Domme motorrijders op gladde wegen

Vandaag zo als gewoonlijk helaas weer met blik van de baas onderweg. Op de A10 was er een motorrijder die echt dacht dat hij god was en niet zou kunnen sterven of onderuit zou kunnen gaan |( Het was behoorlijk druk dus de blikken reden zo als gewoonlijk erg kort op elkaar. De beste kamikaze piloot vond het daarbij nodig om tot 2x toe zijn pekelslet er bij mij voor te rossen zonder dat daar echt ruimte voor was. Resultaat hij reed op nog geen meter afstand van zijn voorganger en ik moest aardig in de remmen. 1e x dacht ik nog ach laat maar die weet niet beter. 2e x maakte hij het nog bonter door mij gewoon af te snijden :? Ik moet hem nageven hij heeft wel lef. Het was behoorlijk glad en dan presteer je het om met je brommer een auto van de weg proberen te drukken |( |( |(

Toen meneer weer naar rechts was gegaan ben ik er maar voorbij gegaan. Daarbij vond de kamikaze piloot het ook nog nodig om druk naar mij te gebaren dat ik niet wijs was :?

Ik hoop voor de beste man dat hij nog jaren naar zijn bestemming mag en kan rijden. Ik denk alleen dat als hij zo door gaat dat hij het voorjaar niet eens haalt. Hij had nu het geluk met een mede motorrijder te maken te hebben. Uit ervaring weet ik dat niet iedereen zo vergeving gezint is naar motorrijders en ze dan ook geen millimeter ruimt te geeft.

Verder nog wat motorrijders gezien en die hadden zich goed aangepast aan de situatie. Er zullen altijd van die mafkezen tussen zitten denk ik :r

Maar goed voor iedereen die wel weet hoe het hoort doe voorzichtig en hou de glimmende kant boven ;)

als hij tot 2x toe zijn "pekelslet" voor jou koekblik kon rossen dan zal het wel niet zo verschrikkelijk glad geweest zijn ;)
en je komt een beetje gefrustreerd over, alsof je jaloers was op de motorrijder die NIET in de file hoefde te staan vandaag ;)

Vanochtend mn vriendin ff naar dr werk gebracht, uiteraard op de fazer. Was prima te doen, alleen is de straat hierzo niet gestrooid(klein industrie terrein). De weg was helemaal wit :X maar een beetje voorzichtig met het gas dan gaat het prima :)
 
lekker weertje hé :]

gisteren bij het verlaten van het rond punt iets te veel gas, achterwiel brak beetje uit

dan 's nachts nog wat rondgereden naar een vriendin, een maat op zen scooter ging ook mee

hij maar zage, t'is spekglad, mijn voorwiel blokkeert af en toe

ik: :? niets van gemerkt. Bt045 zijn echt goeie bande denk ik :P
 
lekker weertje hé :]

gisteren bij het verlaten van het rond punt iets te veel gas, achterwiel brak beetje uit

dan 's nachts nog wat rondgereden naar een vriendin, een maat op zen scooter ging ook mee

hij maar zage, t'is spekglad, mijn voorwiel blokkeert af en toe

ik: :? niets van gemerkt. Bt045 zijn echt goeie bande denk ik :P


wat zei die vriendin toen je s,nachts langsreed.........?
 
neerschieten die klootzakken B|

_O-

ja.. nou, zolang jij maar uitkijkt, TS, is het toch goed? :?
 
lekker weertje hé :]

gisteren bij het verlaten van het rond punt iets te veel gas, achterwiel brak beetje uit

dan 's nachts nog wat rondgereden naar een vriendin, een maat op zen scooter ging ook mee

hij maar zage, t'is spekglad, mijn voorwiel blokkeert af en toe

ik: :? niets van gemerkt. Bt045 zijn echt goeie bande denk ik :P

Een scooter en een motor zijn dan ook niet te vergelijken he :P

Alleen de banden zijn al een wereld van verschil :P
 
Ik zeg: Lekker zelluf weten...

