Domme vraag: benzinekraan cbr600f

zeug

Die hard MF'er
7 mei 2007
332
0
Beste mensen,

ik heb ff een vraagje:
Vandaag een cbr600f uit 1990 gekocht, maar ik kan er niet achterkomen hoe de benzine kraan werkt.

Hij heeft 3 standen: omhoog, opzij en omlaag.

wie kan mij vertellen welke stand, waarvoor staat ?

Ik hoor het graag,

Mvg
 
euh.. ff kijken! staat dat er niet op!

naar boven is ON
midden is OF
onder is reserve

volgens mij :+ te lui om naar de bike te lopen en geen foto van die kant :+
 
Laatst bewerkt:
Wat handig dat ik een automatisch benzinekraantje heb, ow deze post is zinloos he :P
 
Laatst bewerkt:
Als je er kaarsrecht voor gaat zitten, zie je als het goed is een aluminium plaatje achter het kraantje zitten waar 'on', 'res' en off in zijn gegraveerd.
 
Wat handig dat ik een automatisch benzinekraantje heb, ow deze post is zinloos he :P

haha, tijdig je lees fout opgemerkt, anders had ik je natuurlijk een sneer gegeven.

verder is het simpel: bezine kraan helemaal links is open, op de helft is dicht, helemaal rechts is reserve.
 
haha, tijdig je lees fout opgemerkt, anders had ik je natuurlijk een sneer gegeven.

verder is het simpel: bezine kraan helemaal links is open, op de helft is dicht, helemaal rechts is reserve.

Als je erop zit is dat respectievelijk naar voren wijzend, naar boven wijzend en naar achter wijzend... En precies zo ging het op mijn NX250 ook... '( -O-
 
euh.. ff kijken! staat dat er niet op!

naar boven is ON
midden is OF
onder is reserve

volgens mij :+ te lui om naar de bike te lopen en geen foto van die kant :+

of

hum bij mijn oude (92'er) was omhoog de reserve, opzij dicht en omlaag gewoon open.

Deze 2 posts zeggen dus precies het tegenovergestelde :), een manual kan ik niet gratis vinden op internet en ik was niet echt van plan om het te testen ( m.a.w. stilstaan op de snelweg oid )
BTW er zit niets van een stikker of een gegrafeerd plaatje achter of naast.

Kan iemand, met dezelfde fiets, bevestigen welke stand wat is ?
 
geen eens een pri stand op zo´n ding ?
bij kawa waren ze de tijd in ´86 al ver vooruit ;)
 
geen eens een pri stand op zo´n ding ?
bij kawa waren ze de tijd in ´86 al ver vooruit ;)

pri/reserve dat is hetzelfde ik zal voor de duidelijkheid zometeen wel even kijken! aangezien ik niet zeker was van mijn eerder post

u vraagt wij draaien:
DSCI0002-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Topicstarter zegt:


Deze 2 posts zeggen dus precies het tegenovergestelde , een manual kan ik niet gratis vinden op internet en ik was niet echt van plan om het te testen ( m.a.w. stilstaan op de snelweg oid )
BTW er zit niets van een stikker of een gegrafeerd plaatje achter of naast.



Tip 1. als je het gaat uitproberen moet je ook niet op de snelweg gaan rijden maar gewoon op een rustig weggetje bij je in de buurt. Valt ie uit, benzinekraan draaien en al rollend krijgt ie weer peut en je kan weer verder.

Tip 2.
stopt ie met een volle tank na een kilometertje, staat ie op gesloten.
stopt ie met een volle tank na een paar km, staat ie op reserve
stopt ie met een volle tank na een paar honderd km, bank/portefuille raadplegen.

Tip 3.
Bel de Honda dealert

Denk dat dat het enige is.
 
pri/reserve dat is hetzelfde ik zal voor de duidelijkheid zometeen wel even kijken! aangezien ik niet zeker was van mijn eerder post

u vraagt wij draaien:[http://i867.photobucket.com/albums/ab240/fietsfanatic/DSCI0002-1.jpg (afbeelding)]


maar een f3 is qua tank/benzine toevoer anders dan een f2.. dus dit zegt niet alles
 
Hier staat je manual
http://pauhana.net/files/Honda/CBR600_F1_'89-90_Service_Manual.pdf
 
Laatst bewerkt:
Het leek me ook al erg stug dat Honda er alleen al bij benzinekraantjes zoveel verschillende versies op na zou houden. De pica klopt precies met wat ik zei over de NX250, hij is alleen een kwartslag naar voren gemonteerd.

En Topicstarter: De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
 
Laatst bewerkt:
ofDeze 2 posts zeggen dus precies het tegenovergestelde :), een manual kan ik niet gratis vinden op internet en ik was niet echt van plan om het te testen ( m.a.w. stilstaan op de snelweg oid )
BTW er zit niets van een stikker of een gegrafeerd plaatje achter of naast.

Kan iemand, met dezelfde fiets, bevestigen welke stand wat is ?


Ik had even op oude fotos gekeken van mijn motor, en hij gokte wat ;)
 
in de manual wordt er niets over gezegd, kan iemand mij uitsluitsel geven?
het uitproberen gaat niet lukken, gezien het risico om stil te komen staan ( omdat er een reserve stand op staat, wanneer die leeggereden is, sta ik stil ). Er is hiet toch vast wel iemand met dezelfde motorfiets ?
 
in de manual wordt er niets over gezegd, kan iemand mij uitsluitsel geven?
het uitproberen gaat niet lukken, gezien het risico om stil te komen staan ( omdat er een reserve stand op staat, wanneer die leeggereden is, sta ik stil ). Er is hiet toch vast wel iemand met dezelfde motorfiets ?

tis gewoon zoals op de foto die ik poste

A ik rijd op een vernieuwd F2 model,, volgens mij was alleen de vering aangepast
B echt niet dat ze de standen totaal veranderen ook al hebben ze het benzinekraantje aangepast in de overgang van F2 naar F3 (wat ik overigens nergens kan lezen)

het is dus gewoon
boven: reserve
midden: off
beneden: on
 
als ie niet verder wil als 300 meter staat ie op off...
Dan heb je nog 2 standen over, degene waar je het verst op
kom is je reserve.

Als je bang ben dat ie nu off staat dan zou ik de benzine slang gwn los
halen en er snel weer op drukken als t eruit loopt.

Edit:

Hm ik dacht dat zie je zo op een foto op google ofzo maar dat valt nog niet mee...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan