...!! Een motor moet je niet warm draaien terwijl hij stil staat. Kost benzine en is slecht voor de omgeving.
Je moet dat ding starten en meteen wegrijden en dan de eerste kilometers rustig door zijn versnellingen trekken en hem zo de tijd geven om op te warmen.
 
mij jiffy (BMW) klapt ook automatisch in als je hem rechtzet. Je hoort dan een klein motortje zoemen en als hij helemaal opgetakeld is klinkt er een vriendelijke vrouwenstem: "jetzt los". Mits de accu vol is. Ik heb een keer gehad dat de accu leeg was. Toen ging ik bijna op mijn plaat. Toen was ze ineens niet zo vriendelijk meer: "@#$%$&%#".

Geluukig hebben ze het bij BMW geleerd.. mijn 1150R kan nu gewoon gestart worden op jiffy, en jiffy klapt niet meer automatisch in !!
Wel een beveiliging met wegrijden !
 
Ervaring Gorilazz? :)

Maar idd blij dat zo'n beveiliging er is, want het gebeurt me toch ook nog wel regelmatig eens dat ik hem in zijn 1 klik, en dattie afslaat.. Ik weet dan wel meteen dat de jiffy nog uitstaat, maar goed, wat was er gebeurd als die beveiliging geen nee had gezegd :X


Ha Ha, nee dat niet. De standaard van een k100 klapt in als je de koppeling inknijpt. Wat ik wel gehad heb. Motor neerzetten en toe brak de standaard af. De motor viel heel langzaam om ... Gelukkig kon ik hem zelf weer op zijn wieltjes zetten.
 
Je bent tenminste niet onderuit gegaan in de eerste de beste bocht. En je gaat hoor, met je standaard uit :X

Nee hoor...had op mijn CB500F (1976) geen beveiliging...denk dat ik zeker 10 keer een leuk hupje maakte in de eerste linkerbocht. Jiffy klapte keuring in, ben nooit daardoor onderuit gegaan.

Maar ik zal niet aanraden het ook eens te proberen :X
 
Op maandag 26 mei 2003 11:43 schreef Laffie het volgende:
Koop een 'ouwe brik', dan heb je die stomme k**t geintjes niet.
Dan is het gewoon starten en 'gummen'met die hap :] :] :] :]

M'n GPX is uit '88... ik vind dat 'ie dan toch al wel een klein beetje onder die categorie valt... een klein beetje... een heel klein beetje... *D
 
In dezelfde categorie:
Ik hing mijn helm aan mijn stuur (rechts). Hierdoor
was de 'dodemans' knop aangeraakt.
Motor deed helemaal niets meer!
Alles nazoeken, niets te vinden.

Schakelaar weer terug en vroemmm!
Is nu al 3 jaar geleden en ik controleer het
sindsdien iedere keer! Met m'n jiffy heb ik ook al
eerder meegemaakt.
Sommige vallen altijd in de prijzen.....
 
Ik zie wel de overeenkomst tussen jou en de bijlmerbajes...Cellen tekort. Nee grapje, kan gebeuren zoiets :X Ik stuur m,n nieuwe R6 terug naar de dealer omdat er een stroperige vloeistof lekte, bleek later een blikje Red bull onder m,n zitje te zijn open gesprongen.Opgehaald met busje vanuit Zoetermeer Naar Soesterberg!! 50 euro,s. Duur blikje!!! We hebben allemaall wel eens wat.(denk ik)
 
Nee hoor...had op mijn CB500F (1976) geen beveiliging...denk dat ik zeker 10 keer een leuk hupje maakte in de eerste linkerbocht. Jiffy klapte keuring in, ben nooit daardoor onderuit gegaan.

Maar ik zal niet aanraden het ook eens te proberen :X

Ja... maar jij rijdt ook heel suf. :+ Maar dat ken je ook met valbeugels hebben. Als die de grondraken wordt je achterwiel ook iets opzij gezet.
 
Je bent tenminste niet onderuit gegaan in de eerste de beste bocht. En je gaat hoor, met je standaard uit :X


ik heb het meerdere malen gehad... met jiffy uit wegrijden (ik heb geen beveiliging)

gelukkig nooit onderuit gegaan door enige paniekreactie, maar je schrikt je wezenloos als je het voelt
 
HAha, dat had ik ook de eerste dag dat ik hem had!! En mijn vader er naast: je moet meer gas geven!!

Hehe, kwam er pas na een paar keer herstarten achter. Dacht dat de accu leeg was.

Bas
 
Terug
Bovenaan Onderaan