Al willen ze stoppie's gaan maken op elk stuk ijzel wat ze tegenkomen...

ik rij nu ook niet ineens 30 waar ik 80 mag ofzo hoor...

Ook nog niet echt gladde stukke meegemaakt, behalve voor de deur van m'n werk...
Maar was alweer onderweg voor ik doorhad dat ik aan het glijden was... (klinker straatje)
 
Een scooter en een motor zijn dan ook niet te vergelijken he :P

Alleen de banden zijn al een wereld van verschil :P

Ik heb ook een scooter, en een motor lijkt me ook veiliger met dit weer.
Want met de scooter moet je op de fietspad rijden, en die zit nogal vol blaadjes hier,
enne dat glijd verdomme vies uit.
Ikke een klein tijdje terug? het was lichtjes aant regenen, dus mijn helm vol condens van binnen, reed zo een 60km/h, en opeens een spoorvorming op de fietspad en jah op mijn bakkes :+ door die blaadjes op de fietspad natuurlijk, glijd als boter. Ze mogen de fietspad ook wel proper maken hier, wat niet gebeurt. Alle vuil van op de baan wordt op de fietspad gesmeten??
 
Ik heb ook een scooter, en een motor lijkt me ook veiliger met dit weer.
Want met de scooter moet je op de fietspad rijden, en die zit nogal vol blaadjes hier,
enne dat glijd verdomme vies uit.
Ikke een klein tijdje terug? het was lichtjes aant regenen, dus mijn helm vol condens van binnen, reed zo een 60km/h, en opeens een spoorvorming op de fietspad en jah op mijn bakkes :+ door die blaadjes op de fietspad natuurlijk, glijd als boter. Ze mogen de fietspad ook wel proper maken hier, wat niet gebeurt. Alle vuil van op de baan wordt op de fietspad gesmeten??

60kmu met een scooter in belgie... ken je de regelgeving niet? :+ vrij forse bekeuring

@ rrrrrrrgozert:
wat hebben mijn biologische ouders hier mee te maken? :?
 
hoezo rez, heeft jou vader soms geen piemel? :+

die heeft een dikke boomstam, (zo vader zo zoon, slaat nooit een generatie over :+ )

maar gewoon, wat hebben mn biologische ouders hiermee te maken?
meneer had kennelijk niks zinnigs te melden oid :)
 
Laatst bewerkt:
die heeft een dikke boomstam, (zo vader zo zoon, slaat nooit een generatie over :+ )

maar gewoon, wat hebben mn biologische ouders hiermee te maken?
meneer had kennelijk niks zinnigs te melden oid :)

Jij wel dan _O- :?

Ben je nou zo wereldvreemd dat je niet weet dat een scooterband en een motorband een wereld van verschil zijn, en dus heel anders reageren op koud wegdek :? (zeker omdat een scooter zelf al een wereld van verschil is tov een motor...)

Gaf gewoon even net zo'n domme opmerking terug op jouw opmerking.
En je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor :) :W
 
Jij wel dan _O- :?

Ben je nou zo wereldvreemd dat je niet weet dat een scooterband en een motorband een wereld van verschil zijn, en dus heel anders reageren op koud wegdek :? (zeker omdat een scooter zelf al een wereld van verschil is tov een motor...)

Gaf gewoon even net zo'n domme opmerking terug op jouw opmerking.
En je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor :) :W

tuurlijk snap ik dat er bedoeld wordt, dat een scooter totaal anders is dan een motor (vooral wielomvang), bandenkwaliteit moet je je niet op verkijken, zitten aardige bandjes tussen. (bovendien dragen die ook minder gewicht, maar dat terzijde)

in mn haast op verstuur reactie te klikken (baas kwam er aan), vergeten een emoticon erbij te zetten :)
 
~
De motorrijders die nu nog op de weg zitten zijn vaak ervaren rijders die heel het jaar niets anders doen en dat zorgt vaak voor nogal wat overmoedigheid denk ik.

~
Okee, ik rij heel het jaar rond, en als het droog is rij ik ook een stuk agresiefer dan met mijn vrouw achterop. Maar juist door die ervaring van rond het jaar heb ik op tijd door wanneer ik toch echt rustigaan moet doen. Tuurlijk durf je iets eerder op het gas, omdat je van een stapje naar rechts of links niet zo snel meer schrikt. Maar overmoedig wil ik het niet meteen noemen.

Wel geef ik toe dat ik er 40 km enkele reid toch zeker 7 minuten langer over doe. Zeker 's morgens om 6:15 uur. Als het pekel er alleen maar op ligt en niet wordt ingereden.

Voor de rest zou ik zeggen :] voorzichtig, hou het leuk, ook de kerst moe je gewoon bij famielie zijn, niet in het ziekenhuis.

Groetjes,

1 jaar ervaring [ondertussen 2,5 jaar] ja het hele jaar rond...
 
funfactor is hoog :)

beetje glijden en doen heeft ook zn charmes
uitbrekende kont
wielspin
bochtendriften
beslagen vizier (alleen de buitenste randen. Lang leve Pinlock!!)

en dat gevoel van "HA ik rij wel en jullie allemaal niet" als je door een file rijdt :)

koud bij je partner aankomen en je aan hem/haar opwarmen

iedereen die naar je kijkt als je ergens in vol ornaat binnenstapt
(zegmaar zon cola light reclame, zonder de cola :+ )
 
Vanmorgen kwam ik, met de moto, op weg naar het werk, een gs (BMW) tegen, geparkeerd op de motorkap van een koekblik. :o (niet zomaar een rijder, want ik kom hem al drie jaar iedere dag tegen, waarbij de motorgroet gretig werd uitgewisseld)
Eerder was ik al de MUG en de ambulance tegengekomen.
De gladheid? hoor ik jullie nu al denken.
Nee hoor, de dame in het koekblik wilde linksaf slaan om te tanken, maar had de gs-rijder niet gezien die haar was aan het inhalen.
Ik hoop voor de motorrijder in kwestie dat het meevalt want de gs en het koekblik zagen er niet zo goed meer uit.
(En dit amper een maand dat ik zelf op een bijna gelijkaardige manier van de weg ben gereden door een tractor met aanhangwagen) -O-
 
Laatst bewerkt:
vroeger moest dat toen ze nog geen fatsoenlijke thermostaten hadden.

tegenwoordig alleen als je een kapotte thermostaat hebt.....:)
 
vroeger moest dat toen ze nog geen fatsoenlijke thermostaten hadden.

tegenwoordig alleen als je een kapotte thermostaat hebt.....:)


te koude lucht die door je radiateur jaagt, langs het blok enz.
Motor komt gewoon niet op temperatuur, al zit de thermostaat dicht ;)

Heeft ook invloed op carb-icing meen ik

zonder karton en rijden rond vriespunt, klote onder de 3k toeren en maar raar doen.
met karton en rijden rond vriespunt, geen probleem :)
 
60kmu met een scooter in belgie... ken je de regelgeving niet? :+ vrij forse bekeuring

:?



Wel tis een ingevoerde van Duitsland, die dus volledig open staat en rijdt een dikke 85 op de autoteller. Noch is die ingeschreven, noch verzekerd. :)
gebruik die heel af en toe, verste afstand dat ik ermee gereden is max 2km
tank die een keer op drie maanden 5 liter
Idd krijg je een forse boete voor, heb het ook gehad in mijn jeugd :).
Maarre doe daar niks niet aan , enne verzekeren ofzo ook niet.
Want gebruik die niet echt, dus kan ook niet echt gepakt worden ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan